Rozwiązywanie konfliktów
i asertywność menedżerska
Cele szkolenia
Ideą szkolenia jest wzmocnienie uczestników w obszarze komunikacji usprawniającej konstruktywne działanie w sytuacji trudnej - konfliktowej. Zrozumienie istoty konfliktu, poznanie własnego stylu działania w konflikcie oraz preferencji komunikacyjnych pozwoli na bardziej świadome kierowanie emocjami i własnym zachowaniem w sytuacji trudnej. Konflikt w zespole lub pomiędzy pracownikami bywa ukrywany, obudowywany manipulacją lub ignorowany, gdyż często spostrzegany jest jako duży dyskomfort i zagrożenie dla strefy emocji. Jednak umiejętnie reagowanie i rozwiązywanie konfliktów jest kluczem do efektywnej pracy. Patrick Lencioni autor książki „5 dysfunkcji pracy zespołu” umieszcza unikanie konfliktów na drugiej pozycji w piramidzie dysfunkcji, zaraz za brakiem zaufania. Lencioni pokazuj, że konstruktywne konflikty dają możliwość zbudowania zaangażowania, odpowiedzialności i dbałości o wynik w zespole, co pokazuje, że są niezbędne do skutecznego działania.
Korzyści dla uczestnika
- Zdiagnozujesz własne umiejętności zapobiegania i rozwiązywania sytuacji konfliktowych i preferowany styl działania w konflikcie
- Pogłębisz wiedzę z zakresu komunikacji w sytuacji konfliktu, zrozumiesz reakcje na konflikt
- Dowiesz się jak skutecznie wpływać na jakość relacji interpersonalnych w kontaktach pracowniczych w zespole i poza nim
- Nauczysz się jak minimalizować ryzyko powstawania konfliktów, zadrażnień i nieporozumień w kontaktach pomiędzy współpracownikami
- Udoskonalisz umiejętności radzenia sobie z sytuacjami konfliktowymi
- Wyćwiczysz techniki reagowania i rozwiązywania sytuacji konfliktowej
- Nabędziesz umiejętności budowania atmosfery wzajemnego zaufania i porozumienia z pracownikami oraz wytwarzania w zespole trwałych mechanizmów wzajemnej współpracy
Korzyści dla organizacji
- Zwiększenie efektywności pracy zespołów
- Zminimalizowanie ryzyka konfliktów
- Podnoszenie kompetencji pracowników
- Wzrost retencji pracowników
- Optymalizacja procesów komunikacyjnych
- Redukcja rotacji pracowników
- Lepsze wykorzystanie potencjału zespołów
- Pozytywna reputacja jako pracodawcy dbający o dobre relacje wewnętrzne i atmosferę pracy
- Zwiększenie innowacyjności
- Wsparcie dla zmian i adaptacji
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Wprowadzenie do tematu, czyli czym jest konflikt?
- Typowe symptomy (chmura myśli)
- Dynamika i fazy konfliktu, (mini wykład)
- Po co nam konflikt, czyli konflikt jako niezbędny element skuteczności zespołu? (ćwiczenie)
- Style zarządzania konfliktem:
- Autoanaliza własnego stylu – 4 style rozwiazywania konfliktów (kwestionariusz)
- Wnioski i rozwiązania dotyczące różnic w stylach zarzadzania konfliktem (dyskusja i praca w podgrupach)
- Źródła konfliktów i ich przyczyny pierwotne: (analiza przykładów)
- Zła interpretacja faktów
- Brak zrozumienia procesów
- Konflikty w sferze wartości
- Zaburzone relacje
- Osobowościowe źródła konfliktów
- Know-how konfliktu– praca na przykładach uczestników:
- Mapa sytuacji trudnych z którymi się spotykamy, (praca indywidualna + zebranie sytuacji na tablicy wirtualnej)
- Kiedy dochodzi do konfliktu - konflikt jako element związany z dynamiką grupy, różnicami stanowisk, stylem komunikowania się itp.
