Zmiana jako szansa dla zespołu - „ujarzmić zmianę”
Cele szkolenia
Celem szkolenia „Zamiana jako szansa” jest uświadomienie uczestnikom nieuchronności zmian (świat vs organizacja, ewolucja vs rewolucja) oraz ich roli w jej efektywnym przeprowadzeniu, co ma budować postawę współodpowiedzialności oraz wpływu. Uczestnicy poznając fazowość wprowadzonych zmian nabędą wiedzę o procesie, diagnozie kolejnych etapów oraz metodach przeciwdziałania postawom zakłócającym oraz destruktywnym.
Korzyści dla uczestnika
- Szlifowanie umiejętności komunikacyjnych (komunikacja interpersonalna vs komunikacja wewnętrzna)
- Zgłębianie wiedzy nt diagnozowania faz zmian, w jakiej aktualnie znajduje się pracownik lub grupa i ich wpływ na współpracę w zespole
- Doskonalenie umiejętność adaptacji do sytuacji zmian w organizacji oraz w zespołach
- Weryfikacja swojej postawy wobec zmian na podstawie zdobytych informacji o celach zmian
- Doskonalenie umiejętności współpracy
Korzyści dla organizacji
- Redukowanie kosztów i czasu związanego z wprowadzaniem zmian
- Zabezpieczenie przez rotacją i wypaleniem z powodu ciągłych zmian
- Niwelowanie lękom i oporom przeciwko zmianie
- Wzmocnienie współpracy w organizacji
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Zmiana – wprowadzenie
- Rodzaje zmian – diagnoza
- Skuteczna zmiana – czyli jaka?
- Rola zarządzania zmianą w funkcjonowaniu organizacji
- Etapy zmian, szanse i zagrożenia na każdym z nich
- Środowisko VUCA (akronim złożony z słów volatility, uncertainty, complexity, ambiguity) – czym jest i jak w nim funkcjonować?
- Zmiana w życiu człowieka
- Czynniki wewnętrzne i zewnętrzne wywołujące zmiany. Zmiana, jako szansa, a nie zagrożenie
- Jak tworzyć koalicje zmian? – role i postawy wobec zmian. Rola ambasadora zmiany oraz granice jego odpowiedzialności (modelowanie zachowań wśród współpracowników – „rób to, co deklarujesz, że zrobisz”)
- Ambasador zmiany, czyli lider jako osoba sprawcza – kim jest, co robi i jak działa?
- Zdiagnozowanie różnic i wypracowanie sposobów godzenia „moich ról” w organizacji – ja-ambasador, ja-pracownik/menedżer, ja-członek strony społecznej
- Modele i elementy procesu zmian
- Fazy/ etapy w procesie zmian; jak je diagnozować oraz radzić sobie z trudnościami na każdym z etapów zmian. Procesy grupowe zachodzące w procesie zmian
- Opór wobec zmian – ustępstwa wobec oporu, niedocenianie oporu, przeciwstawianie się oporowi, przezwyciężanie oporu zespołu – element procesu fazowego zmian w organizacji
- Wpływ postaw ambasadora, doświadczeń dotyczących zmian oraz stereotypów na skuteczność wprowadzanych zmian w organizacji oraz poziom zaangażowania w nie
- Elementy komunikacji interpersonalnej i jej wpływ na współpracę
- Wpływ czynników wewnętrznych (styl komunikacji, wzorce zachowań, postawy i in.) i zewnętrznych (klimat grupy, kultura organizacyjna i in.) na efektywną komunikację w organizacji
- Rola dojrzałej i otwartej komunikacji we współpracy oraz podnoszenia efektywności zespołów. Bariery i zniekształcenia komunikacyjne (jak je diagnozować) oraz metody przeciwdziałania im oraz eliminacji w przyszłości
- Cztery płaszczyzny porozumienia według modelu von Thuna (interpretacje komunikatów płynących od nadawcy komunikatu).
- Narzędzia komunikacyjne usprawniające ją: język pozytywny, zasoby słowników indywidualnych, język korzyści, tzw. słowa bez znaczenia, siła komunikatu JA w asertywnej komunikacji, aktywne słuchanie (parafraza i klaryfikacja, zadawanie pytań porządkujących ustalenia). Rola słuchania dialogicznego w wyjaśnianiu celów oraz sensowności zmian
- Rola spójności komunikatów w zależności od użytego kanału komunikacyjnego (słowo pisane vs słowo mówione), elementy komunikacji pisanej i jej siła w kontekście przekazywania istotnych treści, szczególnie w procesie zmian.
- Wypracowanie metod/ technik/ sposobów komunikacji zaplanowanych zmian.
- Komunikacja wewnętrzna zmian
- Jak komunikować zmiany, czyli jak wyjaśniać zmiany, a nie informować tylko o nich – rola precyzowania celów zmiany, jej etapów oraz przewidywanych rezultatów
- Co i w jaki sposób komunikować w procesie zmian, aby motywować zespół do współdziałania?
- Wspieranie zmian – strategie komunikacyjne zgodne z kulturą organizacyjną wpływające na budowanie pozytywnych postaw wobec zmian, także na przyszłość
- Komunikacja dwukierunkowa (dialog) w zmianie i jej rola w budowaniu sprzyjającemu klimatowi do wdrażania zmian; pułapki komunikacji jednokierunkowej (monolog)
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Metody szkolenia: gry indywidualne i zespołowe, analiza studiów przypadku, scenki przygotowane wcześniej i improwizowane, dyskusje moderowane, autorefleksja, sesje warsztatowe w parach/grupach, brainstormy grupowe z prezentacją wyników i ich omówieniem. Szkolenia są interaktywne i wymagają dużego zaangażowania uczestników (do 80% czasu), co pozwala zastosować im poznaną wiedzę i narzędzia, już na zajęciach. W trakcie warsztatów trenerzy stosują zasadę PBL (Problem Based Learning) pozwalającą na twórczą pracę zespołową i poszukiwanie rozwiązań zdefiniowanych problemów. Praca oparta jest na podejściu Kolba do zdobywania wiedzy przez dorosłych a większość programu warsztatów przebiega według następującej dynamiki: ćwiczenia otwierające na nowe nawyki (budujące świadomość), mini wykłady o zasadach, technikach, taktykach i narzędziach (wiedza), ćwiczenie nowych technik odnalezienia się w zmianie (umiejętność).
Wspieramy naszych Klientów w procesie rozwojowym, korzystając z takich narzędzi jak zadania wdrożeniowe, pigułki wiedzy, konsultacje trenerskie, IPD, narzędziownik, dostęp do platformy e-learning Certes, czy one pager.
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |