Praca zdalna - komunikacja, planowanie czasu i narzędzia
Cele szkolenia
Celem szkolenia „Praca zdalna - komunikacja, planowanie czasu i narzędzia” jest wyposażenie menedżerów w skutecznie metody porozumiewania się z pracownikami w warunkach pracy zdalnej lub hybrydowej. Uczestnicy poznają zasady delegowania zadań, przy uwzględnieniu poziomu dojrzałości pracowników oraz ich indywidualnego stylu komunikacyjnego. Dowiedzą się jak koordynować pracę zespołu online oraz wspierać w realizacji celów i kontrolować ich realizację. Jak motywować w zależności od indywidualnego stylu oraz osobowości pracownika. Przećwiczą rozmowy motywujące oraz przekazywanie trudnych decyzji. Uświadomią sobie również jak eliminować bariery w pracy online oraz nauczą się radzić sobie ze stresem i obawami zespołu.
Korzyści dla uczestnika
- Umiejętność prowadzenia skutecznych rozmów zdalnych
- Poznanie skutecznych narzędzi do pracy zdalnej
- Efektywniejsze zdalne zarządzanie zespołem
- Wspieranie, inspirowanie i motywowanie pracowników
- Lepsze budowanie więzi i relacji w zespole
Korzyści dla organizacji
- Budowanie ducha zespołowości w strukturze rozproszonej
- Lepsze zrozumienie różnic komunikacyjnych i dopasowanie narzędzi do odbiorcy
- Otwarta komunikacja w zespole
- Wzmocnienie współpracy w zespole
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Psychologiczne utrudnienia i ograniczenia wynikające z pracy zdalnej
- Zalety, wady i wyzwania pracy zdalnej i hybrydowej
- Dyskusja na podstawie raportów dotyczących pracy zdalnej podczas Covid 19 - wyniki badań Talentplace
- Wykluczenie osób pracujących zdalnie
- Najpoważniejsze obawy w przywództwie na odległość
- Wyłonienie wyzwań oraz mocnych stron w pracy zdalnej odnośnie własnego zespołu
- Jak budować zaufanie? – przezwyciężanie dysfunkcji pracy zespołowej wg. Patricka Lencioniego
- Planowanie, delegowanie i monitorowanie pracy zdalnej
- Przypomnienie kluczowych kompetencji szefowskich w zdalnym zarzadzaniu
- Deficyty zarządzania bez kontaktu osobistego – jak je wyeliminować?
- Praktyczne metody planowania zadań w ramach zdalnej pracy
- Jakie zadania i kompetencje delegować na pracowników, aby efektywnie zarządzać zespołem?
- Delegowanie zadań – jak, komu, kiedy?
- Trudności i błędy w delegowaniu - jak sobie z nimi poradzić i czego unikać?
- Sposoby monitorowania pracy zdalnej - jak weryfikować, oceniać i egzekwować zdalnie?
- Utrzymywanie zaangażowania i motywacji
- Praktyczne metody wzmacniania zaangażowania i budowania odpowiedzialności pracowników podczas pracy zdalnej
- Motywacja w pracy zdalnej – czyli jak motywować pracowników, co odpowiada za motywację i jak o to zadbać w dobie pracy zdalnej
- Jak zachęcać pracowników do podejmowania inicjatyw - praktyczne wskazówki
- Nowozatrudniony pracownik w okresie pracy zdalnej – jak zadbać o jego potrzeby w okresie adaptacji?
- Morale i atmosfera podczas pracy zdalnej – jak o to zadbać?
- Rozwiązywanie konfliktów – potencjalne trudne sytuacje i praktyczne wskazówki jak reagować
- Planowanie, delegowanie i monitorowanie pracy zdalnej
- Skuteczne przekazywanie informacji i poleceń podczas pracy zdalnej
- Metody, formy, czas i pora komunikacji w zależności od sytuacji – jak zadbać o to, aby nie powstał chaos komunikacyjny, a komunikacja przebiegała skutecznie
- Jak rozmawiać z pracownikiem, aby nie czuł się kontrolowany
- Udzielanie informacji zwrotnej w pracy zdalnej – praktyczne metody
- Komunikacja w pracy zdalnej i hybrydowej
- Dbałość o jakość komunikacji pisemnej, telefonicznej i video
- Skuteczne przekazywanie informacji i poleceń podczas pracy zdalnej
- Komunikacja wewnętrzna, spotkania offline dla całego zespołu
- Prowadzenie efektywnych spotkań
- Praktyczne wykorzystanie narzędzi pracy zdalnej – ze szczególnym uwzględnieniem funkcji MS Office, Zoom Outlook, Lync, Webex
- Praktyczne informacje dotyczące funkcjonalności narzędzi wraz z ich zaprezentowaniem – przegląd narzędzi i ich funkcji
- Home Office – organizacja miejsca i czasu
- Jak rozmawiać z domownikami - zasady pracy w domu
- Matryca Eisenhowera – sporządzanie list i analiza ABCD – ćwiczenie indywidualne z własnym kalendarzem
- Diagnoza i eliminacja pochłaniaczy czasu
- Metody radzenia sobie ze stresem i negatywnymi emocjami
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Podczas warsztatu wykorzystamy metody: burzy mózgów, ćwiczeń indywidualnych i grupowych, prezentacji i symulacji rozmów. Szkolenia są interaktywne i wymagają dużego zaangażowania uczestników (do 80% czasu), co pozwala zastosować im poznaną wiedzę i narzędzia, już na zajęciach. W trakcie warsztatów trenerzy stosują zasadę PBL (Problem Based Learning) pozwalającą na twórczą pracę zespołową i poszukiwanie rozwiązań zdefiniowanych problemów. Praca oparta jest na podejściu Kolba do zdobywania wiedzy przez dorosłych, a większość programu warsztatów przebiega według następującej dynamiki: ćwiczenia otwierające na nowe nawyki (budujące świadomość), mini wykłady o zasadach, technikach, taktykach i narzędziach (wiedza), ćwiczenie nowych technik związanych z zarzadzaniem zespołem w strukturze rozproszonej (umiejętność).
Wspieramy naszych Klientów w procesie rozwojowym, korzystając z takich narzędzi jak zadania wdrożeniowe, pigułki wiedzy, konsultacje trenerskie, IPD, narzędziownik, dostęp do platformy e-learning Certes, czy one pager.
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |