Komunikacja i budowanie trwałych relacji
Cele szkolenia
Skuteczna komunikacja to wyzwanie. Każdy z nas jest inny, każdy ma inne potrzeby i oczekiwania dotyczące preferowanego stylu komunikacji. Świadomość i zrozumienie tych różnic jest fundamentalne w kontekście efektywnej komunikacji w zespole. Dodatkowo, gdy pojawiają się czynniki utrudniające ten proces takie jak stres, duża odpowiedzialność, czy praca pod presją czasu, to jasne i zrozumiałe wyrażanie opinii oraz oczekiwań jest kluczowe. Proponowane szkolenie „Komunikacja i budowanie trwałych relacji” wyposaży Uczestników w narzędzia, a warsztatowy charakter ma za zadanie ułatwić ich używanie i zbudować nawyki, aby efekty były widoczne już następnego dnia.
Korzyści dla uczestnika
- Doskonalenie umiejętności prowadzenia skutecznych rozmów
- Rozwijanie inteligencji emocjonalnej
- Poznanie swoich mocnych i słabych stron w komunikacji i współpracy
- Lepsze budowanie relacji w zespole
Korzyści dla organizacji
- Wzrost umiejętności komunikacyjnych
- Lepsze zrozumienie różnic komunikacyjnych i dopasowanie komunikatu do odbiorcy
- Otwarta komunikacja w zespole
- Wzmocnienie współpracy w zespole
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Typologia osobowości C.G. Junga a energie kolorystyczne
- Postawy (introwersja i ekstrawersja) i funkcje racjonalne
- Zapoznanie z typologią osobowości C.G. Junga
- Charakterystyka typów osobowości
- Silne strony i obszary do rozwoju poszczególnych kolorów osobowości
- Dwa punkty widzenia – jak widzą nas inni, a jak my widzimy siebie
- Rozpoznawanie typów osobowości
- Podstawowe metody detekcji cech osobowościowych
- Kluczowe pytania
- Parametry pomocne przy detekcji dominującej energii kolorystycznej
- Najczęstsze zagrożenia i błędy
- Jak się upewnić, czy jestem w „dobrej ćwiartce”
- Skuteczna komunikacja, czyli jak rozmawiać efektywnie z danym typem rozmówcy
- Jak z nimi rozmawiać? (cztery energie dominujące)
- Jak się skutecznie dopasować?
- Świadomość różnic jako fundament skutecznej komunikacji
- Czego unikać w rozmowie z inną energią?
- „Z Francuzem po francusku, z Czechem po czesku”, czyli dostosowanie stylu komunikacji do danego typu rozmówcy
- Kolorowe zespoły
- Typologia osobowości a skuteczny zespół
- Budowa zaufania i wartości w zespole
- Tworzenie efektywnego zespołu
- Skuteczne delegowanie zadań w oparciu typologię osobowości
- Jak wyzwolić potencjał poszczególnych członków zespołu?
- Rola lidera w kolorowym zarządzaniu
- Crossowo, a nie silosowo, czyli komunikacja wspierająca efektywność
- „Każdego kręci coś innego” – motywacja a typy osobowości
- Skuteczna integracja w (post)pandemicznych czasach
- Sytuacje trudne a skuteczna komunikacja
- Typologia osobowości a konflikty
- Stres i jego wpływ na komunikację – jak rozpoznać i zapanować nad emocjami
- Typ antagonistyczny – z kim rozmawia się najtrudniej i jak sobie z tym poradzić
- Jak znaleźć porozumienie, gdy wszystko nas różni
- Metody i narzędzia wychodzenia z konfliktu
- Lepiej zapobiegać niż leczyć – zapobieganie sytuacjom trudnym
- Komunikację zacznij od siebie
- Rozwój własnej osobowości
- Samodoskonalenie w obszarze komunikacji – jak zacząć, dokąd iść?
- Co mogę „wziąć” od innych energii, ale być jeszcze lepszą wersją siebie?
- Nie ma lepszych ani gorszych – wykorzystaj swój potencjał
- Instrukcja obsługi… siebie samego
- Komunikacja zewnętrzna
- Precyzyjne formułowanie oczekiwań i zadań
- Rozdzielanie zadań a typologia osobowości, doświadczenie, zaangażowanie
- Konstruktywna informacja zwrotna, czyli jak dobrze pracować feedbackiem?
- „To nie moja sprawa”, czyli niby osobno, a jednak gramy do jednej bramki
- Cele indywidualne a zespołowe
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Podczas dwóch dni warsztatowych skoncentrujemy się przede wszystkim na pokazaniu i głębokim zrozumieniu, że (i dlaczego) ludzie się różnią komunikacyjnie, a dostosowanie się do drugiej strony i uszanowanie tego, że czasem mamy inne preferencje, jest krokiem milowym to skutecznej integracji zespołu i efektywnej komunikacji w codziennym funkcjonowaniu. Wypracujemy nawyk komunikowania szytego na miarę.
Istotną częścią warsztatów będzie spojrzenie na tzw. Komunikację zewnętrzną, czyli z otoczeniem zespołu, a także jej rolę w skutecznej współpracy między Uczestnikami a innymi jednostkami organizacyjnymi firmy. Precyzyjne wyrażanie oczekiwań, skuteczna praca informacją zwrotną, a także odpowiednie delegowanie i rozdzielanie zadań to fundamenty efektywnej kooperacji.
Dużą część szkolenia stanowi moduł poświęcony pracy w zespole. Przełożymy typologię osobowości na pracę zespołową, aby wspólnie wypracować sposoby skutecznego dzielenia się zadaniami i synergicznej współpracy. Wszystko wzbogacimy o ćwiczenia team-buildingowe, które wzmocnią integrację i ducha zespołu.
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |