Live chat – zdalna
obsługa Klienta
Cele szkolenia
W ostatnich latach, w procesie postępującej cyfryzacji i digitalizacji w obszarze szeroko rozumianej obsługi klienta, dużym zainteresowaniem cieszy się formuła zwana live chat (z ang. tłumaczona najczęściej jako rozmowa „na żywo”). Formuła live chat umożliwia klientowi prowadzenie czatu z pracownikiem działu obsługowego za pośrednictwem strony internetowej. Formuła live chat z kolei świetnie się sprawdzi jako uzupełnienie kontaktu telefonicznego w działach call center jak i z jedno z wiodących dziś mediów wykorzystywanych w działach contact center. Szkolenie „Live chat – zdalna obsługa klienta” zostało zaprojektowane z myślą o działach obsługowych, które wykorzystują bądź zamierzają w przyszłości poszerzyć ofertę obsługową o opcję live chat a także dla zespołów obsługowych, które obsługują klientów wyłącznie w tej formule.
Podczas szkolenia, Uczestnicy pozyskają wiedzę i praktykę w zakresie m.in. komunikacji z klientem, technik szybkiego rozwiązywania spraw i problemów, które zgłaszają klienci, dobrych praktyk w zakresie netykiety i komunikacji pisemnej a także technik, które pozwolą zarządzić trudnymi sytuacjami. Na gruncie zdalnej obsługi klienta nie brakuje wyzwań. Często generowane są błędy komunikacyjne, klienci nie zawsze precyzyjnie potrafią nazwać swój problem a także istnieje statystycznie większe ryzyko powstawania szumów komunikacyjnych w asyście wymaganej szybkości reakcji pracownika obsługi.
Uczestnicy dowiedzą się także, jak budować pozytywne doświadczenia klienta w formule live chat poprzez odpowiedna komunikację i stosowanie różnorodnych technik. Uświadomią sobie własną rolę w budowanie lojalności i satysfakcji Klienta.
Korzyści dla uczestnika
- Zdiagnozowanie własnego, ukrytego potencjału i świadomie wykorzystanie swoich zasobów
- Wyeliminowanie złych nawyków i przekonań
- Poznanie technik planowania i ustalania priorytetów oraz organizacji pracy
Korzyści dla organizacji
- Wzrost świadomości indywidualnego wpływu na osiąganie wymiernych rezultatów
- Rozwijanie kompetencji w zarządzaniu czasem i ograniczeniami
- Zwiększenie efektywności i produktywności indywidualnej i zespołów
- Poprawa zaangażowania pracowników i satysfakcji z pracy
- Zbudowanie w sobie siły do podejmowania nawet najtrudniejszych wyzwań
- Zwiększenie efektywność osobistej a co za tym idzie efektywności w pracy
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Live chat – kluczowe zasady pracy z klientem
- Zarządzanie informacją w formule live chat
- Zasady upraszczania informacji dla klienta
- Rola linkowania w live chat
- Multikanały w live chat
- Struktura konwersacji w live chat
- Sposoby powitania oraz pytania otwierające w live chat
- Sposoby weryfikacji klientów
- Diagnoza potrzeb klienta, sondowanie problemów zgłaszanych przez klientów
- Komunikowanie rozwiązań dostanych dla klienta
- Umiejętność przekazywania rozwiązań, które klientowi nie odpowiadają, także dla klienta niekorzystnych (np. odmowa gwarancji etc.)
- Sposoby i metody diagnozy potrzeb klientów oraz diagnozowania problemów
- Przydatne techniki komunikacyjne w opcji live chat
- Narzędzia komunikacyjne w pracy bezpośredniej z klientem: rola pytań, parafrazy, klaryfikacji
- Przejmowanie kontroli nad rozmową
- Zarządzanie informacją podczas rozmów obsługowych
- Eliminowanie błędów komunikacyjnych
- Metody sondowania potrzeb klientów
- Kontraktowanie rozmów w live chat
- Sposoby i techniki kontraktowania
- Informowanie klienta o realizowanych czynnościach
- Informowanie klienta o potrzebie konsultacji
- Informowanie klienta o przedłużonym czasie
- Metody informowania i przekazywania informacji
- Trudne sytuacje obsługowe w formule live chat – jak sobie z nimi radzić?
- Definicja trudnych sytuacji obsługowych
- Praca z obiekcjami, które komunikuje klient
- Radzenie sobie z nieprawdziwymi obiekcjami
- „Bank reakcji” na zastrzeżenia – 8 technik odpierania zarzutów w bezpośredniej komunikacji z klientem
- Opis struktury powstawania stresu – jak sobie z nim poradzić na poziomie racjonalnym
- Techniki asertywności w pracy z tzw. „trudnym klientem” (asertywna prośba, odmowa, komunikat „JA”, asertywna reakcja na agresję i manipulację)
- Obsługa reklamacji i obiekcji w formule live chat
- 4 etapy konwersacji o charakterze reklamacyjnej
- Procedura przyjmowania reklamacji
- Jak odmówić klientowi i zakomunikować odrzucenie / nieprzyjęcie reklamacji?
- Dobre praktyki reklamacyjne w obsłudze zdalnej
- Live chat w działach sprzedażowych – jak aktywnie sprzedawać i dosprzedawać poprzez live chat?
- Cross- i up-selling w formule live chat
- Jak zdiagnozować dobry moment na dosprzedaż?
- Zasady proponowania dodatkowych usług/produktów
- Finalizacja rozmowy sprzedażowej
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Proces rozwojowy poprzedza zaawansowana diagnoza potrzeb, podczas której diagnozowane są mocne strony pracowników działów obsługowych oraz tzw. obszary do rozwoju. Kolejnym krokiem jest zaprojektowanie procesu rozwojowego, który pozwoli przygotować konsultantom CERTES program szkolenia oraz narzędzia wpierające procesy uczenia się.
Szkolenie realizowane jest w formie interaktywnego warsztatu, gdzie 80% czasu stanowi praktyka. Program przebiega według następującej dynamiki: doświadczenie (aktywne eksperymentowanie), wprowadzenie do teorii, modelu tj. mini wykłady o zasadach, modelach, technikach i narzędziach (wiedza), oraz ćwiczenie nowych technik/ modeli z naciskiem profesjonalna obsługę klienta (umiejętność).
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |