Planowanie rozwoju 70/20/10

Czym jest planowanie rozwoju?


Rozwój w dzisiejszych czasach jest wpisany w codzienne funkcjonowanie organizacji, zespołów i poszczególnych osób. Oznacza to, że uczenie się/ rozwój pracowników jest warunkiem skutecznego działania organizacji.

Najbardziej efektywny rozwój zachodzi, gdy pracownicy łączą różne podejścia do nauki, wzmacniające się nawzajem: od nauki nieformalnej, poprzez relacje, aż do tradycyjnego kształcenia.

Takie podejście opisali Morgan McCall, Robert Eichinger i Michael Lombardo w Modelu 70:20:10 stworzonym w 1996r. przedstawionym w książce The Career Architect Development Planner.

Model 70/20/10 jest stosowany przez firmę Google, a także wiele innych marek, które kojarzą nam się jednoznacznie z odniesionym sukcesem.

Model rozwoju 70/20/10

Zgodnie z modelem 70/20/10 okazuje się, że dorośli uczą się:


  • 70% - przez doświadczenie i praktykę (nauka nieformalna);
  • 20% - od osób trzecich – głównie ludzi, z którymi współpracują (coaching, feedback, rozmowy, feedback z diagnoz – nauka nieformalna);
  • 10% szkolenia i kursy, wykłady, czytanie (nauka formalna).

Nauka i rozwój przez własną aktywność i działanie (70%) wraz z nauką uzyskaną poprzez relacje z innymi (20%) stanowi aż 90% efektywności w obszarze rozwoju zawodowego, które możemy nazwać NAUKĄ PRZEZ DOŚWIADCZENIE.

KONSULTANT

Anna Bugalska

 

Od 25 lat działa w obszarze human capital, doświadczony wykładowca, konsultantka, trenerka i coach. Doktor ekonomii w zakresie zarządzania.

Przez 15 lat pracowała na stanowiskach menedżerskich w pionie zarządzania ludźmi w międzynarodowych korporacjach (TUiR Warta SA, TUnŻ WARTA, PZU SA, Kredyt Bank, KBC POLSKA). Związana z Centrum Ekspertyzy Zarządzanie Kapitałem Ludzkim w IBD Business School w roli Dyrektora Projektów Rozwojowych. W 2002 roku zaliczona do grona 10 najlepszych dyrektorów personalnych w Polsce (Finalista konkursu Dyrektor Personalny Roku). Od 20 lat doradza osobom zarządzającym w międzynarodowych korporacjach, firmach państwowych, urzędach w najtrudniejszych sprawach dotyczących zarządzania ludźmi.

Jest aktywnym badaczem obszaru HR i autorem wielu artykułów, rozdziałów w pracach zbiorowych, studiów przypadków, referatów konferencyjnych i raportów nt. HR. Nauczyciel akademicki na wybranych studiach ukierunkowanych HR-owo: w programach MBA i na studiach podyplomowych dla HR-owców.

Certyfikowany użytkownik testu psychologicznego PAPI (personality and preference inventory) i baterii testów Hogana. Coach / mentor przygotowana do samodzielnego prowadzenia coachingu – ukończyła Akademię Coachingu (Essentials, Equipped) wg metodyki Coach Wise, programu certyfikowanego przez International Coach Federation w Coaching Center oraz Practitioner Coach Diploma Nobel Manhattan Coaching (PCD)w IBD Business School. Łącznie brała udział w około 200 projektach długofalowych.

Pracowała m.in. dla: Roche Polska, TEVA, UKSW, Uniqa, Wedel, Energia Obrót, Eurel Hermes, Główny Inspektor Transportu Drogowego, JTI, Mazowiecka Spółka Gazownictwa, Polska Spółka Gazownictwa, BGZ BNP, BNP Securities Services, BGK, KPRM, Onet, Polkomtel, Arcelor Mittal, BMM, LG Display Polska, PZU, GK PGE, PGE Obsługa Księgowo-Kadrowa, Polskie Centrum Akredytacji, KGHM Polska Miedź, Volkswagen Group Polska, Grupa Maspex Wadowice, Groupon, Europejski Fundusz Leasingowy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Lyreco Polska, Hiestand Polska, Zelmer, SMC, Zespół Warszawskich Żłobków.

Chcesz wiedzieć więcej?
Zapraszamy do kontaktu.

 

     
    Wielkość czcionki
    Tryb kontrastowy