Savoir vivre
w biznesie
Cele szkolenia
Celem szkolenia „Savoir vivre w biznesie / Etykieta w biznesie” jest przekazanie wiedzy na temat prawidłowych, dobrze widzianych i kształtujących pozytywny obraz osoby sposobów zachowania w sytuacjach biznesowych.
Trudność w przyswojeniu zasad etykiety biznesowej polega na tym, że w przeciwieństwie do dobrych obyczajów rodzinnych i społecznych nie posiada jasno sprecyzowanego kodeksu. Bo ton w biznesie to nie zbiór sztywnych reguł, lecz inteligentne łączenie wskazówek zdrowego rozsądku z tym, co dyktuje nam troska, szacunek i uczciwość wobec osób, z którymi pracujemy. Wrażenie, które wywieramy na nowo poznanym potencjalnym kliencie czy współpracowniku, może decydować o charakterze całej znajomości.
Korzyści dla uczestnika
- Wywieranie dobrego pierwszego wrażenia
- Budowanie profesjonalnego wizerunku
- Poznanie, czym jest precedencja i jakie są jej zasady
- Prowadzenie spotkań zgodnych z etykieta w biznesie
- Nauczenie się, jak prowadzić profesjonalną korespondencję pisemną i elektroniczną
Korzyści dla organizacji
- Zwiększenie przewagi konkurencyjnej
- Zwiększenie świadomości pracownika w istocie budowania marki organizacji
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Profesjonalna etykieta kluczem do sukcesu
- Mowa ciała
- jak prawidłowo stać, chodzić, siedzieć oraz gestykulować, aby zrobić doskonałe pierwsze wrażenie?
- PIERWSZE SPOTKANIE – Witanie się, podanie dłoni, powstawanie, przedstawianie
- Zasady uniwersalne – zasada „3 – 1,5”, uścisk dłoni
- Gdzie i jak wolno się witać, a gdzie nie wypada, jak uniknąć gafy?
- Relacje biznesowe a towarzyskie:
- przedstawianie się
- witanie, podanie dłoni, całowanie w dłoń
- powstawanie
- Wizytówki – rodzaje, wygląd, wręczanie oraz znaczenie biletów wizytowych
- JĘZYKOWY SAVOIR-VIVRE – sztuka słowa w życiu zawodowym oraz zasady grzeczności w dyskusji
- Tytułowanie – tytuły naukowe, służbowe, kurtuazyjne
- Formalne zwroty grzecznościowe – czy i kiedy można przejść na „Ty”?
- Prowadzenie konwersacji – nawiązywanie rozmowy, kultura języka, tematy dozwolone i niedozwolone, aktywne słuchanie, pochwały i przyjmowanie komplementów
- Wyrażenia zakazane – zwroty niedozwolone w kontaktach z kontrahentami
- RECEDENCJA – kwestia pierwszeństwa, czyli o użyteczności hierarchii zawodowej
- Hierarchia – odmienność hierarchii służbowej i towarzyskiej, kto pierwszy i dlaczego?
- Wspólna podróż windą, przepuszczanie w drzwiach
- Hierarchia miejsc przy stole – rozmieszczenie gości podczas sytuacji biznesowych i towarzyskich
- ELEGANCKIE SPOTKANIA – wykwintne przyjęcia i mniej oficjalne spotkania biznesowe
- Przyjęcia oficjalne – przyjęcia na stojąco i siedząco, zasady zachowania się
- Spotkania towarzyskie – zasady zachowanie się
- Za drzwiami gabinetu – czyli o przyjmowaniu i składaniu wizyt służbowych:
- powitanie gości biznesowych
- poczęstunek w firmie
- przebieg rozmów
- pożegnanie
- Upominki w dobrym stylu – prezenty, kwiaty, osobliwości w sztuce obdarowywania
- PROFESJONALNY WIZERUNEK – tajemnice profesjonalnego stroju i wyglądu
- Podstawowe kanony profesjonalnego stroju
- Businessman – wygląd, rodzaje strojów dostosowanych do okazji, złote zasady eleganckiego pana, ryzyko gafy – jak ustrzec się przed popełnieniem błędów w doborze garderoby
- Businesswoman – wygląd, fryzura, makijaż, manicure, biżuteria, rodzaje strojów dostosowanych do okazji, złote zasady eleganckiej pani, ryzyko gafy – jak ustrzec się przed popełnieniem błędów w doborze garderoby
- KOMUNIKACJA W DOBRYM STYLU – korespondencja tradycyjna i elektroniczna
- Poczta tradycyjna – język biznesowej korespondencji, treść, forma, układ graficzny pism, nagłówki i zakończenia
- Reguły zapisywania liczb, kwot, dat
- Redagowanie pism użytkowych
- Adresowanie i kopertowanie
- Życzenia firmowe i gratulacje
- Zaproszenia – sposoby zapraszania, niezbędne elementy zaproszenia i ich znaczenie
- Poczta elektroniczna – zasady eleganckiego pisania wiadomości, prawidłowe rozpoczęcie i zakończenie
- Rozmowy telefoniczne – zasady prowadzenia rozmów, zwroty powitalne i pożegnalne
- MIĘDZYNARODOWY SAVOIR-VIVRE – zasady postępowania w kontaktach biznesowych za granicą
- Z wizytą za granicą – spotkania służbowe, witanie się, wizytówki, tytułowanie, podejmowanie gości, wygląd – różnice kulturowe między Ameryką Południową, USA, Europą, Bliskim Wschodem, Azją oraz Afryką
- Bez słów – mowa niewerbalna – zróżnicowane znaczenie gestów, mimiki twarzy, kontaktu wzrokowego oraz dystansu
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Szkolenie ma na celu nauczenie praktycznych umiejętności, dlatego główny nacisk położony jest na wykonywanie ćwiczeń. Wśród nich można wymienić takie, które realizowane są indywidualnie, w parach i w kilkuosobowym zespole – do każdej umiejętności dopasowywany jest odpowiedni tryb prowadzenia ćwiczenia, aby świeżo nabytą wiedzę stosować w najlepszych do danej sytuacji warunkach. Na potrzeby treningu przygotowany są dodatkowo quizy, scenariusze spotkań do odegrania, filmy, nagrania audio i rekwizyty, a także analiza case studies.
Wspólne szukanie rozwiązań, bezpośrednie wykorzystanie informacji szkoleniowych i otwarta dyskusja dają pewność, że każdy Uczestnik zakończy trening nie tylko z teoretyczną wiedzą, ale i swobodą w jej praktycznym stosowaniu.
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |