Train the Trainers
Jeśli chcesz stworzyć arcydzieło, musisz po drodze stworzyć trochę śmieci.
— James Clear
Cele szkolenia
Efektywne prowadzenie szkoleń wymaga umiejętności dokładnej analizy bieżącej sytuacji w grupie oraz elastycznego dostosowywania się do potrzeb uczestników i okoliczności, jednocześnie osiągając zamierzone cele szkoleniowe. Trener o charyzmie, zgodnie z autorami książki "Podręcznik trenera" Witkowskiego i Jarmuża, to osoba skoncentrowana na uczestnikach, potrafiąca zastosować różnorodne metody pracy, mająca wpływ na ich postawy, umiejętności i wiedzę. Szkolenie prezentuje, jak skutecznie projektować atrakcyjne i angażujące zajęcia, jak reagować na atmosferę w grupie oraz jak czerpać z doświadczeń uczestników.
Korzyści dla uczestnika
- Pozna różnice pomiędzy rolami: trenera wiedzy/ trenera szkoleniowca/ facylitatora/ moderatora
- Pozna metody i techniki efektywnego przekazywania wiedzy i trenowania umiejętności oraz zmian postaw i zachowań
- Wesprze innych w formułowaniu celów i planów rozwojowych
- Przetrenuje konstruktywne przekazywanie informacji zwrotnych
- Nauczy się, jak rozpoznawać i dostosowywać styl komunikacji oraz formy nauki do różnych typów osobowości ludzi
- Zapozna się z modelem uczenia się Davida A. Kolba i określi swój profil
- Prześwietli tajniki organizacji i różnice szkoleń online, webinarów, stacjonarnych, facylitacji itp.
- Pozna narzędzia trenerskie do diagnozy potrzeb i prowadzenia szkoleń zdalnych
- Pozna zasady efektywnego organizowania pracy własnej trenera
Korzyści dla organizacji
- Zwiększona skuteczność szkoleń
- Wzrost profesjonalizmu trenerów
- Lepsze dostosowanie programów szkoleniowych do potrzeb organizacji
- Zwiększone zaangażowanie uczestników
- Lepsza komunikacja wewnętrzna w organizacji
- Optymalizacja procesów szkoleniowych
- Adaptacja do współczesnych trendów, w tym pracy zdalnej i szkoleń online
- Efektywniejsze zarządzanie zasobami ludzkimi
- Wzrost innowacyjności w prowadzeniu szkoleń
- Podniesienie jakości szkoleń i rozwoju kompetencji pracowników
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Wprowadzenie
- Znaczenie roli szefa/ lidera w uczeniu zespołu
- Metodyka szkoleń
- Różne sposoby i stopnie przyswajania wiedzy
- Efektywny sposób nauczania dorosłych - zasady andragogiki
- Jak projektować i budować przekaz pod kątem treści merytorycznej i metodycznej?
- W jaki sposób budzić zainteresowanie i aktywizować grupę szkoleniową?
- Narzędzia trenerskie
- Opis narzędzi treningowych i potencjalne obszary ich zastosowania.
- Czy powinniśmy przeprowadzić wykład, prezentację, warsztat czy szkolenie?
- Wykorzystanie cyklu Kolba jako fundamentu dla aktywnej pracy z grupą.
- Selekcja ćwiczeń z uwzględnieniem celów szkoleniowych:
- ćwiczenia wprowadzające, ćwiczenia podnoszące zaangażowanie, ćwiczenia zamykające, ćwiczenie umiejętności
- kolejność ćwiczeń, pułapki (proces grupowy)
- Konieczność praktycznego stosowania narzędzi treningowych - adaptacja i modyfikacja istniejących już instrumentów
- Realizacja zadań wdrożeniowych
- Źródła inspiracji do tworzenia bazy narzędzi treningowych
- Warsztat projektowania szkolenia
- Jak sformułować cele szkoleniowe?
- W jaki sposób przygotować program szkolenia, uwzględniając kluczowe elementy
- Wybór narzędzi z banku (dobieranie zgodnie z celem szkolenia)
- Planowanie aktywizacji grupy
- Tworzenie scenariusza własnego szkolenia - praca w grupach
- Podsumowanie szkolenia
- Finalna ocena i zakończenie warsztatu
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Szkolenia są interaktywne i wymagają dużego zaangażowania Uczestników (do 80% czasu), co pozwala zastosować im poznaną wiedzę i narzędzia, już na zajęciach. W trakcie warsztatów trenerzy stosują zasadę PBL (Problem Based Learning) pozwalającą na twórczą pracę zespołową i poszukiwanie rozwiązań zdefiniowanych problemów. Praca oparta jest na podejściu Kolba do zdobywania wiedzy przez dorosłych, a większość programu warsztatów przebiega według następującej dynamiki: ćwiczenia otwierające na nowe nawyki (budujące świadomość), mini wykłady o zasadach, technikach, taktykach i narzędziach (wiedza), ćwiczenie nowych technik związanych z zarzadzaniem zespołem w strukturze rozproszonej (umiejętność).W trakcie szkolenia uczestnicy: dyskutują i komentują przedstawiane treści teoretyczne, symulują scenki menedżerskie, ćwiczą pożądane zachowania, udzielają sobie nawzajem konstruktywnej informacji zwrotnej oraz wypracowują dobre praktyki.
Wspieramy naszych Klientów w procesie rozwojowym, korzystając z takich narzędzi jak zadania wdrożeniowe, pigułki wiedzy, konsultacje trenerskie, IPD, narzędziownik, dostęp do platformy e-learning Certes, czy one pager.
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |
Powiązane produkty: