SZKOLENIA OTWARTE
Zarządzanie projektami
Cele szkolenia
Wiodącym celem szkolenia otwartego „Zarządzanie projektami” jest dostarczenie fachowej wiedzy z zakresu skutecznego zarządzania projektami oraz zwiększenie biegłości w stosowaniu narzędzi i metod optymalizujących projektowe procesy. Projekt zawsze służy realizacji celu w określonym czasie i przy ograniczonych zasobach. Zarządzanie projektami często wiąże się z poszukiwaniem odpowiedzi na pytania: Czy zrobilibyśmy wszystko, by zrealizować zamierzony cel? Czy we właściwy sposób zaplanowaliśmy przedsięwzięcie i wzięliśmy pod uwagę wszystkie wymagania interesariuszy? Czy umiemy zapanować nad rozwojem wydarzeń w projekcie, by nic nas nie zaskoczyło? Czy znaleźliśmy optymalną drogę do osiągniecia korzyści?
Najbliższy termin
szkolenia:
04-05.12.2024 - online
Cena: 1 690 zł netto
Uzyskaj rabat dla swojej Organizacji:
5%
2 os.
10%
3 os.
15%
4 os.
Program szkolenia
- Zarządzanie projektami – wprowadzenie
- Czemu warto stosować metodyki zarządzania projektami?
- Czym jest cykl życia projektu i model procesowy?
- Jak analizować środowisko i udziałowców – interesariusze projektu i ich oczekiwania
- Organizacyjna struktura projektu – case study
- Częste błędy i pułapki w realizacji projektów
- Rola kontekstu w organizacji projektu
- Strategie kreowania wizji projektu
- Deklarowanie zakresu projektu i wstępna analiza wymagań
- Biznesowe uzasadnienie projektu
- Przegląd głównych miar efektywności – ocenianie projektu
- Zarządzanie komunikacją i zespołem projektowym
- Główne zasady opracowania planu projektu
- Organizacyjna struktura projektu
- Zespół projektowy i osoby zarządzające
- Obowiązki zespołu projektowego i rola poszczególnych członków
- Komitet sterujący: przewodniczący, główny dostawca, główny użytkownik
- Kierownik projektu
- Kierownik zespołu wykonawczego i zespół wykonawczy.
- Nadzorowanie i wspieranie
- Projekt w relacji klient-dostawca
- Macierz obowiązków – model RACI
- Rozpoznanie i dostosowanie zadań - funkcje w zespole projektowym
- Przywództwo w kontekście zarządzania projektem
- Główne zagadnienia dotyczące budowania zespołu
- Zadania i narzędzia, którymi dysponuje lider – jaka jest rola lidera?
- Tworzenie skutecznych zespołów – wykorzystanie ról zespołowych
- Wymagające sytuacje w prowadzeniu spotkania z zespołem projektowym
- Warunki efektywnej pracy podczas spotkań projektowych
- Procesy podejmowania decyzji
- Ocenianie i motywowanie członków zespołu projektowego
- Pozytywne nastawienie do współpracy
- Konstruktywne postawy i reakcje
- Fazy rozwoju projektowego zespołu i wskazówki dla kierownika projektu
- Role zespołowe
- Faza orientacji i zależności
- Faza konfliktu i buntu
- Faza spójności i współpracy w grupie
- Faza celowej i świadomej aktywności grupy
- Faza końcowa
- Co jest najważniejsze w inicjacji projektu?
- Potrzeba zrozumienia roli kierownictwa wyższego szczebla
- Ocena biznesowych oczekiwań
- Wybieranie projektów w organizacji (wskaźnik opłacalności, wartość bieżąca netto, okres zwrotu)
- Wyznaczenie celów projektu zgodnie z zasadą SMART i modelem POTI
- Formuła realizacyjna
- Uzasadnienie biznesowe
- Dokument wymagań projektu – jak określić realizacyjne wymagania?
- Przygotowywanie karty projektu
- Planowanie – budżet, czas, jakość, korzyści, ryzyko, zakres
- Planowanie zakresu projektu
- Niefinansowe zasoby w projekcie
- Struktura podziału pracy (WBS)
- Tworzenie struktury podziału pracy
- Metoda ścieżki krytycznej
- Wykres Gantta
- Czynności zarządcze i zarządzanie ryzykiem w planie i harmonogramie
- Bilansowanie zasobów
- Ustalanie kolejności działań
- Zależności między zadaniami
- Definiowanie projektowych produktów
- Zarządzanie wytwarzaniem produktów
- Technika planowania opartego na produkcie/produktach
- Struktura podziału produktów
- Diagram następstwa produktów
- Jak oszacować budżet i czas realizacji – główne techniki i poziomy dokładności
- Macierz projektowych kompromisów
- Realizowanie i monitorowanie projektu
- Plany bazowe – jak są wykorzystywane przez zespół projektowy
- Tworzenie i modyfikowanie zespołu projektowego – jak osiągnąć zaplanowane rezultaty?
- Zarządzanie zmianami – wpływ zmian na kryteria sukcesu
- Monitorowanie realizacji projektu – sprawozdawczość wykonania
- Audyt, ocena i monitoring wykonania zakresu projektu
- Kamienie milowe
- Analiza trendu kamieni milowych
- Ocena wpływu zmian na zdefiniowane kamienie milowe
- Metodyka ratowania projektów zagrożonych
- Efektywne zarządzanie ryzykiem
- Cele i korzyści zarządzania ryzykiem
- Zarządzanie ryzykiem w kontekście zarządzania organizacją
- Poziom strategiczny
- Poziom programu
- Poziom projektu
- Poziom operacyjny
- Definiowanie ryzyka, niepewności i prawdopodobieństwa
- Metody określania prawdopodobieństwa i mierzenie poziomu niepewności
- Błędy szacowania
- Źródła ryzyka dla wszystkich szczebli zarządzania organizacją
- Zadania menedżerów dotyczące zarządzaniem ryzykiem
- Proces zarządzania ryzykiem
- Rozpoznanie kontekstu
- Identyfikowanie ryzyka
- Ocenianie szans i zagrożeń
- Planowanie reakcji na ryzyko
- Wdrożenie wybranej reakcji na ryzyko
- Skuteczna komunikacja w kontekście zarządzania ryzykiem
- Dokumenty wspierające zarządzanie ryzykiem
- Jak rozliczać i zamykać projekt?
- Weryfikacja zakresu i uzyskiwanie akceptacji Klienta
- Zamknięcie kontraktów i zamknięcie administracyjne
- Przekazywanie wniosków, które mogą być pomocne w przyszłych projektach
- Rozliczanie projektu i przedstawienie rezultatów interesariuszom projektu
- Efektywna koordynacja działań w zespole projektowym
- Sztuka przekonywania – jak ją opanować?
- Jak zadawać właściwe pytania i udzielać rzeczowych odpowiedzi?
- Pozytywna krytyka – jak wykorzystać ją w projekcie?
- Kiedy zespół jest efektywny jako całość, a kiedy jako grupa robocza?
- Zasady prowadzenia produktywnych spotkań
- Sztuka moderacji – kto powinien moderować spotkania?
Praktyczne informacje
o szkoleniu
- 2 dni szkoleniowe (2 x 7 h)
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet)
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Instrukcja logowania i pomoc naszego helpdesku
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Pigułki wiedzy i inne materiały dodatkowe
- Zadania poszkoleniowe
- E-mentoring z trenerem do 60 dni
po zakończeniu szkolenia - Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf oraz certyfikat online