Komunikacja inkluzywna - jak kształtować włączające środowisko pracy
Cele szkolenia
Celem szkolenia jest wyposażenie uczestników w umiejętności tworzenia i utrzymywania środowiska pracy opartego na różnorodności i inkluzyjności. Uczestnicy nauczą się definiować kluczowe pojęcia, takie jak różnorodność, równość i włączenie oraz analizować różne wymiary różnorodności. Program szkolenia pokaże, jak inkluzyjność przejawia się w praktyce biznesowej i jakie korzyści przynosi tworzenie zróżnicowanego środowiska pracy. Uczestnicy poznają zasady języka inkluzywnego, dowiedzą się, jak unikać dyskryminujących zwrotów oraz jak efektywnie komunikować się z osobami z niepełnosprawnościami. Dodatkowo, szkolenie pomoże w identyfikowaniu osobistych barier i przekonań, które mogą wpływać na komunikację oraz w rozwijaniu umiejętności tworzenia komunikatów wspierających akceptację i równość w miejscu pracy.
Najbliższy termin
szkolenia:
27-28.03.2025 - Warszawa
Cena: 1 690 zł netto
Uzyskaj rabat dla swojej Organizacji:
5%
2 os.
10%
3 os.
>15%
4 os.
Program szkolenia
- Kultura różnorodności i inkluzyjności w firmie: jak ją tworzyć?
- Różnorodność, równość i włączenie - definicje
- Wymiary różnorodności: analiza różnych aspektów różnorodności, takich jak osobowość oraz tożsamość: pierwotna, wtórna, organizacyjna i kulturowa
- Praktyczna inkluzyjność: jak inkluzyjność manifestuje się w środowisku biznesowym?
- Korzyści z różnorodności - jak różne wymiary różnorodności wpływają na budowanie relacji w zróżnicowanej organizacji?
- Zalety inkluzyjnego środowiska: co zyskuje firma, tworząc otwarte i różnorodne miejsce pracy?
- Wprowadzenie do języka inkluzywnego
- Definicja języka inkluzywnego: czym jest i jak wpływa na komunikację w biznesie?
- Korzyści z używania języka inkluzywnego - pozytywne efekty dla organizacji
- Kontekst kulturowy – wpływ kultury inkluzywnej na sposób komunikacji w organizacji
- Jak się komunikować, by wspierać inkluzyjność?
- Decyzje a język: czy "męskie" decyzje są opłacalne w kontekście inkluzyjności?
- Seksizm w komunikacji: jak unikać seksistowskich zwrotów?
- Zagadnienia związane z płcią - co oznacza niebinarność, jak używać feminatywów i jak wybór języka kształtuje nasze postrzeganie?
- Język i mobilność - jak odpowiednio zwracać się do osób z niepełnosprawnościami?
- Komunikacja z osobami LGBTQ+ - jak unikać wykluczających stwierdzeń?
- Wrażliwość w opisywaniu - jak mówić o kolorze skóry z szacunkiem?
- Jak przepraszać w sposób, który naprawdę naprawia sytuację?
- Tworzenie inkluzyjnych komunikatów: jak redagować komunikaty, by były otwarte na różnorodność?
- Rozpoznawanie osobistych barier i przekonań: wzmacnianie równości i inkluzyjności
- Identyfikowanie dyskryminacyjnych komunikatów
- Jak stereotypy i uprzedzenia wpływają na naszą komunikację?
- Wpływ osobistych przekonań: jak nasze własne przekonania mogą oddziaływać na innych?
- Znaczenie dyskryminujących komunikatów
- Promowanie otwartości - jak kształtować komunikację sprzyjającą akceptacji i różnorodności?
Praktyczne informacje
o szkoleniu
- 2 dni szkoleniowe (2 x 7 h)
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet)
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Instrukcja logowania i pomoc naszego helpdesku
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Pigułki wiedzy i inne materiały dodatkowe
- Zadania poszkoleniowe
- E-mentoring z trenerem do 60 dni
po zakończeniu szkolenia - Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf oraz certyfikat online