Trudne rozmowy
z pracownikami
Cele szkolenia
Trening prowadzenia trudnych rozmów będzie dotyczył wzmocnienia umiejętności przekazywania (komunikowania) trudnych (niepopularnych) decyzji oraz radzeniu sobie z oporem w trakcie rozmów z pracownikami na ten temat oraz na kluczowych narzędziach feedbacku, egzekwowania, korygowania zachowań pracowników – konstruktywna krytyka, rozmowa korygująca, rozmowa dyscyplinująca. Naszym celem wypracowanie zasad prowadzenia takich rozmów, zbudowanie konkretnych algorytmów ich prowadzenia oraz wielokrotny trening, osadzony w realiach zawodowych uczestników szkolenia. Dodatkowo uczestnicy poznają ważne mechanizmy psychologii relacji z pracownikiem, szczególnie te, które ujawniają się w czasie prowadzenia trudnych rozmów.
Korzyści dla uczestnika
- Doskonalenie umiejętności radzenia sobie z trudnymi sytuacjami przez liderów
- Wypracowanie zasad udzielania informacji zwrotnej w płaszczyźnie korygującej i efektywności liderów w tym zakresie
- Wzmocnienie efektywności pracy liderów
- Uprawdopodobnienie osiągania zakładanych celów i zadań
- Wzmocnienie umiejętności pracy z oporem w różnych sytuacjach
- Wdrożenie zasady interweniowania w sytuacjach, kiedy określone zadania, realizacja celów są zagrożone lub pojawiają się niewłaściwe zachowania
- Wzmocnienie postawy interwencyjnej liderów i reagowania w przypadku zagrożenia realizacji celów firmy lub niewłaściwych zachowań.
Korzyści dla organizacji
- Doskonalenie umiejętności liderów
- Skuteczne udzielanie informacji zwrotnej
- Wzmocnienie efektywności pracy liderów
- Osiąganie zakładanych celów i zadań
- Wzrost umiejętności pracy z oporem
- Interweniowanie w sytuacjach zagrożenia celów firmy
- Wzmocnienie postawy interwencyjnej liderów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Ważne mechanizmy psychologii w relacji z zespołem/ pracownikiem i zasady egzekwowania i dyscyplinowania pracowników
- Analiza trudnych sytuacji Uczestników - spis
- Projekcja psychologiczna
- Technika kontraktowania
- Pułapki egzekwowania – najczęstsze błędy w prowadzeniu rozmów korygujących
- Co oznacza zasada stopniowania interwencji szefowskich?
- Dostosowanie interwencji do sytuacji
- Różnice między egzekwowaniem a dyscyplinowaniem
- Warsztat praktyczny – symptomy sytuacyjne wymagające interwencji szefa
- Narzędzia analizy stopnia realizacji celów – przykłady praktyczne
- Kiedy interweniować? – zasady i praktyczne przykłady
- Praca z oporem przy komunikowaniu decyzji
- Emocje w trakcie rozmowy i jak sobie z nimi radzić
- Zasada odpowiedzialności szefa za komunikowanie decyzje – dyskusja
- Przegląd modeli komunikowania decyzji/zadań
- Warsztat praktyczny – wypracowanie algorytmu komunikowania trudnych, niepopularnych decyzji/zadań
- Model S-K-I i pogłębianie w pracy z oporem
- Jak efektywnie „przepracować” opór pracowników?
- Asertywne reakcje szefa w przypadku niekonstruktywnego oporu
- Trening praktyczny przekazywania decyzji/zadań + praca z oporem + feedback
- Konstruktywna krytyka a feedback
- Zasady przekazywania informacji zwrotnej - model FUKO, DROP i FISH – mocne komunikaty bez naruszania granic
- Mocny feedback w sytuacjach trudnych – ocena, krytyka czy informacja zwrotna?
- Różnice między oceną, opinią a osądem przy rozmowach korygujących
- Algorytm konstruktywnej krytyki – analiza
- Dobre praktyki w udzielaniu konstruktywnej krytyki
- Trening konstruktywnej krytyki + praktyczny feedback
- Rozmowa korygująca
- Założenia i cele rozmowy korygującej
- Przygotowanie do rozmowy i planowanie naprawcze
- Scena diagnostyczna na forum + wnioski
- Algorytm rozmowy korygującej - analiza
- Dobre praktyki w prowadzeniu rozmów korygujących
- Trening praktyczny rozmowy korygującej + praktyczny feedback
- Rozmowa dyscyplinująca
- Założenia i cele rozmowy dyscyplinującej
- Specjalne warunki do prowadzenia rozmów dyscyplinujących
- Algorytm rozmowy dyscyplinującej – analiza
- Dobre praktyki prowadzenia rozmów dyscyplinujących
- Trening praktyczny rozmowy dyscyplinującej + praktyczny feedback
- Poligon treningowy
- Symulacje trudnych rozmów – scenki w parach, trójkach
- Każdy z uczestników trenuje narzędzia, pracując na przykładach (np. trudnych sytuacjach) ze swoich doświadczeń tj. przekazywanie niepopularnych decyzji, słabe wyniki, feedback o higienie osobistej, o nieadekwatnym zachowaniu, zwolnienie pracownika, konfliktów o nadgodziny, zastępstwa itp.
- Każdy otrzymuje także wielopłaszczyznowy feedback od trenera i uczestników szkolenia, który dodatkowo pozwala dopracować stosowane algorytmy rozmów dla swojej specyfiki pracy.
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Szkolenie opiera się na interaktywnym podejściu, skupiającym się na praktycznych aspektach nauki. Uczestnicy są zaangażowani w aktywne ćwiczenia indywidualne, współpracę w parach i grupach oraz realistyczne symulacje trudnych sytuacji. Poprzez dyskusje grupowe mają okazję wymieniać doświadczenia i pomysły, co wspiera różnorodność podejść do tematu. Mini-wykłady interaktywne są uzupełniane praktycznymi przykładami, a uczestnicy uczestniczą w wielokrotnych treningach, otrzymując feedback od trenera i współuczestników. Dzięki tej metodyce szkolenia, uczestnicy zdobywają praktyczne umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach oraz skutecznie komunikują się z pracownikami, co przekłada się na wzrost efektywności w zarządzaniu zespołem.
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |
Powiązane produkty: