Zarządzanie sobą i organizacja czasu pracy
Cele szkolenia
„Ludzie, którzy nigdy nie mają czasu, czynią najmniej". George Christoph Lichtenberg
Jedną z podstawowych umiejętności, która jest niezbędna do realizacji zadań, stawianych codziennie przed organizacją i jej pracownikami jest umiejętność efektywnego zarządzania czasem. Szkolenie z tego zakresu ma na celu uświadomienie kluczowej roli czynnika czasu dla wydajnej pracy oraz przekazanie uczestnikom podstawowych umiejętności, technik i narzędzi służących lepszemu wykorzystaniu czasu własnego i innych.
Szkolenie pozwoli zdefiniować podstawowe pojęcia związane z planowaniem czasu. Nauczy też tego, jak współpracować z kolegami w firmie tak, by działania zespołu były jak najbardziej efektywne. Zarządzanie czasem jest więc konsekwentnym i zorientowanym na cel, stosowaniem w praktyce sprawdzonych technik pracy, w taki sposób, że kierowanie samym sobą i swoim otoczeniem odbywa się bez trudu, a otrzymany do dyspozycji czas jest wykorzystany sensownie i optymalnie.
Korzyści dla uczestnika
- Zdobycie umiejętności planowania pracy, ustalania priorytetów oraz eliminowania "złodziei czasu", co przyczyni się do zwiększenia osobistej efektywności.
- Możliwość podejmowania świadomych decyzji związanych z planowaniem czasu, co wpłynie pozytywnie na skuteczność w wykonywaniu obowiązków.
- Nauka skutecznego zarządzania czasem, co przyczyni się do lepszej organizacji własnej pracy, zwiększenia komfortu psychicznego i satysfakcji z wykonywanych zadań.
Korzyści dla organizacji
- Eliminacja "złodziei czasu" oraz skuteczne planowanie czasu pracy przyczynią się do efektywniejszego wykorzystania zasobów organizacji.
- Zdobycie umiejętności związanych z efektywnym zarządzaniem czasem może przyczynić się do zwiększenia motywacji i satysfakcji pracowników, co wpłynie na atmosferę w miejscu pracy.
- Skuteczne zarządzanie czasem przez pracowników wpłynie na lepsze funkcjonowanie procesów organizacyjnych, co może przełożyć się na osiąganie celów firmy w bardziej efektywny sposób.
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Planowanie i organizacja pracy
- Krzywa wydajności i koncentracji - kiedy mogę zdecydować się na twórczą pracę?
- Zasady i techniki planowania
- Czas faktyczny i prognoza – porównania perspektywiczne
- Przyczyny niesprawności i czynniki sprawności w pracy własnej
- Przyczyny nieefektywnego zarządzania czasem
- Złodzieje czasu - ich dostrzeganie i eliminacja
- Praca nad sobą oraz modyfikacja zachowań - praktyczne sposoby zmiany "siebie"
- Najczęstsze błędy organizacji czasu
- Pożeracze czasu
- „Sprawy na później"
- Walka z odwlekaniem i „gdybaniem”
- Analiza Eisenhowera
- Techniki ustalania priorytetów
- Jak tworzyć harmonogram dnia pracy
- Zasada seryjności zadań
- Planowanie - czyli określanie sobie celu – seria zabawnych ćwiczeń pozwalających na uświadomienie sobie, które sprawy są ważne/pilne
- Małymi krokami do istotnych postępów
- Organizacja własna jako podstawa efektywności
- Ćwiczenie-gra w grupach „Śniadanie na działce”
- Od planowania do działania „Zegarmistrz” gra w zespołach
- Uczestnicy planują tydzień pracy w firmie z uwzględnieniem nadgodzin
- Podczas gry dostają dodatkowe polecenia wynikające z potrzeb firmy oraz zmieniających się okoliczności
- Każdy dzień to nowe wyzwanie zmieniające dotychczasowe ustalenia
- Jest to gra rywalizacyjna – zwycięski zespół otrzymuje tytuł Zegarmistrza
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Metody szkolenia: gry indywidualne i zespołowe, analiza studiów przypadku, scenki przygotowane wcześniej i improwizowane, dyskusje moderowane, autorefleksja, sesje warsztatowe w parach/grupach, brainstormy grupowe z prezentacją wyników i ich omówieniem. Szkolenia są interaktywne i wymagają dużego zaangażowania uczestników (do 80% czasu), co pozwala zastosować im poznaną wiedzę i narzędzia, już na zajęciach. W trakcie warsztatów trenerzy stosują zasadę PBL (Problem Based Learning) pozwalającą na twórczą pracę zespołową i poszukiwanie rozwiązań zdefiniowanych problemów. Praca oparta jest na podejściu Kolba do zdobywania wiedzy przez dorosłych a większość programu warsztatów przebiega według następującej dynamiki: ćwiczenia otwierające na nowe nawyki (budujące świadomość), mini wykłady o zasadach, technikach, taktykach i narzędziach (wiedza), ćwiczenie nowych technik odnalezienia się w zmianie (umiejętność).
Wspieramy naszych Klientów w procesie rozwojowym, korzystając z takich narzędzi jak zadania wdrożeniowe, pigułki wiedzy, konsultacje trenerskie, IPD, narzędziownik, dostęp do platformy e-learning Certes, czy one pager.
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |