Delegowanie zadań
Cele szkolenia
Głównym celem szkolenia podwyższenie kompetencji w zarządzaniu sobą w czasie, organizacji czasu pracy własnej i podległych pracowników oraz delegowaniu zadań i uprawnień. Szkolenie przeznaczone jest dla tych, którzy mają poczucie obciążenia ilością obowiązków, ciągłym natłokiem zadań, pracą polegającą na gaszeniu pożarów i chcą taką sytuacje zmienić by podnieść swoją efektywność przez dobrą organizację czasu pracy. Opiera się na trzech głównych elementach: I priorytety, by pod presją wiedzieć które zadania warto zrealizować, a które odłożyć, II planowanie, by skutecznie układać działania w ciągu dnia, III element – skuteczne delegowanie i monitorowanie zadań.
Korzyści dla Uczestnika
- Zdiagnozujesz własne kompetencje w organizacji czasu
- Nabędziesz umiejętność określania priorytetów i planowania w codziennej pracy,
- Nauczysz się precyzyjnie określać cele
- Wyeliminujesz "pożeracze czasu"
- Nabędziesz umiejętność pracy wielozadaniowej pod presją czasu
- Przygotujesz własny plan gotowy do wdrożenia zaraz po szkoleniu
Korzyści dla organizacji
- Zwiększenie efektywności pracowników w obszarze zarządzania własnymi zadaniami
- Lepsze organizowanie codziennych zadań poprzez świadomość konsekwencji pracy bez planu
- Zapobieganie konfliktom i zmniejszenie ilości niekonstruktywnych konfliktów, dzięki realizacji zadań i planów zgodnie z terminami
- Zbudowanie bliższych relacji przez integracje i grupową aktywność
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Kto deleguje, czyli rola i pozycja Kierownika / Dyrektora
- Rola i odpowiedzialność menedżera
- Jak widzę swoją rolę jako menadżer?
- Za co jestem rozliczany – czego oczekuje ode mnie pracodawca
- Za co odpowiadam – czego oczekują ode mnie podwładni
- Rozpoznawanie potrzeb biznesu i generowania rozwiązań.
- Impact Map – analiza stref wpływu na działania Kierownika / Lidera.
- Identyfikacja „wąskich gardeł” oraz wzajemnych oczekiwań.
- Definiowanie celów i ustalanie priorytetów, czyli jak unikać gaszenia pożarów
- Największe bolączki managerów w organizacji pracy.
- Przegląd technik związanych z definiowaniem celów.
- Technika ALPEN – o krok bliżej na rzecz doskonałości biznesowej.
- GTD jest pięcioetapowy proces zarządzania zadaniami.
- Techniki radzenia sobie ze zmianą priorytetów zadań - jak zarządzać wielozadaniowością i odpowiedzialnością.
- Horyzonty planowania – klucz do określania priorytetów. Ustalanie priorytetów pod kątem ważności i pilności.
- Efektywność osobista w zarządzaniu czasem – osiąganie rezultatów przy optymalnym wykorzystaniu zasobów
- Cztery generacje zarządzania czasem - o co właściwie chodziło Eisenhauerowi?
- Stosowanie platynowej zasady Pareto - koncentracja na fundamentach, moc kasowania i potęga upraszczania
- 5 kroków do sukcesu i wzrostu własnej motywacji, – co zrobić, aby nam się chciało bardziej.
- Prawo Parkinsona a zarządzanie czasem – magia terminów zwiększających efektywność osobistą.
- Pozory bycia zajętym - różnice między wydajnością a produktywnością.
- Identyfikacja i eliminacja „pożeraczy czasu”.
- Kluczowe zasady delegowania i egzekwowania zadań
- Zasady rządzące sprawnym delegowaniem i egzekwowaniem zadań.
- Komunikacja nastawiona na cel i budowanie relacji jako kluczowa sprawność menedżerska wykorzystywana w procesie delegowania i egzekwowania.
- Korzyści płynące z delegowania? Delegowanie jako inwestycja w czas.
- Zasady przywództwa sytuacyjnego Blancharda – komu i jak delegować? Delegowanie zadań zgodnie kompetencjami pracowników, ich wiedzą i potencjałem zawodowym.
- Opory przed delegowaniem.
- Delegowanie jako narzędzie rozwojowe
- Co motywuje ludzi? – źródła motywacji.
- Lider motywujący vs lider demotywujący.
- Poziom motywacji a efektywność działania – jak motywacja wpływa na zaangażowanie w wykonywane zadania?
- „Mapowanie motywatorów” - analiza czynników podnoszących poziom motywacji do wykonania zadania.
- Kompetencje w procedurze delegowania
- Planowanie
- Określenie priorytetów.
- Wybór osoby do zadania.
- Zasoby konieczne do realizacji celu.
- Określenie ram czasowych.
- Monitorowanie
- Tworzenie kamieni milowych.
- Rozmowy podsumowujące.
- Scenariusze na sytuacje problemowe.
- Kontrola rozumienia instrukcji, zadania.
- Monitorowanie
- Egzekwowanie
- Kreowanie samodzielności pracowniczej.
- Dopasowanie dojrzałości do technik egzekwowania.
- Techniki wsparcia w trakcie realizowania polecenia.
- Tworzenie planu naprawczego – w sytuacji braku realizacji zadania przez pracownika.
- Linia sankcji.
- Informacja zwrotna pozytywna i negatywna.
- Asertywność w egzekwowaniu.
- Asertywność w egzekwowaniu.
- Procedura delegowania i monitorowania zadań w zależności od fazy dojrzałości pracownika
- Delegowanie i monitorowanie przez zadania.
- Delegowanie i monitorowanie przez cel.
- Delegowanie i monitorowanie przez wizję.
- Egzekwowanie zadań i udzielanie informacji zwrotnych
- Funkcja informacji zwrotnej w procesie egzekwowania zadań
- Sposoby udzielania informacji zwrotnej.
- Właściwe dopasowanie metody informacji zwrotnej do odbiorcy.
- Radzenie sobie z oporem na informację zwrotną.
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Szkolenia są interaktywne i wymagają dużego zaangażowania Uczestników (do 80% czasu), co pozwala zastosować im poznaną wiedzę i narzędzia, już na zajęciach. W trakcie warsztatów trenerzy stosują zasadę PBL (Problem Based Learning) pozwalającą na twórczą pracę zespołową i poszukiwanie rozwiązań zdefiniowanych problemów. Praca oparta jest na podejściu Kolba do zdobywania wiedzy przez dorosłych, a większość programu warsztatów przebiega według następującej dynamiki: ćwiczenia otwierające na nowe nawyki (budujące świadomość), mini wykłady o zasadach, technikach, taktykach i narzędziach (wiedza), ćwiczenie nowych technik związanych z zarzadzaniem zespołem w strukturze rozproszonej (umiejętność).W trakcie szkolenia uczestnicy: dyskutują i komentują przedstawiane treści teoretyczne, symulują scenki menedżerskie, ćwiczą pożądane zachowania, udzielają sobie nawzajem konstruktywnej informacji zwrotnej oraz wypracowują dobre praktyki.
Wspieramy naszych Klientów w procesie rozwojowym, korzystając z takich narzędzi jak zadania wdrożeniowe, pigułki wiedzy, konsultacje trenerskie, IPD, narzędziownik, dostęp do platformy e-learning Certes, czy one pager.
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |