NVC, czyli Partnerskie Porozumienie, to metoda komunikacji oparta na równości i szacunku, mająca na celu budowanie autentycznych relacji. Skupia się na rozpoznawaniu emocji i potrzeb zarówno u siebie, jak i u innych. Centralnym założeniem jest, że ludzkie zachowanie wynika z dążenia do zaspokojenia uniwersalnych potrzeb. NVC proponuje otwartą komunikację wzajemnych potrzeb i celów, zastępując oceny i osądy. W kontekście biznesowym pomaga w kształtowaniu etycznych przedsięwzięć oraz budowaniu trwałych relacji zespołowych opartych na wzajemnym zaufaniu. Szkolenie "Sztuka komunikacji opartej na szacunku i zaufaniu" ma na celu wprowadzenie w metodę NVC i rozwijanie umiejętności efektywnej komunikacji w biznesie poprzez praktyczne ćwiczenia.
Aktualnie nie prowadzimy zapisów na szkolenia otwarte, ale chętnie przygotujemy dla Ciebie spersonalizowane szkolenie zamknięte - dopasowane do potrzeb Twojego zespołu.
Wypełnij krótki formularz, a odezwiemy się z propozycją terminu i programu.
Szacunek jako fundament konstruktywnego budowania partnerstw w kontekście biznesowym
Świadomość i wyrażanie własnych potrzeb jako istotnych elementów formowania partnerskich relacji w obszarze biznesu
Rozpoznawanie własnych potrzeb w kontekście relacji biznesowych
Zidentyfikowanie strategii służących zaspokajaniu naszych potrzeb w relacjach zawodowych – ocena efektywności konstruktywnych i niekonstruktywnych strategii
Koncepcja Szakala i Żyrafy, czyli reakcje na trudne i niekomfortowe sytuacje
Przedstawienie fundamentalnych aspektów koncepcji Szakala i Żyrafy
Ilustracja potencjalnych reakcji w sytuacjach trudnych w kontekście zawodowym, odwołując się do symboliki uszu Szakala i Żyrafy oraz przykładów z doświadczeń Uczestników
Przeprowadzenie ćwiczenia, w ramach którego każdy Uczestnik będzie miał możliwość zanurzenia się w rzeczywistej sytuacji zawodowej, oceniając swoje reakcje z perspektywy Szakala i Żyrafy. Uczestnicy ocenią, która reakcja jest obecnie dla nich najbardziej naturalna i podejmą decyzję dotyczącą preferowanej reakcji w przyszłości
Informacja zwrotna - jak ją konstruktywnie sformułować?
Skuteczne formułowanie krytyki i wyrażanie niezadowolenia – 4 kroki, które prowadzą do konstruktywnego budowania lub wzmacniania relacji w trudnych sytuacjach.
Wyróżnianie faktów od opinii i interpretacji jako kluczowy element budowy porozumienia w środowisku zawodowym.
Analiza miejsca wyrażania emocji w kontekście biznesowym – czy istnieje przestrzeń na otwarte rozmowy o emocjach w środowisku biznesowym?
Skuteczne wyrażanie próśb i oczekiwań w taki sposób, aby zwiększyć szanse na ich spełnienie. Rola kontraktu w relacjach biznesowych.
Praktyczne informacje o szkoleniu
2 dni szkoleniowe (2 x 7 h)
Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet)
Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
Instrukcja logowania i pomoc naszego helpdesku
W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
Pigułki wiedzy i inne materiały dodatkowe
Zadania poszkoleniowe
E-mentoring z trenerem do 60 dni po zakończeniu szkolenia
Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf oraz certyfikat online