- Emocje w konflikcie - zniekształcenia w spostrzeganiu sytuacji (praca indywidualna)
- Nieefektywne zachowania w sytuacji konfliktowej: 4 jeźdźcy apokalipsy (mini wykład + dyskusja)
- Narzędzia komunikacyjne ułatwiające konstruktywną komunikację w konflikcie:
- Asertywność w codziennych kontaktach zawodowych (praca w podgrupach)
- Szacunek i partnerstwo w komunikacji (mini wykład i podsumowanie pracy grup)
- Różnice komunikacyjne między pracownikami i wykorzystanie ich do konstruktywnego rozwiązania konfliktów
- podejście F.S. von Thuna (mini test)
- cztery płaszczyzny wypowiedzi (mini wykład)
- trudności komunikacyjne wynikające z płaszczyzn (dyskusja)
- 4 płaszczyzny komunikacji w konflikcie (ćwiczenia w zespołach)
- Komunikacja w sytuacjach konfliktowych/kryzysowych:
- Profilaktyka sytuacji trudnych – odwołanie do płaszczyzn wypowiedzi (interpretacje, emocje, brak wypowiedzianych oczekiwań) – (mini wykład i analiza sytuacji uczestników)
- Słowa mają znaczenie, czyli skuteczne sposoby zarządzania znaczeniem informacji (sprawdzamy nasze reakcje)
- FUO, FU, FUKO, 2K techniki zakotwiczone w podejściu płaszczyzn wypowiedzi – czyli czemu te techniki są skuteczne, a co skuteczne nie jest. (mini wykład i dyskusja + trening umiejętności)
- Informacja zwrotna w zmiennym środowisku (o co zadbać?, różnice w kanałach komunikacji, funkcje informacji zwrotnej w zmieniających się relacjach, różnice stanowiskowe– pokazanie przykładów odnoszących się do pracy uczestników)
- Konkretne techniki komunikacyjne ułatwiające zarządzanie emocjami rozmówczyń i rozmówców w trakcie sytuacji trudnych (ćwiczenie umiejętności, np. praca w pokojach – małe 3 osobowe grupy).
- Reagowanie w sytuacjach manipulacji:
- Zauważanie manipulacji (analiza przykładów)
- Asertywne reagowanie na atak werbalny (mini wykład + nagranie)
- Asertywne reagowanie na krytykę (konstruktywną, niekonstruktywną, aluzyjną, uwikłaną), - ćwiczymy
- Konfrontacja przekonań (mini wykład i ćwiczenie)
- Konflikt jako element łączący dwie strony sporu (mini wykład + analiza przykładów)
- Case study uczestników – trening
- Podsumowanie całości szkolenia:
- Technika „most w przyszłość" - jak mogę wykorzystać nowe umiejętności w swojej codziennej pracy? - sesja informacji zwrotnych
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Szkolenia są interaktywne i wymagają dużego zaangażowania Uczestników (do 80% czasu), co pozwala zastosować im poznaną wiedzę i narzędzia, już na zajęciach. W trakcie warsztatów trenerzy stosują zasadę PBL (Problem Based Learning) pozwalającą na twórczą pracę zespołową i poszukiwanie rozwiązań zdefiniowanych problemów. Praca oparta jest na podejściu Kolba do zdobywania wiedzy przez dorosłych, a większość programu warsztatów przebiega według następującej dynamiki: ćwiczenia otwierające na nowe nawyki (budujące świadomość), mini wykłady o zasadach, technikach, taktykach i narzędziach (wiedza), ćwiczenie nowych technik związanych z zarzadzaniem zespołem w strukturze rozproszonej (umiejętność).W trakcie szkolenia uczestnicy: dyskutują i komentują przedstawiane treści teoretyczne, symulują scenki menedżerskie, ćwiczą pożądane zachowania, udzielają sobie nawzajem konstruktywnej informacji zwrotnej oraz wypracowują dobre praktyki.
Wspieramy naszych Klientów w procesie rozwojowym, korzystając z takich narzędzi jak zadania wdrożeniowe, pigułki wiedzy, konsultacje trenerskie, IPD, narzędziownik, dostęp do platformy e-learning Certes, czy one pager.
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |
Powiązane produkty: