Zarządzanie czasem
– Gra "Zegarmistrz"
Cele szkolenia
Szkolenie "Zarządzanie Czasem – Gra Zegarmistrz" skupia się na doskonaleniu umiejętności planowania pracy własnej, oferując praktyczne narzędzia i wskazówki zwiększające efektywność. Poprzez mini-wykłady, ćwiczenia grupowe, symulacje sytuacji oraz dyskusje moderowane, uczestnicy zdobędą umiejętności organizacji czasu, radzenia sobie z "złodziejami czasu" oraz asertywnego zarządzania sobą w różnych sytuacjach. Gry szkoleniowe, zwłaszcza oparta na licencjonowanej grze Zegarmistrz, pozwalają uczestnikom praktycznie rozwijać umiejętności planowania i zarządzania w dynamicznym środowisku. Kurs obejmuje także techniki asertywności, umiejętność odmawiania, ochrony granic osobistych oraz radzenia sobie ze stresem. Moduł o stresie zawiera elementy teorii neurobiologii stresu, techniki relaksacyjne, i strategie codziennego radzenia sobie z napięciem. Szkolenie zapewnia kompleksowe narzędzia do poprawy efektywności i umiejętności zarządzania sobą w zmiennym środowisku pracy.
Cele gry szkoleniowej
Uczestnicy wezmą udział w interaktywnej grze symulacyjnej Zegarmistrz, która pozwala w sposób praktyczny udoskonalić kompetencje związane z planowaniem. Podczas gry uczestnicy będą decydować o ważności i pilności poszczególnych zadań. Doświadczą sytuacji zbliżonych do rzeczywistego życia zawodowego, w którym pojawiają się zadania i czynności nieplanowane, presja czasu oraz konieczność realizacji założonych celów. Wszystko to sprawi, że nabywanie kompetencji związanych z organizacją i planowaniem stanie się ciekawe, dynamiczne i zapadające w pamięć.
Korzyści dla uczestnika
- Efektywność osobista/ Zarządzanie sobą w czasie – zwiększenie świadomości wpływu planowania na rezultat pracy, realizację celów
i poziom własnej motywacji oraz motywacji w zespole. - Planowanie - Udoskonalenie i praktycznej umiejętności nadawania priorytetów według Matrycy Eisenhowera.
- Zarządzanie sobą w sytuacji zmiany – adekwatne reagowanie na pojawiające się zadania oraz zdarzenia losowe, wprowadzanie koniecznych korekt w planie działania; zrozumienie nieuchronności zmian i udoskonalenie elastycznego podejścia do zadań przy jednoczesnym planowaniu i kontroli przebiegu zadań, uświadomienie sobie konieczności wdrożenia reguły 60/40.
Korzyści dla organizacji
- Redukowanie kosztów i czasu związanego z wprowadzaniem zmian
- Zabezpieczenie przez rotacją i wypaleniem z powodu ciągłych zmian
- Niwelowanie lękom i oporom przeciwko zmianie
- Wspólne ustalenie zasad współpracy wewnątrz grupy - przestrzeganie podziału ról, współpraca w zakresie ustalania priorytetów i planowania zadań w ramach zespołu oraz z innymi zespołami;
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Techniki organizacji i zarządzania sobą w czasie.
- Zasady formułowania celów. Metoda SMART.
- Matryca Eisenhowera.
- Metoda ALPEN.
- Zastosowanie zasady Pareto w zarządzaniu czasem.
- Zasada 60/40.
- Złota godzina.
- Multitasking – jak pracować aby nie zwariować.
- Układanie planu dziennego, tygodniowego i innych.
- Kontrola realizacji planu.
- Schemat I-BEAM, jako narzędzie, które pomaga nam w planowaniu
i kontrolowaniu naszego planu dnia. - Określanie ramy czasowej dla realizacji zadania.
- Jak radzić sobie ze „złodziejami czasu”.
- Identyfikacja własnych „złodziei czasu”.
