Techniki skutecznej sprzedaży – sprzedaż prowokatywna
Cele szkolenia
Formy efektywnej sprzedaży zmieniają się nieustannie, bo zmienia się rynek i zmieniają się Klienci. By zaadoptować się do błyskawicznie postępujących zmian często intuicyjnie sięga się po podejście, które potocznie określa się jako metodę „prób i błędów”. Wyzwanie zasadza się jednak na tym, że obecnych Klientów wcale nie tak łatwo pozyskać i że trudno utrzymać ich na dłużej. Klienci przeważnie nie mają dziś czasu na budowanie i pielęgnowanie relacji. Potrzebują i oczekują szybkich oraz precyzyjnych rozwiązań, dzięki którym zaoszczędzą czas. Analiza aktualnych trendów pozwala wysnuć wniosek, że przewagę zdobędą ci, którzy najskuteczniej zaadoptują się do obecnych realiów i którzy – zamiast z uporem stosować utarte rozwiązania sprzedażowe – zrozumieją bieżące wyzwania Klientów.
Głównym tematem proponowanego szkolenia otwartego jest model sprzedaży prowokatywnej „challenger sales”, który zrewolucjonizował sprzedaż w globalnym ujęciu. Model „challenger sales”? opiera się przede wszystkim na:
- Wyróżnieniu się na rynku (często sprzedawca, który np. dzwoni do Klienta z propozycją spotkania, robi to sztampowo, niewiedząc, że Klient mógł mieć wiele podobnych rozmów w bieżącym dniu i że pod koniec dnia nie pamięta z kim i o czym rozmawiał)
- Zrezygnowaniu z idei budowania relacji – Klient z uwagi na przyjazną relację ze sprzedawcą nie wyda pieniędzy, potrzeba mu argumentów na prognozowany zwrot z inwestycji, które przedstawić mu może handlowiec będący zarazem doradcą
- Szanowaniu czasu Klienta – challenger osiąga maksimum efektu przy minimalnym nakładzie czasu, bo czas jest najważniejszą walutą XXI wieku
- Sprzedawca pełni rolę eksperta, który jest jednocześnie doradcą i partnerem biznesowym
Najbliższe terminy
szkoleń:
18-19.12.2024 - online
Cena: 1 590 zł netto
Uzyskaj rabat dla swojej Organizacji:
5%
2 os.
10%
3 os.
15%
4 os.
Program szkolenia
- Sprzedaż w drugiej dekadzie XXI wieku
- 4 rewolucje w sprzedaży – historia handlu w pigułce
- Co na przestrzeni ostatniej dekady zrewolucjonizowało podejście do sprzedaży?
- Profile współczesnego sprzedawcy – przyczyny i skutki zmian na przestrzeni ostatnich 10 lat
- Relacyjny czy doradczy model sprzedaży? Fakty i mity
- Profile współczesnego Klienta – preferencje oraz oczekiwania różnych typów Klientów
- Sprzedaż prowokatywna – nowoczesny model sprzedaży
- Wyróżniki modelu „challenger” na tle pozostałych strategii sprzedażowych
- Idea sprzedaży prowokatywnej
- Sprzedaż prowokatywna a sprzedaż relacyjna
- Efektywne prowadzenie procesu sprzedaży prowokatywnej – na co zwrócić uwagę w poszczególnych etapach sprzedaży
- Etapy rozmów sprzedażowych wg podejścia „challenger”
- Model 4T (teach, tailor, tension, take control)
- Jak zbudować autorytet eksperta w sprzedaży doradczej?
- Nowa logika perswazyjna – dlaczego język korzyści zostaje wypierany przez narrację eksperta?
- Techniki „wybicia” Klienta z myślowych schematów – jak sprawić, by Klient opuścił strefę komfortu?
- Sposoby argumentowania Klientom prognozowanego zwrotu z poczynionej inwestycji
- Warsztat 4T w duchu metody „challenger”
- TEACH – otwieranie rozmowy handlowej, budowanie autorytetu eksperta, techniki doradzania Klientowi i budowanie przewagi konkurencyjnej swoich usług/produktów
- TAILOR – jak mówić językiem Klienta i dostroić się do jego rytmu?
- TENSION – budowanie twórczego napięcia, które prowokuje uruchomienie procesu decyzyjnego przez Klienta
- TAKE CONTROL – jak przejąć kontrolę i „dopiąć” sprzedaż?
- Prowokatywna metodologia transformacyjna – spraw by spotkanie z Tobą było wartością dla Klienta
- Odkryj przed Klientem problem, którego nie zauważył
- Przedstaw rozwiązanie, którego Klient nie przewidział
- Wskaż szansę lub możliwość, której Klient nie był świadomy
- Udowodnij, że spotkanie z Tobą to inwestycja
- Jak prowadzić rozmowę sprzedażową? – Spotkania z Klientem wg metodologii prowokatywnej sprzedaży
- Nowe otwarcie sprzedaży za pomocą strategii „teach”
- Nowoczesna diagnoza potrzeb psychologicznych Klienta
- Prezentowanie oferty zgodnie z założeniami „tailor”
- Reagowanie na jawne i ukryte obiekcje Klienta
- Przejmowanie kontroli i przechodzenie do finalizacji sprzedaży
- Storytellingowe narzędzia prowokatywnego handlowca
- Storytelling – czym jest i jak działa na Klientów?
- W jaki sposób przekonywać bez przekonywania (wykorzystując storytelling)?
- „Sprzedawanie” pomysłów, idei i rozwiązań, które zadziałają na emocje
- Figury retoryczne w sprzedażowym storytellingu – łańcuch, metafora, narracja
- Tworzenie historii – dozowanie napięcia i konkretna puenta dla Klienta
- Perswazja i storytelling – kluczowe komponenty nowoczesnej sprzedaży
- Wyróżnianie się na tle konkurencji
- Wspomaganie zapamiętywania przez Klienta rozmów, spotkań i prezentacji oferty
- Model PPS - historie, które sprzedają
- Dlaczego kupujemy opowieści, a nie brandy?
- Argumentacja sprzedażowa – cross-selling, up-selling i USP w storytellingu
- W jaki sposób mówić prostym językiem o skomplikowanych rzeczach?
Praktyczne informacje
o szkoleniu
- 2 dni szkoleniowe (2 x 7 h)
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet)
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Instrukcja logowania i pomoc naszego helpdesku
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Pigułki wiedzy i inne materiały dodatkowe
- Zadania poszkoleniowe
- E-mentoring z trenerem do 60 dni
po zakończeniu szkolenia - Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf oraz certyfikat online