Komunikacja i współpraca
w zespole wielopokoleniowym dla managerów
Opis szkolenia
Wyzwaniem dla współczesnego menedżera jest nie tylko umiejętność odnajdowania się w ciągłych zmianach, poczuciu niestabilności, ale także efektywnie zarządzanie różnorodnością. Nowa rzeczywistość stawia przed menedżerami wyzwania związane różnicami światopoglądowymi, wielokulturowością, ale przede wszystkim z rosnącym dystansem międzypokoleniowym. Wszystko to sprawia, że obowiązkiem, ale i wartością dla każdego menedżera staje się budowanie takiej kultury komunikacji, w której wszyscy mają poczucie, że są dostrzegani i szanowani. Kluczową rolę w tym procesie odgrywa przywództwo włączające, będące częścią praktyk różnorodności i kultury inkluzyjnej jako podstawę tworzenia nowoczesnej organizacji.
Wielopokoleniowość zespołów sprawia, że rolą rola menadżera staje się coraz bardziej ważna i złożona, a co za tym idzie, odpowiedzialna. Dlatego opłacalnym staje się, by lider potrafił lepiej słuchać, adekwatnie reagować i wykorzystywać posiadaną wiedzę, by utrzymać właściwy poziom relacji i zaufania w zespole i reagować adekwatnie na postawy i zachowania podwładnych.
Cel główny
Celem głównym warsztatów jest wyjaśnienie zasad, którymi kierują się pokolenia w otoczeniu biznesowym oraz jak efektywnie komunikować się z pracownikami z każdej z grup wiekowych. Szkolenie pokaże, które narzędzia w komunikacji są najwłaściwsze dla danego pokolenia, a także jak zarządzać komunikacją międzypokoleniową.
Cele szczegółowe
- Zdobycie wiedzy w zakresie skutecznej komunikacji międzypokoleniowej.
- Wsparcie i rozwój kadry menadżerskiej w zarządzaniu zespołem poprzez efektywną komunikację.
- Umiejętność udzielania informacji zwrotnej i prowadzenia rozmów z przedstawicielami pokolenia X, Y, Z.
- Poznanie charakterystyki różnych pokoleń X, Y, Z oraz ich potrzeby i motywatorów, potencjału pokoleniowy, a także stylu komunikacji i współpracy charakterystycznych dla poszczególnych pokoleń.
Korzyści dla Uczestników
- Określenie własnych predyspozycji menedżerskich w zakresie komunikacji.
- Wskazanie kierunków doskonalenia własnych zachowań w kształtowaniu pozytywnych relacji ze współpracownikami z różnych pokoleń.
- Przekazanie i wyćwiczenie umiejętności budowania autorytetu lidera w sytuacji zarządzania osobami starszymi i młodszymi od siebie.
- Dobieranie odpowiedniego stylu komunikacyjnego do warunków działania.
- Wdrożenie praktycznych zasad motywacyjnych podczas rozmów z podwładnymi z pokolenia BB, X, Y, Z.
- Rozwój umiejętności zarządzania konfliktem w zespole wielopokoleniowym
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Czym są różnice międzypokoleniowe
- Charakterystyka pokoleń BB, X, Y, Z i ich zachowań w biznesie.
- Stereotypy na temat każdego z pokoleń – dużo mówią, generalizują, czy nie kłamią?
- Koło różnorodności, czyli z czego wynikają różnice (wymiar kulturowy, organizacyjny, zewnętrzny, wewnętrzny).
- Odmienne postrzeganie roli pracy w życiu.
- Jak odróżnić etykietowanie utrudniające wzajemne zrozumienie i dialog vs. przydatny skrót myślowy?
- Mix pokoleń – jak go wykorzystać w pracy?
- Co kształtuje zachowania pracowników z różnych pokoleń?
- Różnorodność wartości, potrzeb, oczekiwań.
- Różne sposoby komunikacji i motywowania.
- Źródła oporu we współpracy wśród pracowników z pokoleń BB, X, Y, Z
- Najczęstsze przyczyny nieporozumień.
- Postawy i przekonania.
- Zróżnicowana percepcja proponowanych działań.
- Niezrozumienie istoty zadań.
- Postrzeganie działania jako szkodliwego.
- Niechęć do dodatkowego wysiłku i uczenia się nowych umiejętności.
- Brak wspólnej podstawy komunikowania się, wspólnego systemu wartości oraz wspólnej świadomości problemów.
- Niedostatek zaufania do przełożonego.
- Komunikacja międzypokoleniowa w pracy
- Czego BB, X, Y, Z oczekują od komunikacji?
- Jak znaleźć wspólny mianownik dla różnych pokoleń?
- Jak dostosować przekaz do rozmówców BB, X, Y, Z?
- Informacja zwrotna w praktyce: feedback vs. feedforward.
- Utrudnienia w komunikacji między pokoleniami BB, X, Y, Z
- Blokady utrudniające porozumienie na płaszczyźnie myśli i zachowań.
- Jak projektować i dostosować przekaz z uwzględnieniem różnic międzypokoleniowych?
- Sytuacje trudne – asertywność w komunikacji.
- Budowanie autorytetu poprzez adekwatną komunikację.
- Motywacja i zarządzanie z uwzględnieniem specyfiki pokoleń BB, X, Y, Z
- Co nas motywuje i jak możemy wpływać na motywację innych?
- Czego pokolenia oczekują od przełożonego a czego od współpracowników?
- Jak komunikować, aby motywować pokolenia?
- Czego muszę wymagać, a czego mogę oczekiwać?
- Budowanie współpracy i korzyści z wielopokoleniowych zespołów w organizacji
- Jak wzajemnie się uzupełniać w biznesie i stworzyć atmosferę efektywnej współpracy?
- Skuteczne wyznaczanie celów i zadań z uwzględnieniem specyfiki pokoleń.
- Dzielenie się wiedzą i lepsza wydajność dzięki połączeniu kompetencji.
- Z którym pokoleniem najwięcej a z którym najchętniej współpracuję?
- Zarządzanie konfliktem – sytuacje trudne
- Zarządzanie konfliktami międzypokoleniowymi.
- Konflikt pokoleń – praca/życie prywatne.
- Dlaczego się nie rozumiemy?
- Jak przewidywać konflikty w pracy?
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Metody dopasowujemy do potrzeb zebranych od Uczestników, Przełożonych
i HR. Bardzo często są dokonujemy odsłuchy rozmów prowadzone w ramach analizy potrzeb szkoleniowych. Najczęstsze metody szkoleniowe to: scenki diagnostyczne, scenki treningowe, symulowanie trudnych rozmów, ćwiczenia w podgrupach, prezentacje różnych modeli, testy. Program przeznaczony jest dla praktyków biznesu, koncentruje się na efektywnych modelach, technikach i dobrych wzorcach sprawdzonych w różnych organizacjach i popartych przykładami. Szkolenie pomyślane jest jako interaktywny warsztat, gdzie udział uczestników szkolenia sięga 80% czasu. Program przebiega według następującej dynamiki: mini wykłady o zasadach, modelach, technikach
i narzędziach (wiedza), oraz ćwiczenie nowych technik radzenia sobie
z obiekcjami oraz zapobiegania takim sytuacjom (umiejętność).
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |