Zarządzanie wiekiem
i współpracą międzypokoleniową
Cele szkolenia
Celem szkolenia jest umożliwienie uczestnikom zdobycia wiedzy na temat charakterystyki, różnic i potencjału pomiędzy pokoleniami Y, Z oraz starszymi generacjami. Uczestnicy rozwiną umiejętności identyfikowania różnych typów milenialsów oraz zrozumienia ich potrzeb i motywatorów. Nauczą się skutecznych metod komunikacji i rozwiązywania problemów specyficznych dla tego pokolenia, w tym unikania typowych błędów w komunikacji. Szkolenie pomoże również rozwijać umiejętności aktywnego słuchania oraz stosowania różnych technik komunikacyjnych, które wspierają budowanie zaufania i zrozumienia w zespole. Uczestnicy będą rozwijać umiejętności wykorzystania różnorodności jako atutu w procesie integracji oraz zarządzania potencjałem wielopokoleniowym. Na koniec, szkolenie nauczy technik rozwiązywania konfliktów i budowania kultury pracy opartej na wzajemnym szacunku.
Najbliższe terminy
szkoleń:
12-13.12.2024 - online
20-21.01.2025 - online
27-28.03.2025 - Warszawa
Cena: 1 790 zł netto
Uzyskaj rabat dla swojej Organizacji:
5%
2 os.
10%
3 os.
15%
4 os.
Program szkolenia
- Różnice międzypokoleniowe – źródła i konsekwencje
- Pokolenia Y i Z a starsze generacje – czym się różnią i dlaczego?
- Wpływ nowoczesnych technologii na różnice międzypokoleniowe
- Kolejne generacje – badania i prognozy
- Potencjał przedstawicieli pokolenia Y i Z
- Millenialsi – jak z nimi rozmawiać?
- Typy milenialsów - charakterystyka
- Potrzeby i motywatory milenialsów
- Rozwiązywanie problemów i sposób komunikacji
- Najczęściej popełniane błędy i jak ich unikać
- Porównanie pokoleń Y oraz Z
- Podobieństwa i różnice między pokoleniami
- Motywowanie i budowanie lojalności
- Podejście do biznesu a przekonania
- Komunikacja szyta na miarę, czyli jak dany komunikat dostosować do generacji odbiorców?
- Budowanie i zarządzanie zespołem wielopokoleniowym
- Przepaść międzypokoleniowa a relacja szef – pracownik
- Zarządzanie pracownikami z poprzednich pokoleń
- Zarządzanie przez Internet – przyszłość czy fanaberia?
- Zarządzanie turkusowe – czy może istnieć firma bez szefa?
- Komunikacja budująca zaufanie i zrozumienie w zespole
- Techniki aktywnego słuchania (parafraza, klaryfikacja, podsumowania)
- Rodzaje pytań (otwarte vs. zamknięte/ sugerujące vs. alternatywne; pytania wg modelu lejka)
- Podstawowe kategorie wypowiedzi (ocena, interpretacja, badanie, rozumienie) – zwracanie uwagi na różne rodzaje komunikatów także w różnorodnych zespołach
- Asertywny styl komunikacji – otwarcie, z szacunkiem i z empatią
- Jak współpracować, by lepiej rozumieć i wykorzystywać różnorodność w organizacji
- Od różnorodności do integracji – jak słuchać, pytać i zauważać własne założenia
- Bezpieczne wyrażanie siebie – z czego składa się konstruktywna informacja zwrotna
- Zachowania włączające i integrujące w zespołach i organizacji
- Rozwiązywanie i wyjaśnianie konfliktów i nieporozumień
- Budowanie kultury pracy opartej o wzajemny szacunek, potencjał pracowników reprezentujących rożne pokolenia
- Budowanie wzajemnego zaufanie w zespole
- Czynniki budujące zaufanie – zachowania, postawy, podobieństwa jako rezultaty relacji między stronami w sytuacji zależności i wzajemności
- Zachowania zagrażające zaufaniu
- Jakość i częstość komunikacji jako formy tworzenia relacji, które są niezbędne do rozwoju zaufania
- Wzbudzanie reguły wzajemności i zaangażowania. Dwie reguły Cialdiniego wykorzystywane w szczery sposób tworzą ład w stosunkach społecznych
- Komunikacja oparta na faktach, docenieniu i pozytywnym języku jako podstawowy element słyszenia siebie nawzajem i wspierania
- Budowanie zrozumienia i zmiana przekonań i stereotypów względem pokoleń
- Diagnoza przekonań ograniczających. Zmiana przekonań sposobem na zmianę swoich zachowań
- Feedback jako narzędzie budujące współpracę. Informacja zwrotna kształtuje obraz osoby, wymaga odwagi i szacunku
- Diagnoza mocnych stron i talentów w budowaniu przekonania o własnych możliwościach i szukanie obszarów w organizacji do ich pełniejszego wykorzystania
Praktyczne informacje
o szkoleniu
- 2 dni szkoleniowe (2 x 7 h)
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet)
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Instrukcja logowania i pomoc naszego helpdesku
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Pigułki wiedzy i inne materiały dodatkowe
- Zadania poszkoleniowe
- E-mentoring z trenerem do 60 dni
po zakończeniu szkolenia - Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf oraz certyfikat online