Planowanie i organizacja pracy
Cele szkolenia
Celem szkolenia jest rozwój kompetencji zarządzania sobą w czasie. W czasie szkolenia przepracowany zostanie system GTD mający na celu podniesienie efektywności działania w sytuacji napływu i nawarstwiania się informacji i zadań. Techniki planowania mają pozwolić Uczestnikom na kontrolowane działanie i zbudować ich poczucie wpływu na sytuacje. Celem wprowadzenia technik wyznaczania priorytetów jest zbudowanie świadomości, czym należy się kierować w podjęciu decyzji o wyborze zadania do wykonania. Ważnym elementem szkolenia będzie wprowadzenie narzędzi optymalizacji działania i poszukiwania możliwości zmiany nieefektywnych nawyków w realizacji zadań.
Korzyści dla uczestnika
- Opanowanie reguł i zasad ZARZĄDZANIA SOBĄ W CZASIE
- Rozwój kompetencji organizacji pracy z wykorzystaniem systemu GTD
- Wzrost efektywności pracy własnej, dzięki ukształtowaniu stylu pracy opartego na racjonalnym planowaniu – technika ALPEN
- Wykształcenie umiejętności zajmowania się zadaniami „zyskownymi” i tworzenia rezerw czasu poprzez wyznaczanie priorytetów
- Poznanie i przećwiczenie CYKLU OAPD jako narzędzia optymalizacji organizacji pracy
Korzyści dla organizacji
- Eliminacja "złodziei czasu" oraz skuteczne planowanie czasu pracy przyczynią się do efektywniejszego wykorzystania zasobów organizacji.
- Zdobycie umiejętności związanych z efektywnym zarządzaniem czasem może przyczynić się do zwiększenia motywacji i satysfakcji pracowników, co wpłynie na atmosferę w miejscu pracy.
- Skuteczne zarządzanie czasem przez pracowników wpłynie na lepsze funkcjonowanie procesów organizacyjnych, co może przełożyć się na osiąganie celów firmy w bardziej efektywny sposób.
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Ja i mój czas – reguły zarządzania sobą w czasie
- „Zarządzaniem czasem” a „zarządzaniem sobą w czasie” – różnice, które czynią nas efektywnymi. Od określenie celu po priorytety i kontrolę ich realizacji zasady efektywnego wykorzystania casu. Identyfikacja stylu pracy w oparciu o nawyki
- Cele i zadania do realizacji w gospodarowaniu czasem – wykorzystanie techniki SMARTER
- Ćwiczenie „historia dnia” w analizie wykorzystania czasu w realizacji zadań. Budowanie własnej świadomości wykorzystania czasu a podnoszenie umiejętności organizacji prac
- Zarządzanie strumieniem zadań – efektywna organizacja pracy
- Efektywna organizacja własnej pracy – 5 etapów systemu GTD:
- gromadzenie
- analizowanie
- porządkowanie
- przegląd
- działanie
- Przygotowanie się i zasobów do zarządzania strumieniem zadań - kalendarz i foldery
- Zasady gromadzenia „otwartych pętli”. Skrzynki spraw przychodzących – wprowadzanie zadań do realizacji. Zasada zapisu spraw/zadań
- Efektywna organizacja własnej pracy – 5 etapów systemu GTD:
-
- Podejmowanie decyzji jak skategoryzować dane zadanie. Foldery wykorzystywane w analizie
- Stawianie pytania: „czy w ogóle z daną sprawą coś zrobić?” a wykorzystanie folderów: „kosz”, „może/kiedyś”, „archiwum”, gdy nie jest wymagana aktywność
- Co należy zrobić natychmiast a jakie zadania trafiają do „następnego działania”
- Delegowanie zadań a wykorzystanie folderu „oczekiwane”
- Praca z kalendarzem a sprawy, które nie są pilne
- Co jest projektem w GTD i jak należy go realizować. Umiejętność formułowania następnych działań w projekcie
- Planowanie działań w praktyce a odzyskania kontroli nad swoim czasem
- Technika ALPEN w planowaniu pracy – ćwiczenie „case study – mój plan”
- Reguły dobrego planowania: „zasada 3/5”, „cicha chwila”, „salami”, „bloki”, „piła”
- Jak działać, kiedy masz do realizacji wiele zadań i mało czasu – wykorzystanie elementów wykresu Gantta w układaniu harmonogramu pracy
- Technika POMODORO – praca w modułach w budowaniu własnej koncentracji i motywacji w realizacji zadań
- Efektywne wyznaczanie priorytetów, czyli jak właściwie wydatkować energię
- „Ważne” vs. „pilne” czy to samo? Sposoby zmniejszenia uzależnienia od „pilnych spraw” a wyznaczanie priorytetów
- Reguła Pareto – rozpoznanie działań przynoszących najlepsze efekty
- Zasada Eisenhowera: ważność i pilność zadania – tworzenie macierzy działań – „case study - historia dnia”
- Analiza ABC. Wyznaczanie priorytetów a realizacja zadań ze względu na ich wagę i nakład czasu, kiedy pracujesz w realiach zadań niespodziewanych – ćwiczenie
- Ćwiczenie „krzywa wydajności” – moje godziny najwyższej efektywności a realizacja priorytetów – indywidualna analiza w oparciu o wykres własnego zegara biologicznego
- Optymalizowanie czasu realizacji zadań
- Cykl OAPD w podnoszeniu efektywności wykorzystania czasu. „Analiza czynników sukcesów i czynników utrudniających” w organizacji. Budowanie efektywnego planu działania w realizacji celów
- „Pożeracze czasu” jako źródła strat czasu – ćwiczenie. Metody odróżniania spraw ważnych od „pożeraczy czasu"
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Metody szkolenia: gry indywidualne i zespołowe, analiza studiów przypadku, scenki przygotowane wcześniej i improwizowane, dyskusje moderowane, autorefleksja, sesje warsztatowe w parach/grupach, brainstormy grupowe z prezentacją wyników i ich omówieniem. Szkolenia są interaktywne i wymagają dużego zaangażowania uczestników (do 80% czasu), co pozwala zastosować im poznaną wiedzę i narzędzia, już na zajęciach. W trakcie warsztatów trenerzy stosują zasadę PBL (Problem Based Learning) pozwalającą na twórczą pracę zespołową i poszukiwanie rozwiązań zdefiniowanych problemów. Praca oparta jest na podejściu Kolba do zdobywania wiedzy przez dorosłych a większość programu warsztatów przebiega według następującej dynamiki: ćwiczenia otwierające na nowe nawyki (budujące świadomość), mini wykłady o zasadach, technikach, taktykach i narzędziach (wiedza), ćwiczenie nowych technik odnalezienia się w zmianie (umiejętność).
Wspieramy naszych Klientów w procesie rozwojowym, korzystając z takich narzędzi jak zadania wdrożeniowe, pigułki wiedzy, konsultacje trenerskie, IPD, narzędziownik, dostęp do platformy e-learning Certes, czy one pager.
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |