Negocjacje w biznesie
Cele szkolenia
Głównym celem szkolenia otwartego „Negocjacje w biznesie” jest nauczenie Uczestników technik perswazyjnych, w szczególności poprzez trening skutecznej argumentacji. Warsztat pozwoli nabyć biegłość w obszarze efektywnego przekonywania do swoich racji oraz zdobywania poparcia dla własnych celów i pomysłów.
Oprócz ćwiczeń z posługiwania się poszczególnymi technikami, istotna jest także znajomość psychologicznych mechanizmów w kontakcie z Klientem. Wiedza o istocie schematów myślowych i emocji, które mają wpływ na podejmowanie decyzji, ułatwia przekonywanie do swoich racji. Uczestnicy dowiedzą się również jak „obronić” się przed próbą manipulacji oraz jak rozpoznać sytuację, w której rozmówca zamierza użyć mechanizmów perswazyjnych.
Najbliższe terminy
szkoleń:
12-13.12.2024 - Warszawa
23-24.01.2025 - online
31.03-01.04.2025 - Warszawa
Cena: 1 590 zł netto
Uzyskaj rabat dla swojej Organizacji:
5%
2 os.
10%
3 os.
15%
4 os.
Program szkolenia
- Jak przygotować się przed przystąpieniem do negocjacji?
- Z kim będziemy negocjować? – analiza partnera
- Kto jest decydentem? - analiza decyzyjności
- Co jest ważne dla drugiej strony z naszej perspektywy?
- Co jest ważne z pozycji negocjatora?
- Planowanie kotwicy wyjściowej wg standardów rynkowych
- Możliwości na ustępstwa
- Mocne strony własne i negocjatorów
- Rozmowy negocjacyjne – psychologiczny kontekst
- Warunki, które muszą zostać spełnione, by można było mówić o negocjacjach?
- Czym jest dylemat więźnia? – skrypty radzenia sobie podczas trwania konfliktu interesów
- Jak w trakcie konfliktu interesów zmienia się moje podejście do celu negocjacji? – Kwestionariusz T. Killmana
- Główne podejść do negocjacji: rywalizacja, kompromis, współpraca, unikanie i uleganie.
- Jak sterować własnymi skryptami i skryptami partnerów negocjacyjnych?
- Segmentacja partnerów negocjacyjnych / typologia klientów
- 4 typy partnerów negocjacyjnych – typologia wg portretów psychologicznych
- Test autodiagnostyczny: jakim jestem typem klienta? (tj. w jaki sposób podejmuję decyzję, na jakie techniki jestem podatny/a etc.)
- Precyzyjne omówienie poszczególnych typów klientów oraz wyodrębnienie kryteriów na podstawie, których poznam z jakim klientem mam do czynienia. (zarówno na poziomie werbalnym i niewerbalnym)
- Potrzeby psychologiczne w negocjacjach (m.in. zysk i bezpieczeństwo)
- Sztuka perswazji w negocjacjach – wywieranie wpływu i osiąganie celów
- Techniki wywierania wpływu wg R. Cialdiniego
- Rozpoznawanie strategii manipulacyjnych partnerów negocjacyjnych – jak skutecznie się przed nimi bronić?
- Metody wywierania wpływu społecznego – jak „przekonać” partnera negocjacyjnego i jak dobrać argumenty perswazyjne do profilu negocjatora?
- Jak przekonać bez przekonywania – perswazyjne taktyki mistrzów
- Jak wplatać historie, które pozwolą osiągać cele perswazyjne i zadziałają na emocje partnerów negocjacyjnych? – storytelling
- Dokonywanie ustępstw w negocjacjach
- Jak dokonywać ustępstw w negocjacjach?
- Jakich argumentów mogę użyć w negocjacji?
- Obrona i stawianie granic przed nierealnymi propozycjami ze strony partnerów negocjacyjnych
- Psychologiczny komfort partnerów – pokaż, że składana propozycja jest dobrą propozycją
- Jak kontraktować ustępstwa?
- Negocjacyjne techniki – w jakie gry grają partnerzy negocjacyjni?
- Triki negocjacyjne (dobry i zły policjant, wyższa instancja, blef i jego rola w negocjacjach)
- Triki oddziaływujące na emocje partnerów negocjacyjnych
- Triki oddziaływujące na potrzeby psychologiczne Klientów (zysk, bezpieczeństwo etc.)
- Merytoryczny poziom negocjacji – projektowanie procesu negocjacyjnego i wybór skutecznej strategii
- Praca z checklistą – na jakie pytania warto sobie odpowiedzieć przed przystąpieniem do procesu negocjacyjnego? (gotowa lista pytań)
- BATNA – czym jest i jak ją sondować?
- Kotwica wyjściowa – jak ją dobrze zaplanować?
- Określanie warunków nienegocjowanych
- Finalizowanie negocjacyjnych rozmów
- Techniki podsumowania wszystkich ustaleń poczynionych podczas negocjacji
- Sposób podsumowania - gdy udało się osiągnąć założone cele negocjacyjne
- Sposób podsumowania – gdy spotkanie należy odroczyć (by zapewnić czas na rozważenie stanowiska wszystkim stronom procesu negocjacyjnego)
Praktyczne informacje
o szkoleniu
- 2 dni szkoleniowe (2 x 7 h)
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet)
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Instrukcja logowania i pomoc naszego helpdesku
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Pigułki wiedzy i inne materiały dodatkowe
- Zadania poszkoleniowe
- E-mentoring z trenerem do 60 dni
po zakończeniu szkolenia - Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf oraz certyfikat online