- Przyczyny niekonsekwencji w realizacji planu pracy.
- Sposoby wyeliminowania przeszkód w efektywnym wykorzystaniu czasu.
- Metoda Pomodoro jako recepta na rozpraszacze.
- Jak efekt piły wpływa na realizację założonych celów i zadań.
- Asertywność a zarządzanie sobą w czasie.
- Asertywna postawa – jak odróżnić ją od uległości, agresji i manipulacji.
- Praca w grupach mająca na celu stworzenie definicji oraz charakterystykę poszczególnych postaw.
- Asertywność, jako zdolność egzekwowania własnych praw
i szanowania praw innych. - Poznaj siebie i swoje mocne strony oraz obszary do rozwoju.
- Mapa asertywności – psycho test.
- Jak skutecznie odmawiać i chronić własne granice, tak aby zadbać o współpracę i realizować założone cele i zadania.
- Sztuka mówienia „nie” bez poczucia winy.
- Jak mówić „nie” z zachowaniem szacunku do siebie i innych?
- Praca grupowa mająca na celu wypracowanie skutecznego modelu odmawiania.
- Ćwiczenia mające na celu przećwiczenie wybranych technik,
asertywnej odmowy z użyciem zdartej płyty.
- Granice obrony koniecznej - 4-etapowa procedura wyrażania gniewu i innych uczuć "negatywnych".
- Sztuka dawania komplementów oraz wyrażania osobistych przekonań i opinii.
- Trudności emocjonalne związane z przyjmowaniem pochwał oraz zarzutów.
- Plus i minus - zasady formułowania skutecznych komunikatów zwrotnych.
- Trening wyrażania uczuć pozytywnych - ćwiczenia interakcyjne.
- Stres w codziennym życiu
- Podstawy stresu
- Mini wykład dotyczący budowy mózgu:
- Ciało migdałowate
- Podwzgórze
- Hipokamp
- Kora przedczołowa
- Jak rozpoznać obciążenie stresem?
- Autonomiczny, współczulny układ nerwowy, czyli dlaczego oddech jest najważniejszym narzędziem w redukcji stresu.
-
- Narzędzia:
- Technika GROM.
- Wybrane techniki oddechu do zastosowania w kilka minut
- Uważność – zakorzenienie w chwili.
- Ćwiczenie „Rodzynek”.
- Odwracanie uwagi – strategie stosowane na co dzień.
- Świadomość emocjonalna, akceptowanie emocji
i przekierowanie. - Trening pamiętnikowy.
- Trening wdzięczności.
- Metoda TPS.
- Narzędzia:
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Metody szkolenia: gry indywidualne i zespołowe, analiza studiów przypadku, scenki przygotowane wcześniej i improwizowane, dyskusje moderowane, autorefleksja, sesje warsztatowe w parach/grupach, brainstormy grupowe z prezentacją wyników i ich omówieniem. Szkolenia są interaktywne i wymagają dużego zaangażowania uczestników (do 80% czasu), co pozwala zastosować im poznaną wiedzę i narzędzia, już na zajęciach. W trakcie warsztatów trenerzy stosują zasadę PBL (Problem Based Learning) pozwalającą na twórczą pracę zespołową i poszukiwanie rozwiązań zdefiniowanych problemów. Praca oparta jest na podejściu Kolba do zdobywania wiedzy przez dorosłych a większość programu warsztatów przebiega według następującej dynamiki: ćwiczenia otwierające na nowe nawyki (budujące świadomość), mini wykłady o zasadach, technikach, taktykach i narzędziach (wiedza), ćwiczenie nowych technik odnalezienia się w zmianie (umiejętność).
Wspieramy naszych Klientów w procesie rozwojowym, korzystając z takich narzędzi jak zadania wdrożeniowe, pigułki wiedzy, konsultacje trenerskie, IPD, narzędziownik, dostęp do platformy e-learning Certes, czy one pager.
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |