Trening komunikacji zespołowej
i współpracy dla menadżerów
Cele szkolenia
Szkolenie "Trening komunikacji zespołowej i współpracy dla menadżerów" skupia się na rozwijaniu umiejętności liderów poprzez wypracowanie narzędzi efektywnej komunikacji, zrozumienie różnic osobowościowych w celu tworzenia synergii, oraz pogłębienie aspektów psychologii relacji na szczeblu menedżerskim. Uczestnicy trenują kontraktowanie współpracy, kształtowanie postaw współpracy dla osiągnięcia wspólnych celów biznesowych, a także uczestniczą w treningu komunikacji i teambuildingu, który pomaga ograniczyć wpływ konfliktów na pracę zespołową liderów.
Korzyści dla uczestnika
- Umiejętność praktycznej współpracy
- Zrozumienie własnych mechanizmów psychologicznych
- Samodiagnoza osobowości za pomocą testu DISC
- Umiejętność kontraktowania współpracy
- Budowanie synergii w zespole
- Świadome działanie w biznesie
Korzyści dla organizacji
- Efektywna komunikacja zespołowa
- Synergia w zespołach
- Pogłębione zrozumienie psychologii relacji
- Kontraktowanie współpracy
- Wspólne cele biznesowe
- Ograniczenie wpływu konfliktów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Gra symulacyjna „TRADE” – 2 godz.
Gra umożliwia praktyczne ćwiczenie współpracy zespołowej skoncentrowanej na wspólnych wartościach, w sytuacji funkcjonowania wspólnych i częściowo (teoretycznie) rozbieżnych celów. Gra jest bardzo angażująca. Uczestnicy szkolenia współpracując w trzech zespołach muszą osiągnąć zarówno cele zespołowe jak i najlepszy cel dla wszystkich razem. W trakcie trzech spotkań „każdy z każdym” realizowana jest strategia współpracy, skoncentrowana wokół konkretnego zadania.
Uczestnicy doświadczają także wpływu własnych wyborów na komunikację, współpracę w zespole, przekazywanie/dzielenie się informacjami oraz odkrywają praktycznie mechanizmy psychologiczne, które mogą współpracę wzmacniać lub ją zaburzać.
Przebieg gry jest po zakończeniu analizowany przez uczestników z feedbackiem i omówieniem kluczowych elementów. Przy tym zawsze jest to świetna zabawa dla wszystkich, która wspiera koncepcję teambuildingu.
- Omówienie gry i wnioski zespołów.
- Co wspiera działanie zespołowe i „granie do jednej bramki”, a co zaburza takie działanie.
- Co nas motywuje do współpracy i dlaczego?
- „Jeśli chcesz zbudować statek …. naucz ludzi tęsknić za bezkresem oceanu” – czyli o tym jak budować zespół liderów wokół wspólnych celów.
- Jakie wartości dla naszego zespołu chcemy stworzyć po tym module?
- Ważne aspekty psychologii w relacjach na szczeblu menedżerskim
- Co pomaga nam lepiej sobie zaufać i współpracować – krótka dyskusja?
- Mechanizm projekcji psychologicznej + odniesienia do współpracy zespołu liderów + wnioski dla komunikacji liderów.
- Model S-K-I w analizowaniu wzajemnych potrzeb w zespole liderów.
- Test DISC – autodiagnoza „koloru” osobowości.
- Omówienie wyników na forum.
- Model DISC – mocne strony i słabości poszczególnych „kolorów” osobowości – wykład.
- Czego dowiedzieliśmy się o sobie i naszych kolegach, koleżankach z zespołu liderów?
- Jak możemy stworzyć synergię i wykorzystać różnice w osobowościach we współpracy na szczeblu menedżerskim?
- Krótki trening komunikacji z „kolorami” – argumentowanie.
- Jakie wartości dla naszego zespołu chcemy stworzyć po tym module?
- Kontraktowanie współpracy na szczeblu menedżerskim
- Reguła zaangażowania i konsekwencji oraz technika kontraktowania w biznesie – inspiracje.
- Logika i cele kontraktowania współpracy.
- Funkcja anty-konfliktowa kontraktowania współpracy.
- Pomysł na algorytm kontraktowania współpracy – analiza.
- Wypracowanie własnego algorytmu kontraktowania współpracy.
- Trening kontraktowania współpracy + feedbacki i wnioski.
- Jak się zachować w przypadku niedotrzymywania kontraktu przez partnera?
- Jakie wartości dla naszego zespołu chcemy stworzyć po tym module?
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Szkolenie ma na celu nauczenie praktycznych umiejętności, dlatego główny nacisk położony jest na wykonywanie ćwiczeń. Wśród nich można wymienić takie, które realizowane są indywidualnie, w parach i w kilkuosobowym zespole – do każdej umiejętności dopasowywany jest odpowiedni tryb prowadzenia ćwiczenia, aby świeżo nabytą wiedzę stosować w najlepszych do danej sytuacji warunkach. Na potrzeby treningu przygotowany są gry, a także analiza case studies.
Samodzielne szukanie rozwiązań, bezpośrednie wykorzystanie informacji szkoleniowych i otwarta dyskusja dają pewność, że każdy Uczestnik zakończy trening nie tylko z teoretyczną wiedzą, ale i swobodą w jej praktycznym stosowaniu.
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |