Zarządzanie zespołem
Cele szkolenia
Szkolenie "Zarządzanie zespołem" to intensywny program rozwijający umiejętności menedżerskie. Celem jest poprawa zarządzania zespołem, skutecznej komunikacji, oraz osiąganie celów organizacyjnych poprzez praktyczne warsztaty z budowania autorytetu, motywowania zespołu, delegowania zadań i prowadzenia trudnych rozmów.
Korzyści dla uczestnika
- Nabycie wiedzy z zarządzania zespołem
- Podniesienie umiejętności i pewności w trudnych rozmowach
- Weryfikacja swoich mocnych stron i obszarów do rozwoju
- Poszerzenie warsztatu liderskiego o dobre praktyki
- Zwiększenie wpływu w zespole dla efektywnej realizacji celów
- Poprawa komfortu pracy i efektywności dzięki nowym praktykom
- Poczucie efektywnie spędzonego czasu na szkoleniu
- Pogłębienie wiedzy o rozwoju pracowników i umiejętność coachingu
- Zrozumienie budowania motywacji indywidualnej i zespołowej
- Praktyka udzielania skutecznej informacji zwrotnej
- Poszerzenie wiedzy o radzeniu sobie z trudnymi sytuacjami komunikacyjnymi
Korzyści dla organizacji
- Wzrost efektywności zarządzania zespołem
- Motywowanie pracowników na różnych płaszczyznach
- Efektywne zarządzanie zmianami, z uwzględnieniem psychologii zmian i przeciwdziałania oporowi.
- Wspieranie rozwoju pracowników poprzez diagnozowanie kompetencji i wykorzystanie modelu GROW w coachingu.
- Budowanie kultury feedbacku i skuteczne przekazywanie informacji zwrotnej.
- Zarządzanie konfliktami oraz przekazywanie trudnych informacji.
- Podniesienie satysfakcji pracowników przez wprowadzenie nowych praktyk i redukcję stresu.
- Zrozumienie różnic pokoleniowych dla trwałego zaangażowania pracowników
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Rola lidera i budowanie autorytetu menadżera
- Skuteczny i silny menedżer – cechy i zadania odnoszącego sukcesy menedżera
- Budowanie pozycji i wpływu menedżera - jakie działania i zachowania prowadzą do wzmocnienia menedżera
- Kultura pracy różnych pokoleń a budowanie wpływu i relacji
- Style zarządzania – od autorytaryzmu do demokracji – jakie style są efektywne i w jakich sytuacjach
- 3 stopniowy model budowania autorytetu
- Formułowanie oczekiwań - jak nadać ton współpracy z zespołem i wzmocnić zasady w zespole
- Expose menadżerskie – czym jest, kiedy go używać i jak najlepiej wykorzystać
- Budowanie efektywnego zespołu
- 5 dysfunkcji pracy zespołu - koncepcja efektywnych zespołów autorstwa P. Lencioniego
- Budowanie spójności zespołu składającego się z członków w różnym wieku i z różnym stażem
- Zaufanie jako podstawa współpracy - czynniki, które budują i psują zaufanie w zespole
- Ułatwianie komunikacji w zespole - komunikaty, które wspierają efektywność zespołu
- Etapy rozwoju zespołu - model cyklu życia zespołu Tuckmana i jego praktyczne wnioski
- Zarządzanie zespołem pod presją - jak utrzymać morale, gdy sprawy nie idą zgodnie z oczekiwaniami
- Delegowanie zadań i kontrola realizacji
- Gra symulacyjna „Żabki” obrazująca ideę oddawania odpowiedzialności i skutecznego delegowania
- Jak skutecznie i efektywnie stawiać cele pracownikom – źródła celów, sposoby przekazywania i formułowania
- Instruowanie vs delegowanie - jak przedstawić cele i przekazać zadanie początkującemu i ekspertowi w danej dziedzinie - model 4xP
- Radzenie sobie z oporem i obiekcjami podczas delegowania
- Monitoring i kontrola realizacji – czym się różnią i kiedy stosować oba podejścia
- Rozwój pracowników – ocena potencjału i zarządzanie talentami
- Kompetencje – czym są i dlaczego potrzebujemy tego pojęcia, aby rozwijać ludzi
- Etapy rozwoju pracownika - sytuacyjny model przywództwa Blancharda-Herseya - prosty sposób na zrozumienie dynamiki rozwoju - umiejętności / wiedza / motywacja
- Diagnozowanie etapu rozwoju kompetencji pracowników i dostosowywanie właściwych działań menadżerskich
- Działania rozwojowe - co menedżer może zrobić, aby wspierać rozwój pracowników - działania indywidualne i grupowe
- Coaching i mentoring – podstawowe definicje i wykorzystanie – koncepcja coachingowego stylu zarządzania
- Model GROW - podstawowa koncepcja coachingu prowadzenia rozmowy, z której na co dzień mogą korzystać menedżerowie
- Rozwój zespołu – jak wykorzystać elementy coachingu do rozwiązywania problemów i rozwoju całych zespołów - elementy action learning
- Angażowanie i motywowanie pracowników
- Co nas napędza - podstawowe koncepcje i czynniki, które motywują pracowników oraz praktyczne wnioski
- Czynniki niezbędne i dodatkowe - jakie warunki należy spełnić, aby zadbać i długofalowe zaangażowanie - teoria motywacji Herzberga i jej konsekwencje
- Motywatory pozafinansowe - jakich narzędzi menedżerowie mogą użyć, aby zmotywować swoich podwładnych bez dodatkowych zasobów na podstawie koncepcji DNA motywacji T. Lowe
- Zaangażowanie całego zespołu – najważniejsze czynniki prowadzące do zaangażowania pracowników na podstawie koncepcji Gallupa Q12
- Motywacja 3.0 autonomia / cel / mistrzostwo - nowoczesna koncepcja motywacji D. Pinka
- Różnice pokoleniowe i ich znaczenie w obszarze motywowania
- Przekazywanie informacji zwrotnej i budowanie kultury feedbacku
- Dlaczego potrzebujemy informacji zwrotnej - podstawy przekazywania pozytywnych i rozwojowych informacji podwładnym i kolegom
- Modele informacji zwrotnej - w jaki sposób możemy ją dostarczyć - modele 3K i FUKO
- Reagowanie na informację zwrotną - co możemy zrobić, aby zaakceptować informacje zwrotne i zwiększyć szanse na przyjęcie ich
- Poziomy informacji zwrotnej - kiedy i w jakim stopniu wykorzystywać informacje zwrotne: 3 poziomy feedbacku
- Prowadzenie trudnych rozmów z pracownikami
- Źródła trudnych sytuacji na linii przełożony-podwładny oraz ich prewencja
- Jak przekazać złe informacje - pozytywny język i koncentracja na faktach i rozwiązaniach
- Jak powiedzieć „nie”, gdy nie możemy się zgodzić - elementy asertywności lidera
- Radzenie sobie ze skargami i obiekcjami ze strony pracowników - jak reagować w trudnej sytuacji, aby rozwiązać ją w jak najbardziej pozytywny sposób
- Rozmowa interwencja i rozmowa dyscyplinująca w przypadku niskich wyników lub łamania zasad
- Poligon trudnych sytuacji komunikacyjnych na podstawie przykładów z życia uczestników
- Zarządzanie zmianami w zespole i organizacji
- „nic pewnego poza zmianą” - w jaki sposób zmiana wpływa na biznes w dzisiejszych czasach z perspektywy menedżera i pracownika
- Modele zarządzania zmianami - koncepcje Lewina i Bridgesa i ich praktyczne implikacje dla menedżerów
- Fazy rozmrożenia zmiany / faktycznej zmiany / zamrożenia - jakie są etapy zmiany i co możemy zrobić w celu usprawnienia procesu
- Psychologia zmian - emocje związane z procesem zmian i radzenie sobie z oporem pracownika
- Agenci zmian – jak najbardziej zaangażowani członkowie zespołu pomogą nam przejść przez zmiany i wzmocnić ich efekty
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Podczas warsztatu wykorzystamy metody: burzy mózgów, ćwiczeń indywidualnych i grupowych, prezentacji i symulacji rozmów. Szkolenia są interaktywne i wymagają dużego zaangażowania uczestników (do 80% czasu), co pozwala zastosować im poznaną wiedzę i narzędzia, już na zajęciach. W trakcie warsztatów trenerzy stosują zasadę PBL (Problem Based Learning) pozwalającą na twórczą pracę zespołową i poszukiwanie rozwiązań zdefiniowanych problemów. Praca oparta jest na podejściu Kolba do zdobywania wiedzy przez dorosłych, a większość programu warsztatów przebiega według następującej dynamiki: ćwiczenia otwierające na nowe nawyki (budujące świadomość), mini wykłady o zasadach, technikach, taktykach i narzędziach (wiedza), ćwiczenie nowych technik związanych z zarzadzaniem zespołem w strukturze rozproszonej (umiejętność).
Wspieramy naszych Klientów w procesie rozwojowym, korzystając z takich narzędzi jak zadania wdrożeniowe, pigułki wiedzy, konsultacje trenerskie, IPD, narzędziownik, dostęp do platformy e-learning Certes, czy one pager.
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |