Teambuilding
- doskonalenie komunikacji i współpracy
Cele szkolenia
Szkolenie "Teambuilding - doskonalenie komunikacji i współpracy" jest skierowane do pracowników, którzy chcą pogłębić swoje umiejętności komunikacyjne, zintegrować się w nowej strukturze organizacyjnej oraz zwiększyć efektywność współpracy w zespole. Szkolenie zakłada rozwinięcie świadomości własnego stylu myślenia i działania każdego uczestnika, a także identyfikację preferencji dotyczących komunikacji i współpracy.
- Poznanie siebie i zintegrowanie pracowników w nowej strukturze organizacyjnej
- Doskonalenie umiejętności efektywnej komunikacji i współpracy pomiędzy Uczestnikami szkolenia
- Poznanie czynników wpływających na efektywną komunikację i współpracę oraz budowanie i utrzymywanie pozytywnych relacji interpersonalnych
- Lepsze, wzajemne poznanie się Uczestników szkolenia
- Zwiększenie poziomu świadomości własnego (preferowanego) stylu myślenia i działania (wg FRIS®) każdego Uczestnika szkolenia
- Zidentyfikowanie indywidualnych preferencji dotyczących komunikacji i współpracy z innymi osobami
- Poznanie preferencji dotyczących komunikacji i współpracy innych osób
- Poznanie możliwych źródeł stresu u ludzi również w obliczu zmian
- Poznanie, jakie mogą być źródła motywacji osób współpracujących ze sobą
- Określenie sposobów i pomysłów na doskonalenie współpracy pomiędzy Uczestnikami szkolenia w aktualnej rzeczywistości zawodowej
Korzyści dla uczestnika
- Lepsze zrozumienie samego siebie
- Doskonalenie umiejętności komunikacji
- Zwiększenie świadomości relacyjnej
- Rozwinięcie umiejętności pracy zespołowej
- Skuteczne radzenie sobie w trudnych sytuacjach
- Motywacja do działania
Korzyści dla organizacji
- Zwiększenie efektywności komunikacji w zespole
- Wzmocnienie relacji między pracownikami
- Optymalne wykorzystanie potencjału zespołu
- Redukcja konfliktów i stresu
- Zwiększenie zaangażowania i motywacji pracowników
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Pozytywne relacje z innymi – co ma na nie wpływ, jak je tworzyć i utrzymywać?
- Potrzeby ludzi w relacjach z innymi – gdzie są źródła potrzeb i jakie są różnice?
- Jakie czynniki mają wpływ na tworzenie i utrzymywanie pozytywnych relacji?
- Co utrudnia pozytywne relacje z innymi osobami w środowisku zawodowym?
- Indywidualny STYL MYŚLENIA i DZIAŁANIA – jaki ma wpływ na komunikację i współpracę z innymi?
- Model FRIS® – 4 perspektywy poznawcze (myślenia) ludzi: FAKTY – RELACJE – IDEE – STRUKTURY
- Efektywna komunikacja i współpraca z innymi i w zespole – na co warto zwracać szczególną uwagę?
- Na co warto zwracać uwagę w komunikacji z innymi?
- Jakich błędów w komunikacji nie warto popełniać?
- Jak rozpoznawać preferencje w komunikacji i współpracy innych osób związane ich dominującym stylem myślenia i działania?
- Jak skutecznie można dopasowywać się do preferencji komunikacyjnych i we współpracy innych osób?
- Etapy efektywnej współpracy – jaki mają wpływ na osiąganie wspólnych celów i rezultaty pracy?
- Model efektywnej współpracy (pracy zespołowej) wg FRIS® - jak w praktyce z tego modelu korzystać?
- Proces FRIS® - inicjowanie, przygotowanie, realizacja.
- Istotne elementy efektywnej współpracy:
- Określanie celów i rezultatów
- Dokonywanie wyborów i podejmowanie decyzji
- Zbieranie i interpretowanie informacji
- Działania w obliczu problemów we współpracy
- Określanie i wyrażanie indywidualnego stanowiska
- Włączanie innych we własne działania
- Jakie są mocne strony poszczególnych uczestników w pracy zespołowej na różnych etapach pracy?
- Jak optymalnie korzystać z indywidualnego potencjału każdego członka w zespole?
- Trening świadomych zachowań i efektywnej komunikacji w różnych (trudnych) sytuacjach
- Jakie są przyczyny trudnych sytuacji w relacjach z innymi?
- Jakie są źródła stresu wynikające z różnych sytuacji oraz sposoby ich minimalizowania?
- Trening zachowań i efektywnej komunikacji w rożnych sytuacjach (podanych przez Uczestników i zaproponowanych przez trenera)
- Kontrolowanie swoich reakcji i dążenie do uzyskania optymalnych rezultatów w komunikacji, współpracy i utrzymaniu pozytywnych relacji
- Analiza sytuacji i rozmów, wnioski ma przyszłość.
- Zaangażowanie i motywacja osób współpracujących – kiedy się pojawia i jak je utrzymywać?
- Jakie motywatory mają wpływ na konkretne zachowania własne i innych osób we współpracy i w obliczu zmian?
- Jak poszczególne motywatory mogą wpływać na postrzeganie i przekonania własne oraz innych osób podczas pracy zespołowej/ współpracy?
- Jakie emocje mogą się pojawić u ludzi, gdy nie są zaspokajane ważne motywatory?
- Trening efektywnej komunikacji i współpracy
- Ćwiczenia zespołowe dla Uczestników szkolenia – analiza, wnioski na przyszłość.
- Co doskonalić i rozwijać a co niwelować/ minimalizować we współpracy?
- Podsumowanie i zakończenie szkolenia
- Określanie Standardu Komunikacji i Współpracy Działu Personalnego
- Podsumowanie omawianych zagadnień oraz trenowanych umiejętności.
- Określenie planu działań poszkoleniowych dot. współpracy.
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Podczas warsztatu wykorzystamy metody: burzy mózgów, ćwiczeń indywidualnych i grupowych, prezentacji i symulacji rozmów. Szkolenia są interaktywne i wymagają dużego zaangażowania uczestników (do 80% czasu), co pozwala zastosować im poznaną wiedzę i narzędzia, już na zajęciach. W trakcie warsztatów trenerzy stosują zasadę PBL (Problem Based Learning) pozwalającą na twórczą pracę zespołową i poszukiwanie rozwiązań zdefiniowanych problemów. Praca oparta jest na podejściu Kolba do zdobywania wiedzy przez dorosłych a większość programu warsztatów przebiega według następującej dynamiki: ćwiczenia otwierające na nowe nawyki (budujące świadomość), mini wykłady o zasadach, technikach, taktykach i narzędziach (wiedza), ćwiczenie nowych technik (umiejętność). W trakcie szkolenia uczestnicy: dyskutują i komentują przedstawiane treści teoretyczne, symulują scenki, ćwiczą pożądane zachowania, udzielają sobie nawzajem konstruktywnej informacji zwrotnej oraz wypracowują dobre praktyki.
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |