Efektywność osobista
Opis
Czy w świecie online da się poczuć emocje rodem z najlepszych kryminałów Agathy Christie?
Tajemnica starego pałacu to emocjonująca gra decyzyjna, która doskonale ilustruje różne sposoby, w jakie lider może poprowadzić zespół - od racjonalnego wyboru metodycznego i zachowawczego wariantu w nieprzewidywalnych sytuacjach, po nie do końca racjonalny wariant out of the box przy braku istotnych danych i pod presją czasu. Gra poprzez doskonałą zabawę uczy podejmowania decyzji w twórczy, ale jednocześnie analityczny i ustrukturyzowany sposób.
Po zakończonej rozgrywce Uczestnicy wraz z trenerem omawiają procesy decyzyjne, które zachodziły podczas trwania gry oraz tworzą algorytm podejmowania różnych decyzji w realiach codziennej pracy. Dodatkowym atutem jest fakt, że „Escape room – Tajemnica starego pałacu” może być z powodzeniem realizowany zarówno w cyfrowej i analogowej formule (online lub stacjonarnie).
Fabuła i kontekst
Od wczesnych godzin wieczornych w starym przedwojennym pałacyku profesora Śliwińskiego trwało przyjęcie, na które zaproszeni byli tylko bliscy przyjaciele. Profesor, uznany fizyk, świętował odebranie nagrody Nobla. Specjalnie na tę uroczystość umieścił otrzymaną statuetkę w wystawowej, szklanej kasecie. Dla pewności zamknął ją na klucz. Nagle w całym budynku zgasło światło. Zapadła ciemność – pałac znajdował się na małej, prywatnej wyspie otoczonej jeziorem i światła latarni tu nie dochodziły. Szybko okazało się, że drogocenna statuetka w tajemniczy sposób zniknęła... Zadaniem graczy jest ustalenie podejrzanego, którego trzeba aresztować, zanim wymknie się on z budynku. Podejrzanym może być każdy...
Scenariusz składa się z pięciu dwugodzinnych sesji. Po każdej sesji analizowana jest praca grupy. Podczas każdej sesji Uczestnicy stymulują różne kompetencje z zakresu efektywności osobistej.
Tytuł gry:
ESCAPE ROOM
– Tajemnica starego pałacu
- FORMUŁA:
stacjonarna (outdoor lub indoor) lub online
- CZAS (w wersji standardowej):
8h
- LICZBA UCZESTNIKÓW:
minimum 10
Cele
- Doświadczenie tego, że przy minimalnym nakładzie sił i minimalnym wydatku energii osobistej można osiągnąć więcej!
- Doświadczenie efektywności w wymiarze osobistym – jednostkowym
- Doświadczenie zjawiska efektywności w wymiarze zespołowym
- Praktyczne rozwiązania z zakresu m.in. multitaskingu, zarządzania sobą w czasie, pracy pod presją czasu, zarządzania stresem, zarządzania energią osobistą etc.
- Wypracowanie dobrych praktyk w zakresie rozwiązań zwiększających efektywność w wymiarze indywidualnym, zespołowym i Organizacyjnym
Dla kogo jest ta gra?
Gra dostępna jest w wielu wariantach, tzn. istnieje możliwość realizacji standardowej rozgrywki bądź modyfikacji gry w celu ukazania aspektów istotnych dla Klienta oraz specyfiki grupy Uczestników. Gra dedykowana jest zespołom, które chciałyby doświadczyć mocy efektywności osobistej w wymiarze zespołowym, kluczem do sukcesu jest tu bowiem kooperacja i drużynowe działanie. Podczas rozgrywki Uczestnicy wzmocnią i rozwiną takie kompetencje jak: planowanie i zarządzanie czasem na poziomie zespołowym, efektywną komunikację w zespole, umiejętność podejmowania decyzji pod presją czasu oraz budowanie zespołu nastawionego na realizację celu.
By poznać możliwości wersji gry „szytej na miarę” rekomendujemy spotkanie z ekspertem CERTES.