Tożsamość lidera
Cele szkolenia
Celem szkolenia jest rozwijanie umiejętności liderów w zakresie budowania autorytetu i skutecznego zarządzania zespołem. Uczestnicy poznają, jak zrozumienie własnych wartości i odpowiedzialności wpływa na ich rolę jako szefów, a także nauczą się efektywnie budować i prowadzić zespół poprzez rozpoznawanie i motywowanie jego członków. Szkolenie obejmie także dostosowywanie stylu przywództwa do potrzeb zespołu oraz diagnozowanie różnych typów pracowników, co pozwoli na lepsze zarządzanie i maksymalizowanie potencjału grupy.
Najbliższe terminy
szkoleń:
03-04.11.2025 - Warszawa
17-18.11.2025 - online
Cena: 1 690 zł netto
Uzyskaj rabat dla swojej Organizacji:
5%
2 os.
10%
3 os.
15%
4 os.
Program szkolenia
- Rola i odpowiedzialność lidera – autorytet w pakiecie
 
- Tożsamość lidera - zrozumienie własnych wartości, przekonań i zasad. Moja własna pespektywa szefa
 - Bycie szefem, za którym się podąża ze względu na to kim jest i co sobą reprezentuje
 - Autorytet – filary i podstawy
 - Branie i dawanie odpowiedzialności – co to oznacza? Trójkąt odpowiedzialności (rozwój, wyniki, ludzie)
 - Co jest ważne dla Ciebie, a co jest ważne dla innych?
 - 5 poziomów lidera wg. Maxwell’a
 - Moje expose – co jest dla mnie jako szefa ważne?
 - Odwaga menadżerska – co to znaczy?
 
- Budowanie zespołu
 
- Model pracy zespołowej P. Lencioni - (Dys)funkcje pracy zespołowej
 - Budowanie zespołu jako spiralny proces
 - Rola szefa w poszczególnym etapie
 - Moja strategia pracy z zespołem
 - Formowanie – Burza – Normowanie – Działanie
 - Wyzwania związane z zarządzaniem zespołem
 - MAM/CHCĘ w roli szefa zespołu
 
- Praca na potrzebach – źródła motywacji
 
- DNA zespołu – model motywacji
 - Indywidualne potrzeby – jak o nie pytać?
 - Kierunek rozwoju – cele biznesowe – cele osobiste
 - Model rozmowy z pracownikiem
 - Drabina motywacji w zespole
 - Cele osobiste rozwijać mogą cele biznesowe i odwrotnie
 
- Style przywództwa sytuacyjnego
 
- Diagnoza własnego stylu przywódczego.
 - SWOT indywidualny – co mam sobie, co mam w zespole
 - Kierunki rozwoju – mój plan działania – Quick Wins, szybkie zmiany, zmiany długoterminowe
 - Główne umiejętności przywódcy sytuacyjnego
 - Diagnozowanie poziomu kompetencji i zaangażowania
 - Elastyczność – możliwość zmiany własnego stylu przywództwa
 
- Poznaj swój zespół
 
- Dwa wymiary oceny pracownika wg modelu przywództwa sytuacyjnego
 - Praca na Mapie Zespołu
 - Diagnoza pracowników pod kątem zaangażowania i kompetencji – K i Z moich pracowników.
 - Jakie to ma dla mnie znaczenie, jaką daje mi informację?
 
- 4 typy pracowników wraz ze specyfiką zarządczą
 
- Entuzjastyczny debiutant S1
 - Rozczarowany adept S2
 - Ostrożny wykonawca S3
 - Samodzielny ekspert S4
 - Czego potrzebuje każdy typ? Jaki potencjał i ograniczenia niesie ze sobą każdy typ pracownika?
 
Praktyczne informacje
o szkoleniu
- 2 dni szkoleniowe (2 x 7 h)
 - Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet)
 - Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
 - Instrukcja logowania i pomoc naszego helpdesku
 - W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
 - Pigułki wiedzy i inne materiały dodatkowe
 - Zadania poszkoleniowe
 - E-mentoring z trenerem do 60 dni
po zakończeniu szkolenia - Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf oraz certyfikat online
 
