Sztuka komunikacji opartej
na szacunku i zaufaniu
Cele szkolenia
NVC, czyli Partnerskie Porozumienie, to metoda komunikacji oparta na równości i szacunku, mająca na celu budowanie autentycznych relacji. Skupia się na rozpoznawaniu emocji i potrzeb zarówno u siebie, jak i u innych. Centralnym założeniem jest, że ludzkie zachowanie wynika z dążenia do zaspokojenia uniwersalnych potrzeb. NVC proponuje otwartą komunikację wzajemnych potrzeb i celów, zastępując oceny i osądy. W kontekście biznesowym pomaga w kształtowaniu etycznych przedsięwzięć oraz budowaniu trwałych relacji zespołowych opartych na wzajemnym zaufaniu. Szkolenie "Sztuka komunikacji opartej na szacunku i zaufaniu" ma na celu wprowadzenie w metodę NVC i rozwijanie umiejętności efektywnej komunikacji w biznesie poprzez praktyczne ćwiczenia.
Najbliższe terminy
szkoleń:
18-19.12.2024 - online
Cena: 1 690 zł netto
Uzyskaj rabat dla swojej Organizacji:
5%
2 os.
10%
3 os.
15%
4 os.
Program szkolenia
- Metoda NONVIOLENT COMMUNICATION - wprowadzenie
- Szacunek jako fundament konstruktywnego budowania partnerstw w kontekście biznesowym
- Świadomość i wyrażanie własnych potrzeb jako istotnych elementów formowania partnerskich relacji w obszarze biznesu
- Rozpoznawanie własnych potrzeb w kontekście relacji biznesowych
- Zidentyfikowanie strategii służących zaspokajaniu naszych potrzeb w relacjach zawodowych – ocena efektywności konstruktywnych i niekonstruktywnych strategii
- Koncepcja Szakala i Żyrafy, czyli reakcje na trudne i niekomfortowe sytuacje
- Przedstawienie fundamentalnych aspektów koncepcji Szakala i Żyrafy
- Ilustracja potencjalnych reakcji w sytuacjach trudnych w kontekście zawodowym, odwołując się do symboliki uszu Szakala i Żyrafy oraz przykładów z doświadczeń Uczestników
- Analiza komunikatów utrudniających osiągnięcie porozumienia
- Przeprowadzenie ćwiczenia, w ramach którego każdy Uczestnik będzie miał możliwość zanurzenia się w rzeczywistej sytuacji zawodowej, oceniając swoje reakcje z perspektywy Szakala i Żyrafy. Uczestnicy ocenią, która reakcja jest obecnie dla nich najbardziej naturalna i podejmą decyzję dotyczącą preferowanej reakcji w przyszłości
- Informacja zwrotna - jak ją konstruktywnie sformułować?
- Skuteczne formułowanie krytyki i wyrażanie niezadowolenia – 4 kroki, które prowadzą do konstruktywnego budowania lub wzmacniania relacji w trudnych sytuacjach.
- Wyróżnianie faktów od opinii i interpretacji jako kluczowy element budowy porozumienia w środowisku zawodowym.
- Analiza miejsca wyrażania emocji w kontekście biznesowym – czy istnieje przestrzeń na otwarte rozmowy o emocjach w środowisku biznesowym?
- Skuteczne wyrażanie próśb i oczekiwań w taki sposób, aby zwiększyć szanse na ich spełnienie. Rola kontraktu w relacjach biznesowych.
Praktyczne informacje
o szkoleniu
- 2 dni szkoleniowe (2 x 7 h)
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet)
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Instrukcja logowania i pomoc naszego helpdesku
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Pigułki wiedzy i inne materiały dodatkowe
- Zadania poszkoleniowe
- E-mentoring z trenerem do 60 dni
po zakończeniu szkolenia - Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf oraz certyfikat online