Komunikacja interpersonalna
Cele szkolenia
Efektywna komunikacja to prawdziwe wyzwanie. Każda osoba jest inna, każda ma inne oczekiwania i potrzeby, które dotyczą preferowanego stylu komunikacji. Zrozumienie różnic między ludźmi jest fundamentalne dla skutecznej komunikacji w zespole. Kiedy w grę wchodzą czynniki utrudniające proces wymiany myśli – takie jak np. presja czasu, stres, duża odpowiedzialność – to klarowne i precyzyjne wyrażanie oczekiwań oraz opinii staje się kluczowe.
Szkolenie otwarte „Komunikacja interpersonalna” pozwoli poznać techniki usprawniające kontakt z drugim człowiekiem w biznesowym kontekście. Warsztatowy charakter szkolenia ułatwia przełożenie nabywanej wiedzy na działanie i wytwarzanie nawyków, które przełożą się na zwiększenie efektywności przyszłych rozmów z kolegami, przełożonymi i podwładnymi.
Najbliższy termin
szkolenia:
03-04.12.2024 - Warszawa
Cena: 1 590 zł netto
Uzyskaj rabat dla swojej Organizacji:
5%
2 os.
10%
3 os.
15%
4 os.
Program szkolenia
- Teoria typów osobowości Carla Gustava Junga
- Osobowościowe postawy (introwersja i ekstrawersja) oraz funkcje racjonalne
- Typologia osobowości C.G. Junga – wprowadzenie
- Charakterystyka typów osobowości
- Mocne strony i obszary do rozwoju poszczególnych kolorów osobowości
- 2 punkty widzenia – jak nas widzą inni i jak my widzimy siebie?
- Jak rozpoznać typy osobowości?
- Metody detekcji cech osobowościowych
- Istotne pytania, które powinniśmy zadawać
- Parametry ułatwiające rozpoznanie dominującej energii kolorystycznej
- Najczęstsze błędy i zagrożenia
- W jaki sposób sprawdzić, czy jestem we „właściwej ćwiartce”?
- Efektywna komunikacja – jak skutecznie rozmawiać z rozmówcą o danym typie osobowości?
- 4 energie dominujące – jak prowadzić rozmowy z osobami reprezentującymi każdy z typów
- W jaki sposób skutecznie się dostosować?
- Fundament efektywnej komunikacji - świadomość różnic
- Czego powinniśmy unikać podczas rozmowy z inną energią?
- „Z Czechem po czesku, z Francuzem po francusku” – dopasowanie komunikacyjnego stylu do typu rozmówcy
- Koncepcja kolorowych zespołów
- Typologia osobowości – w jaki sposób wykorzystać ją by budować skuteczny zespół?
- Zaufanie i wartości w pracy zespołowej
- Efektywne delegowanie zadań w oparciu typologię osobowości
- Wyzwalanie potencjału poszczególnych członków zespołu – jak to zrobić?
- Jakie są role lidera w kolorowym zarządzaniu?
- Komunikacja wspierająca efektywność – crossowo, a nie silosowo
- Typy osobowości a motywacja – „Każdego kręci coś innego”
- Jak zadbać o dobrą integrację?
- Skuteczna komunikacja w trudnych sytuacjach
- Typologia osobowości w kontekście konfliktów
- Wpływ stresu na komunikację – w jaki sposób rozpoznać emocje i nad nimi zapanować?
- Typ antagonistyczny – z kim najtrudniej się rozmawia (i jak temu zaradzić)?
- Znajdywanie porozumienia, gdy różni nas praktycznie wszystko
- Narzędzia i techniki wychodzenia z konfliktów
- Zapobieganie trudnym sytuacjom – lepiej zapobiegać niż leczyć
- Nastawienie – zacznij od przyjrzenia się sobie
- Rozwijanie własnej osobowości
- Komunikacyjne samodoskonalenie – jak zacząć, dokąd iść?
- Co mogę „zaczerpnąć” od innych energii, by być jeszcze lepszą wersją siebie?
- Wykorzystywanie własnego potencjału – nie ma lepszych ani gorszych
- Proces poznania nadaje naszej komunikacji sens – instrukcja obsługi siebie (samej/samego)
- Komunikacja zewnętrzna
- Jak precyzyjnie formułować oczekiwania i zadania
- Przydzielanie zadań a typologia osobowości (oraz doświadczenie i zaangażowanie)
- Konstruktywny feedback – jak dobrze pracować z informacją zwrotną?
- „To nie moja sprawa” – niby osobno, ale jednak gramy do wspólnej bramki
- Jak pogodzić cele indywidualne i zespołowe?
- Podsumowanie szkolenia
- Ćwiczenia praktyczne
- Sesja Q&A
Praktyczne informacje
o szkoleniu
- 2 dni szkoleniowe (2 x 7 h)
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet)
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Instrukcja logowania i pomoc naszego helpdesku
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Pigułki wiedzy i inne materiały dodatkowe
- Zadania poszkoleniowe
- E-mentoring z trenerem do 60 dni
po zakończeniu szkolenia - Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf oraz certyfikat online