Wywieranie wpływu
i język perswazji
Cele szkolenia
Celem szkolenia jest przedstawienie oraz przećwiczenie technik i narzędzi perswazyjnych, dzięki którym uczestnicy szkolenia będą w stanie skutecznie przekonywać klientów wewnętrznych-swoich rozmówców do przedstawianych idei i uzyskiwać poparcie dla własnych celów, pomysłów i rozwiązań. Poza biegłością w posługiwaniu się technikami równie ważna jest znajomość mechanizmów psychologicznych. Wiedza jak wyglądają schematy myślowe, jak emocje wpływają na podejmowanie decyzji znacznie ułatwiają wywieranie wpływu na innych.
Korzyści dla uczestnika
- Zwiększenie świadomości jak używać języka perswazji i jak wpływać pozytywnie na innych
- Podniesienie kompetencji związanych z dbałością o dobrą i efektywną współpracę przy wykorzystaniu języka wpływu
- Poznanie technik wpływania na innych i wypracowanie matrycy w jakich okolicznościach najlepiej używać języka wpływu
Korzyści dla organizacji
- Podniesienie świadomości jak możemy wpływać na innych i jak używać języka perswazji w celu osiągania lepszych rezultatów pracy
- Ukształtowanie postaw pracowników nastawionych na współpracę i ujednolicenie dążenia do realizacji zadań
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Wprowadzenie w szkolenie
- Wywieranie wpływu w relacjach wewnątrzfirmowych
- Zarządzanie wizerunkiem
- Inteligencja emocjonalna
- Budowanie relacji na poziomie treści
- Filtry percepcyjne – na co Klienci wewnętrzni zwracają uwagę
- Kreowanie pozytywnych nawyków werbalnych i niewerbalnych
- Zarządzanie wizerunkiem pod kątem wywierania wpływu
- Poziom werbalny
- Poziom niewerbalny
- Inteligencja emocjonalna, a wywieranie wpływu
- Inteligencja emocjonalna w świadomym wpływie
- Autodiagnoza własnego stylu
- Skale oceny (asertywność i spontaniczność)
- Typologia stylów społecznych
- Wskaźniki behawioralne – po czym rozpoznać styl społeczny pracownika
- Feedback – co w sobie zmienić, aby być skuteczniejszym na poziomie komunikacyjnym
- Orientacja na zadania
- Orientacja na ludzi
- Matryca stylów społecznych Klientów wewnętrznych
- Ośrodki zainteresowań – wywieranie wpływu na poziome treści
- 6 ośrodków zainteresowań: czas, rzeczy, miejsce, informacja, aktywność, ludzie
- W jaki sposób rozpoznawać ośrodki zainteresowań
- W jaki sposób dopasowywać się do ośrodków zainteresowań klientów wewnętrznych
- Tworzenie bazy dobrych praktyk relacyjnych
- Korzystanie z naturalnego tła (zapraszanie pracowników centrali na szkolenie i rozpoznawanie ich stylu społecznego)
- Matryce społeczne klientów wewnętrznych
- Wywieranie wpływu – narzędzia komunikacyjne
- Programatory lingwistyczne w komunikacji
- Programatory pozytywne – baza słów, których należy używać
- Programatory negatywne – jakich słów należy unikać
- Techniki kontrolowania przebiegu rozmowy
- Aktywne słuchanie i aktywne mówienie
- Wykorzystywanie i przełamywanie wzorców komunikacyjnych
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Metody szkolenia: gry indywidualne i zespołowe, analiza studiów przypadku, scenki przygotowane wcześniej i improwizowane, dyskusje moderowane, autorefleksja, sesje warsztatowe w parach/grupach, brainstormy grupowe z prezentacją wyników i ich omówieniem. Szkolenia są interaktywne i wymagają dużego zaangażowania uczestników (do 80% czasu), co pozwala zastosować im poznaną wiedzę i narzędzia, już na zajęciach. W trakcie warsztatów trenerzy stosują zasadę PBL (Problem Based Learning) pozwalającą na twórczą pracę zespołową i poszukiwanie rozwiązań zdefiniowanych problemów. Praca oparta jest na podejściu Kolba do zdobywania wiedzy przez dorosłych a większość programu warsztatów przebiega według następującej dynamiki: ćwiczenia otwierające na nowe nawyki (budujące świadomość), mini wykłady o zasadach, technikach, taktykach i narzędziach (wiedza), ćwiczenie nowych technik odnalezienia się w zmianie (umiejętność).
Wspieramy naszych Klientów w procesie rozwojowym, korzystając z takich narzędzi jak zadania wdrożeniowe, pigułki wiedzy, konsultacje trenerskie, IPD, narzędziownik, dostęp do platformy e-learning Certes, czy one pager.
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |