Trening
asertywności
Cele szkolenia
Szkolenie „Trening asertywności” pozwoli uczestnikom zdobyć umiejętność asertywnego porozumiewania się z innymi, zdiagnozować własne sposoby komunikacji i świadomie wykorzystywać własne zasoby oraz udoskonalić umiejętność posługiwania się narzędziami prawidłowej komunikacji. Szkolenie z asertywności pozwoli także udoskonalić trafne diagnozowanie źródeł pojawiających się konfliktów oraz sposobów reagowania na nie w sposób asertywny, poznać metody skutecznego wpływania na decyzje innych osób poprzez najbardziej efektywne techniki komunikacyjne, udoskonalić umiejętność znajdowania rozwiązań w konflikcie, rozwijać umiejętności budowania trwałej więzi z partnerem komunikacji oraz dbania o relacje.
Celem „Treningu asertywności” jest taka zmiana postaw i umiejętności uczestników szkolenia, aby potrafili budować poczucie odpowiedzialności za własną komunikację w wyrażaniu swoich racji, opinii, pomysłów, konstruktywnym feedbacku oraz asertywnej odmowie.
Korzyści dla uczestnika
- Asertywne komunikowanie się w życiu zawodowym i prywatnym
- Odmawianie bez poczucia winy, z szacunkiem dla drugiej strony
- Rozwinięcie umiejętności wyznaczania granic
- Poznania metod radzenia sobie w trudnych sytuacjach
- Budowanie pozytywnych i długotrwałych relacji
Korzyści dla organizacji
- Poprawa komunikacji i współpracy z innymi pracownikami
- Zwiększenie satysfakcji z pracy i kontaktów międzyludzkich
- Poprawa efektywność wykonywanych zadań
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Wprowadzenie do asertywności
- Czym jest asertywność? Istota i definicje
- Dlaczego ludzie zachowujący się asertywnie często odbierani są agresywnie?
- Trzy sposoby komunikacji – komunikacja pasywna, agresywna i asertywna
- Komunikacja pasywna i agresywna – zyski i straty wynikające z takiego sposobu komunikacji
- Pięć praw Fensterheima
- Asertywność jako zdolność stanowczego egzekwowania własnych praw oraz szanowania praw innych
- Mapa asertywności – autodiagnoza mojej asertywności – poszukiwanie obszarów do rozwoju
- Komunikacja asertywna – zmiana nawyków działania
- Komunikacja asertywna
- Budowanie prawidłowej komunikacji- własne nastawienie w komunikacji
- Identyfikacja własnego stylu komunikacyjnego – kwestionariusz
- Struktura informacji, czyli jak mówić jasno i zrozumiale?
- Asertywna komunikacja niewerbalna (głos, mowa ciała)
- Zwroty anty i pro-asertywne
- Zrozumieć komunikację – cztery płaszczyzny wypowiedzi Schulza von Thuna
- Płaszczyzna ujawniania siebie – budowanie obrazu siebie w oczach partnera komunikacji – konsekwencja działań oraz stanowczość dążenia do celu
- Zasady udzielania i odbierania informacji zwrotnych
- Praktyczne zastosowanie empatii w aktywnym słuchaniu
- Narzędzia asertywne
- Asertywny odmowa – jak mówić „NIE” nie raniąc innych i bez poczucia winy?
- Techniki zmiękczania asertywną odmowę
- Asertywne wyrażanie opinii, potrzeb i uczuć
- Jak asertywnie przyjmować oceny? Dlaczego warto wydawać opinie a nie oceny?
- Asertywna komunikacja – komunikaty typu „Ja” – jak przekazywać własne stanowisko w sposób asertywny
- Egzekwowanie ustaleń, oczekiwań
- Konstruktywna krytyka – schemat postępowania
- Płaszczyzna relacji – budowanie pozytywnych i długotrwałych relacji z partnerem komunikacji
- Asertywna postawa w trudnych sytuacjach
- Analiza zastrzeżeń i trudnych sytuacji – case study
- Czy trudny rozmówca jest naprawdę trudny?
- Czy mam wpływ na trudną sytuację? Trudne sytuacje wynikające z mojej strony, partnera rozmowy czy czynnika zewnętrznego?
- Asertywna postawa w trudnych sytuacjach
- Ćwiczenia praktyczne na realnych trudnych sytuacjach – symulowanie rozmów/ dyskusja
- Trening technik asertywnych w praktyce z wykorzystaniem CRT Assertiveness Tools
- Zestaw ćwiczeń praktycznych, symulacji dot.:
- TI Technique – przekazanie trudnej informacji – wraz z zastosowaniem technik (złagodzenie złych emocji)
- Handling Aggression Model – radzenie sobie z agresją
- jasne i konkretne wyrażanie swoich oczekiwań np. wobec wykonania zadania
- przekazanie informacji zwrotnej (pozytywnej i negatywnej)
- GC – wyrażenie konstruktywnej krytyki
- logiczna argumentacja itp.
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Szkolenie to stawia przed uczestnikami warsztatów szczególnie wysokie wymagania. Celem zajęć będzie nie tylko nabywanie, najbardziej nawet wartościowej wiedzy, lecz, prowadzone w atmosferze autentycznego zaangażowania, identyfikacja mocnych i słabych stron każdego z uczestników, służąca nakreśleniu kierunków indywidualnego rozwoju.
Podczas warsztatu uczestnicy będą pracować nad swoją świadomością w obszarze własnych praw, potrzeb, wartości, wzmocnienia pewności siebie, kształtowania uważności na innych, ale też demistyfikacji asertywności i rewizji związanych z nią mitów, a w następstwie tego zostaną wyposażeni w umiejętności stosowania technik komunikowania się sprzyjających zachowaniom asertywnym.
Przećwiczone zostaną sytuacje komunikacji biznesowej, podczas których mamy możliwość wpływania na zachowanie i stan emocjonalny innych osób. Szkolenie dostarczy uczestnikom konkretnych narzędzi prawidłowego dbania o relacje i zadowolenie z kontaktów z partnerami relacji, aby komunikacja była efektywna prowadziła do poprawy jakości pracy.
Wspieramy naszych Klientów w procesie rozwojowym, korzystając z takich narzędzi jak zadania wdrożeniowe, pigułki wiedzy, konsultacje trenerskie, IPD, narzędziownik, dostęp do platformy e-learning Certes, czy one pager.
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |