Zarządzanie zespołem różnorodnym
Cele szkolenia
Temat różnorodności, dostępności, tworzenia „środowiska włączającego”, jest bardzo żywy w wielu organizacjach. Różnice mogą wynikać np. z wieku, płci, wykształcenia, wyznania, (nie) sprawności, pochodzenia i osobowości. Odmienny styl funkcjonowania to jedna z ważniejszych różnic. Dlatego podczas szkolenia „Zarządzanie zespołem różnorodnym” Uczestnicy zostaną wprowadzeni w model efektywnej komunikacji i współpracy – Insights Discovery™, który zakłada: poznaj siebie, poznaj innych, naucz się, jak adaptować swoje zachowania i postawę, aby zwiększać efektywność działań i relacji interpersonalnych. Insights Discovery™ znajduje zastosowanie tam, gdzie ważne są relacje interpersonalne, zindywidualizowane podejście do drugiego człowieka. Znając własny styl funkcjonowania, możemy świadomie wpływać na innych. Ważne jest przyjrzenie się własnym tendencjom/ preferencjom, rozróżnienie i zrozumienie, co jest naszą preferencją, a co kompetencją. W jakim obszarach mamy zasoby, a co nadal wymaga pewnego nakładu pracy. W poprawnej komunikacji i współpracy kluczowe jest rozpoznawanie preferowanego stylu funkcjonowania naszych rozmówców, czyli adekwatnie odpowiadanie na ich potrzeby i preferencje.
Okazuje się, że różnorodność zespołowa to wielka zaleta, a nie wada. Każdy z nas jest inny i bardzo dobrze! Ważne jest, abyśmy umiejętnie korzystali z różnych zasobów.
Korzyści dla uczestnika
- Umiejętność rozpoznawania stylów osobowości rozmówców
- Właściwe dopasowywanie języka komunikacji do odbiorcy
- Świadome korzystanie z różnorodności zespołu
- Umiejętność budowania pozytywnych i długotrwałych relacji
- Zwiększenie własnej efektywności dzięki lepszej współpracy
Korzyści dla organizacji
- Tworzenie środowiska „włączającego”, dostępnego dla każdego
- Zapobieganie dyskryminacji i wykluczeń
- Poprawa komunikacji i współpracy z innymi pracownikami
- Zwiększenie satysfakcji z pracy i kontaktów międzyludzkich
- Poprawa efektywność wykonywanych zadań
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Wprowadzenie do różnorodności
- Czym jest różnorodność i dlaczego dzięki różnorodności można osiągnąć synergię?
- Filary różnorodności: wiek, płeć, wykształcenie, wyznanie, język, orientacja, osobowość, pochodzenie, (nie) pełnosprawność
- Cztery generacje pracowników pod „jednym dachem”: Baby Boomers, Pokolenie X, Y, Z
- Synergia w zespołach multigeneracyjnych
- Wartości każdej generacji
- Co ukształtowało każde pokolenie pracowników?
- Na jakim tle najczęściej pojawiają się konflikty i nieporozumienia?
- Jak osiągnąć synergię we współpracy międzypokoleniowej?
- Czego generacje mogą się od siebie wzajemnie uczyć?
- Model efektywnej komunikacji i współpracy – Insights Discovery™
- Uświadomienie i zrozumienie różnic w indywidualnych stylach funkcjonowania Uczestników Zespołu
- Diagnoza indywidualnych stylów funkcjonowania/ preferencji
- Uświadomienie różnic w preferowanych sposobach działania oraz sposobie podejmowania decyzji
- Preferowany styl komunikacji i związane z tym możliwe bariery i sposoby ich pokonywania
- Przekazywanie informacji zwrotnych - lepsze poznanie się i zrozumienie Uczestników Zespołu
- Komunikacja asertywna – zmiana nawyków działania
- Siła tkwi w różnicach Zespołów i Współpracowników…
- Mapa energii kolorystycznych grupy (zespołów) – słabe i mocne strony, specyfika komunikacji, budowania relacji, współpracy o motywacji do działania
- Wartości wnoszone do zespołu i współpracy przez każdego z Uczestników
- 8 Strategii „dopasowania” w komunikacji i stylu współpracy z Klientami wewnętrznymi
- Główne czynniki frustracji i stresu dominujące w czterech stylach funkcjonowania
- Skuteczny zespół - nowe zasady
- Zasady pracy zespołowej – model P. Lencioni’ego
- Diagnoza zespołu wg powyższego modelu
- Wspólne wypracowanie rozwiązań doskonalących komunikację i współpracę Uczestników
- Uczestnicy wypracowują wspólnie zasady, których będą przestrzegać w zespole i od siebie wzajemnie egzekwować
- Indywidualne plany działań i rozwoju
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Szkolenie to stawia przed uczestnikami warsztatów szczególnie wysokie wymagania. Celem zajęć będzie nie tylko nabywanie, najbardziej nawet wartościowej wiedzy, lecz, prowadzona w atmosferze autentycznego zaangażowania, identyfikacja mocnych i słabych stron każdego z uczestników, służąca nakreśleniu kierunków indywidualnego rozwoju.
Podczas warsztatu uczestnicy będą pracować nad swoją świadomością w obszarze własnych praw, potrzeb, wartości, wzmocnienia pewności siebie, kształtowania uważności na innych, technik skutecznego porozumiewania się z różnymi osobami.
Podczas szkolenia zostaną wykorzystane plansze i karty ćwiczeń, będzie dużo refleksji i autodiagnozy i nie jeden raz Uczestnik złapie się na tym, że już zidentyfikował styl funkcjonowania rodziny, przyjaciół i współpracowników. Zrozumie, skąd pojawiały się nieporozumienia i konflikty i przećwiczy skuteczne sposoby zachowań.
Wspieramy naszych Klientów w procesie rozwojowym, korzystając z takich narzędzi jak zadania wdrożeniowe, pigułki wiedzy, konsultacje trenerskie, IPD, narzędziownik, dostęp do platformy e-learning Certes, czy one pager.
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |