Efektywna komunikacja ułatwiająca współpracę
- Extended DISC®
Cele szkolenia
Komunikacja interpersonalna leży u podstaw wszelkich interakcji pomiędzy ludźmi. Skuteczność radzenia sobie w trudnych sytuacjach zawodowych oparta jest na 3 poziomach efektywnej komunikacji – poziomie wiedzy (wiedzieć jak?), umiejętności (potrafić zastosować w praktyce) i postawy (mieć przekonanie do takiego zachowania).
Umiejętności komunikacyjne oraz asertywność bezpośrednio łączą się z inteligencją społeczną, która wraz z modelem inteligencji emocjonalnej przejawia się w zdolności porozumienia z ludźmi oraz zachęcania ich do współpracy. Jest to wyczulenie na potrzeby innych, połączone z umiejętnością okazywania im empatii oraz jasnego wyrażania własnych myśli i przekonań.
Korzyści dla uczestnika
- Rozwinięcie świadomości własnego stylu komunikacji.
- Dostosowanie komunikacji do różnych sytuacji.
- Motywacja i skuteczność w pracy.
- Rozwój umiejętności asertywności.
- Skuteczna komunikacja z różnymi stylami.
Korzyści dla organizacji
- Poprawa ogólnej efektywności komunikacji.
- Wzrost asertywności i klarowności relacji w zespole.
- Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych pracowników.
- Redukcja presji i stresu w komunikacji.
- Budowanie autorytetu i eliminacja blokad komunikacyjnych.
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Omówienie badania Extended DISC®
- Określenie swoich najmocniejszych stron w nawiązaniu do własnego stylu zachowania oraz sposobów ich wykorzystania w obecnym miejscu pracy.
- Jak dopasować swój styl, aby doskonalić swoje działania?
- Określenie czynników motywujących obecnych w miejscu pracy oraz metody zwiększenia ich wpływu na wyniki.
- Zidentyfikowanie obszarów, wobec których stosowana jest taktyka unikania, a które są największym wyzwaniem na obecnym stanowisku.
- Określenie potencjalnych obszarów do pracy nad sobą, nad którymi można popracować, a które będą miały największy wpływ na działania na obecnym stanowisku pracy.
- Jak identyfikować styl innych osób?
- Doskonalenie efektywności komunikacji z różnymi stylami.
- Co robić a czego unikać w kontaktach z osobą o danym stylu zachowania?
- Rozwijanie asertywności w kontekście własnego profilu wg Extended DISC®
- Czy są style, dla których asertywność jest naturalna postawą?
- Badanie i analiza poziomu własnej asertywności.
- Asertywność, dominacja i uległość w opisie naturalnego stylu zachowania.
- Skala zachowań preferowanych i niekomfortowych
- Budowanie terytorium psychologicznego managera
- Wzmacnianie asertywności we współpracy.
- Techniki asertywnej obrony wyznaczonych przez siebie granic relacyjnych.
- Struktura i dynamika komunikacji asertywnej.
- Obrona własnych praw przy jednoczesnym poszanowaniu praw innych.
- Utrudnienia w komunikacji
- Blokady utrudniające porozumienie na płaszczyźnie myśli i zachowań.
- Budowanie autorytetu poprzez adekwatną komunikację.
- Mechanizmy wpływające na udzielanie informacji zwrotnych
- Lęk przed oceną
- Niedojrzałość emocjonalna
- Szantaż emocjonalny, gry i manipulacje
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Podczas warsztatu skoncentrujemy się na wskazaniu istotności przekazywania wiedzy i przekazaniu umiejętności jej przekazywania i kaskadowania w procesie instruktażu/szkolenia, mentoringu i coachingu. Uczestnicy poznają model Herseya-Blancharda w celu wykorzystania go do identyfikacji poziomu gotowości pracowników do pozyskiwania wiedzy na jeden z trzech wspomnianych sposobów. Uczestnicy będą mogli zweryfikować jaki jest ich indywidualny styl przekazywania wiedzy i rozpocząć proces zmian w bardziej efektywnym przekazywaniu wiedzy. Otrzymają kluczowe narzędzia do planowanie, kontroli, przeprowadzania i podsumowania procesu przekazywania wiedzy. W szkoleniu wykorzystane zostaną symulacje rozmów np. instruktażu, próbki szkoleń, ćwiczenia indywidualne i grupowe, testy, business case’y i dyskusje z uczestnikami.
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |