Człowiek w działaniu - zasoby, automotywacja, organizacja czasu
Cele szkolenia
„Wraz ze zrozumiałym niepokojem, który wynika ze stawania twarzą w twarz z naszym indywidualnym potencjałem, idzie niewzruszona radość z tej potencjonalności.” HEIDEGGER, 1962
Celem szkolenia „Człowiek w działaniu – efektywność osobista” jest poznanie najważniejszych czynników oraz narzędzi wzmacniających skuteczność osobistą, w sferze zawodowej. Pozyskanie nowych umiejętności w priorytetyzacji zadań, wyznaczania celów, planowania, gospodarowania czasem. Dostosowanie procedur, narzędzi usprawniających efektywność osobistą do specyfiki funkcji zawodowej, a także osobowości oraz przeszłych działań, które przynosiły satysfakcjonujący rezultat. Dobór odpowiednich narzędzi (kompetencje i zasoby) do realizacji celów oraz zaplanowanych wcześniej działań. Praca wglądowa uczestników szkolenia w swoje zasoby automotywacji oraz wypracowanie najskuteczniejszych metod podtrzymywania motywacji do działania oraz podejmowania nowych wyzwań. Skoncentrowanie się na celach, a nie problemach.
Korzyści dla uczestnika
- Zdiagnozowanie własnego, ukrytego potencjału i świadomie wykorzystanie swoich zasobów
- Wyeliminowanie złych nawyków i przekonań
- Poznanie technik planowania i ustalania priorytetów oraz organizacji pracy
Korzyści dla organizacji
- Wzrost świadomości indywidualnego wpływu na osiąganie wymiernych rezultatów
- Rozwijanie kompetencji w zarządzaniu czasem i ograniczeniami
- Zwiększenie efektywności i produktywności indywidualnej i zespołów
- Poprawa zaangażowania pracowników i satysfakcji z pracy
- Zbudowanie w sobie siły do podejmowania nawet najtrudniejszych wyzwań
- Zwiększenie efektywność osobistej a co za tym idzie efektywności w pracy
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Ekwipunek, czyli osobiste wyposażenie
- Koło wartości/ koło życia – autoanaliza i autodiagnoza wartości, potrzeb oraz celów osobistych
- Jestem / nie jestem… – walizka zasobów, czyli jak zapakowana jest moja walizka, z czego rzeczywiście korzystam, a co mam „na wszelki wypadek”, jakie zasoby i potencjał są niewykorzystywane w mojej pracy?
- „Łapka” na sukces – przyłapywanie siebie na czym, co robimy dobrze – mapa sukcesów według idei Steve de Shazer’a – „Jeśli coś działa, rób tego więcej, jeśli nie działa szukaj nowych rozwiązań”
- Paliwo automotywacji – co mnie inspiruje, podrywa do działania – kogo i czego mi potrzeba, by stać się człowiekiem w działaniu – praca nad osobistymi „inspiratorami”
- Efektywność osobista
- Efektywność osobista vs efektywność zespołu/ organizacji – wpływ postawy skoncentrowanej na celach na efektywność/ skuteczność współpracowników, zespołu oraz organizacji
- Najważniejsze obszary osobistej skuteczności
- Kryteria i wyznaczniki skuteczności osobistej
- Mechanizmy psychologiczne minimalizujące oraz maksymalizujące naszą skuteczność w działaniu
- Mechanizmy emocjonalne a osiąganie osobistej skuteczności
- Pożeracze czasu oraz demotywatory – sposoby diagnozowania i przeciwdziałania „rebeliantom czasu oraz motywacji”
- Nawyki i przekonania. Wpływ błędów atrybucji na osobistą skuteczność
- Nawyki i przekonania, jako sojusznik w podnoszeniu swojej efektywności; eliminowanie zbędnych nawyków oraz fałszywych przekonań w realizacji zaplanowanych celów
- Preferencje poznawcze – spostrzeganie (osobiste doświadczenie, przekonania i postawy) – ich wpływ na skuteczność w działaniu i w porozumiewaniu się z innymi
- Wpływ błędów atrybucji (oceny) na przetwarzanie informacji (błędy atrybucji wewnętrzne i zewnętrzne, podstawowe i globalne, obronne i w służbie ego); siła i wpływ przekonań na oceny osób i sytuacji; techniki modyfikowania błędów atrybucji
- Cele, plany i działania – zarządzanie czasem
- Cel – fakty i mity o jego wpływie na naszą skuteczność
- Konstruowanie celów wg dwóch metod: SMART i 3M
- Planowanie i priorytetyzowanie działań wg macierzy Eisenhovera oraz metody „kluczyka” (czyli od czego zacząć?)
- Zastosowanie metod precyzowania celów, priorytetyzowania zadań oraz planowania pracy współpracowników w ograniczonym czasie – ćwiczenie
- Wykorzystania narzędzi IT do skutecznego zarządzania czasem
- Metoda GTD
- Model GTD – założenia
- 5 etapów realizacji zadań
- gromadzenie / kolekcjonowanie
- analizowanie
- porządkowanie
- przeglądanie
- wykonanie
- Efekty oraz skuteczność kolekcjonowania oraz ukierunkowania na rezultaty
- Gra symulacyjna „Skandal”
- Osobista mapa
- Stworzenie osobistej mapy do zarządzania czasem
- Podsumowanie szkolenia
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Założeniem jest interaktywność spotkania i współpraca, ale także bardzo ważna – praca indywidualna, na poszukiwaniu własnych zasobów i ukrytych potencjałów. Praca indywidualna, polegać będzie na konfrontacji własnych przekonań z rzeczywistymi zachowaniami w pracy oraz w innych sytuacjach społecznych. Przykładem takiej pracy będzie autorskie ćwiczenie pt.: „Waliza zasobów”, gdzie uczestnicy w kaskadzie pytań, na które będą musieli szczerze sobie odpowiedzieć, zostaną poproszeni o wylistowanie swoich zasobów, które są konieczne do „podróży”, w której celem jest wzrost efektywności i satysfakcji. Praca grupowa – szkolenie przewiduje wiele ćwiczeń i zabaw, podczas których współpraca będzie jednym z najważniejszych elementów. Przykładem takiego ćwiczenia – również autorskiego – jest gra pt. „Miasteczko” – w dwóch niezależnych grupach uczestnicy (po otrzymaniu koniecznych materiałów) dostaną instrukcję stworzenia miasteczka – z własnymi prawami, planem przestrzennym, władzami, planami rozwojowymi na przyszłość itp. Podczas tego zadania uczestnicy będą odpowiedzialni za stworzenie swoistego rodzaju organizacji, w której mieszkańcy są zadowoleni, zmotywowani i mają perspektywy oraz są współodpowiedzialni za sukces. Ćwiczenie to daje wiele możliwości do omówienia różnych aspektów, zgodnych z założeniami przyjętymi dla tego szkolenia. Burza mózgów oraz case study – rozmowy na forum, odnoszenie się do przykładów zawsze daje możliwość zweryfikowania swoich postaw w kontekście omawianego tematu – dlatego właśnie jednym z elementów będą moderowane przez trenera dyskusje na forum, podczas których odpowiadając na konkretne pytania, wspólnie będziemy tworzyć bloki możliwych i realnych do wykorzystania rozwiązań.
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |