Szkolenia finansowe  Szkolenia finansowe


Analizy finansowe

Cele szkolenia

Szkolenie „Analizy finansowe” ma na celu dostarczenie Uczestnikom wiedzy finansowej umożliwiającą efektywne poruszanie się w świecie pojęć finansów firmy oraz lepszego dialogu między menedżerami a Zarządem. Zrozumienie mechanizmów funkcjonowania finansów organizacji przez pryzmat dokumentów finansowych i kluczowych wskaźników finansowych. Poznanie wpływu decyzji operacyjnych na ogólną sytuację i wynik finansowy firmy. Zdobycie umiejętności przeprowadzenia samodzielnej uproszczonej analizy finansowej i diagnozy kondycji finansowej firmy (własnej lub kontrahenta/konkurenta) na podstawie dostępnych sprawozdań finansowych. Zapoznanie uczestników z pułapkami „koloryzowania” sprawozdań finansowych – jak się przed tym bronić, jakie pytania zadawać.


Korzyści dla uczestnika

  • Przypomnienie wiedzy i metod związanych z analizami ekonomiczno-finansowymi przedsiębiorstw i możliwości ich wykorzystania do różnych celów
  • Zdobycie wiedzy i umiejętności niezbędnych do dokonywania sprawnej i efektywnej oceny sytuacji ekonomiczno-finansowej własnego przedsiębiorstwa lub jego kontrahentów i konkurentów
  • Podniesienie poziomu umiejętności oceny wyników przedstawianych przez przedsiębiorstwa oraz ocenę ich wiarygodności i kondycji ekonomiczno-finansowej
  • Podniesienie poziomu wiedzy i umiejętności związanych z przygotowaniem i oceną realności planów rocznych i wieloletnich przygotowywanych przez przedsiębiorstwa

Korzyści dla organizacji

  • Poprawa komunikacji między działem finansowym a pozostałymi pracownikami, którzy w sposób pośredni wpływają na obraz finansów przedsiębiorstwa
  • Budowanie świadomości biznesowej i wrażliwości na finanse
  • Lepsze wyniki finansowe
  • Zmniejszenie ilości błędnych decyzji handlowych

Program szkolenia

  1. Wprowadzenie – finanse w przedsiębiorstwie
  • Podstawowe formy prowadzenia działalności gospodarczej
  • Wprowadzenie: spójność działania vs spójność finansowa, cele finansów i analiz ekonomiczno- finansowych
  • Ogólne informacje o przedsiębiorstwach, sektorach (MSP, korporacje, podmioty powiązane, grupy kapitałowe itp.), charakterystyka przedsiębiorstw, podobieństwa i różnice pomiędzy firmami branży leasingowej i pozostałych, model biznesowy a finanse
  • Ramowy schemat analiz ekonomiczno-finansowych dla różnych potrzeb, cechy dobrej analizy finansowej i prezentacji jej wyników: spójność, prawidłowe wnioskowanie, wiarygodność, typowe błędy popełniane podczas wykonywania analiz i zarządzaniu finansami
  1. Analiza jakościowa i ilościowa przedsiębiorstwa w oparciu o dane finansowe
  • Budowa i analiza podstawowych sprawozdań finansowych, czytanie, interpretacja i zrozumienie powiązań między poszczególnymi pozycjami sprawozdań finansowych i działaniami w przedsiębiorstwie, w szczególności w firmach branży leasingowej:
    • Bilans
    • Rachunek zysków i strat
    • Rachunek przepływów pieniądza
    • Zmiany w kapitale
    • Informacje dodatkowe
    • Pozostałe sprawozdania np. sprawozdanie z działalności, sprawozdanie Zarządu
  • Podobieństwa i różnice pomiędzy analizą sprawozdań firm leasingowych i pozostałych branż
  • Interpretacja ważnych kategorii ekonomicznych związanych z działalnością zawartych w dokumentacji i sprawozdaniach firmy, układ analityczny sprawozdań finansowych

  1. Analiza wskaźnikowa
  • Analiza wskaźnikowa, interpretacja i wykorzystanie jej wyników w układzie historycznym i prognozowanym. Zrozumienie i interpretacja wskaźników:
    • Rentowności
    • Zadłużenia
    • Płynności
    • Sprawności działania
  • Analiza pozostałych wskaźników i pojęć finansowych spotykanych w codziennej praktyce (np. zdolność kredytowa, dźwignia operacyjna, kapitał obrotowy netto, kryteria odrzucenia itp.)
  • Omówienie i interpretacja pojęć finansowych tj.: wynik a cash flow, nadwyżka finansowa, luka finansowa, zdolność kredytowa, FCF, stopa procentowa, dźwignia operacyjna i finansowa, nadwyżka finansowa, płynność finansowa bieżąca i długoterminowa
  • Interpretacja wskaźników finansowych na tle branży i uwarunkowań gospodarczych
  • Interpretacja wskaźników finansowych z uwzględnieniem: dopuszczalnego sposobu rozliczeń finansowych, struktury finansowania, przeszacowań majątku, zmian kapitałowych, przekształceń, dotacji, polityki rezerw, leasingu i innych
  1. Praktyczne aspekty finansowe
  • Istota analizy inwestycyjnej i wycena wartości firmy – wykorzystanie w kontekście leasingu
  • Metody finansowania w szczególności poprzez leasing, decyzje inwestycyjne i analiza inwestycyjna, wybór finansowania, kryteria decyzyjne, podstawy planowania i budżetowania
  • Tworzenie finansowego harmonogramu spłat (leasing, kredyt itp.
  • „Kreatywna” księgowość
  • Ryzyko w działalności firmy, redukcja ryzyka, sygnały wczesnego ostrzegania

Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu, a skontaktujemy się z Tobą!

    Pole oznaczone symbolem * jest polem obowiązkowym

    Zgody i informacje

    Metodyka szkolenia

    rogram przeznaczony jest dla praktyków biznesu, koncentruje się na efektywnych modelach, technikach i dobrych wzorcach sprawdzonych w różnych organizacjach i popartych przykładami. Szkolenie pomyślane jest jako interaktywny warsztat, gdzie udział uczestników w ćwiczeniach i case study sięga 70% czasu. Program przebiega według następującej dynamiki: mini wykłady o zasadach, technikach i narzędziach (wiedza), oraz praktykowanie tej wiedzy przy pomocy zestawu ćwiczeń indywidualnych lub case study do wykonania w mniejszych zespołach (umiejętności). Każdy uczestnik kończy szkolenie posiadając zestaw narzędzi przydatny na jego indywidualnym stanowisku pracy.



    Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym

    • Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
    • Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
    • Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
    • Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
    • Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia

    Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze

    • Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
    • Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
    • Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
    • Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
    • W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
    • Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300


    Powiązane produkty: