Rola HR w strategiach ESG, czyli budowanie odpowiedzialnych społecznie organizacji
Efekty szkolenia
- Uczestnicy nabędą wiedzę na temat koncepcji ESG (Environmental, Social, Governance), zrozumieją jej znaczenie i korzyści płynące z wdrażania strategii ESG w organizacjach oraz rolę HR w tym procesie.
- Nauczą się, jak skutecznie włączać wartości ESG do polityk i praktyk HR, w tym tworzyć strategie rekrutacyjne i rozwojowe, które wspierają cele ESG.
- Zdobędą narzędzia i strategie do promowania różnorodności i inkluzji w miejscu pracy, co jest kluczowe dla zrównoważonego rozwoju organizacji.
- Rozwiną umiejętności związane z rekrutacją i rozwojem talentów zgodnych z zasadami ESG, w tym planowanie działań HR oraz organizację szkoleń proekologicznych i społecznych.
- Poznają metody monitorowania i raportowania działań ESG, w tym kluczowe wskaźniki i metryki, oraz nauczą się, jak HR może wspierać raportowanie tych działań.
- Opanują skuteczne strategie komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej dotyczącej inicjatyw ESG, w tym wykorzystanie różnych narzędzi i kanałów komunikacyjnych.
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- ESG - Wprowadzenie
- Co to jest ESG i dlaczego jest istotne?
- Jakie korzyści przynosi wprowadzenie strategii ESG w firmach?
- Znaczenie działu HR w realizacji strategii ESG
- W jaki sposób dział HR może wspierać cele związane z ESG?
- Jak włączyć wartości ESG do polityki działu HR?
- Przykłady efektywnych praktyk.
- Opracowywanie planów HR, które wspierają cele ESG
- Ocena potrzeb organizacji w kontekście ESG.
- Planowanie działań działu HR, które są zgodne z ESG.
- Studia przypadków oraz warsztaty zespołowe.
- Kierowanie różnorodnością i polityką inkluzji w organizacji
- Znaczenie różnorodności dla zrównoważonego rozwoju.
- Strategie działu HR promujące inkluzję.
- Warsztaty oraz dyskusje.
- Proces rekrutacji i rozwój pracowników zgodny z zasadami ESG
- Jakie są strategie rekrutacyjne uwzględniające ESG?
- Rozwój i szkolenia pracowników z perspektywy ESG.
- Praktyczne warsztaty.
- Zarządzanie zaangażowaniem i motywacją pracowników
- Jak motywować pracowników do działań proekologicznych i społecznych?
- Programy angażujące pracowników.
- Dyskusje i wymiana doświadczeń.
- Śledzenie i raportowanie inicjatyw ESG
- Kluczowe wskaźniki i metryki dla działań ESG.
- Jak dział HR może uczestniczyć w raportowaniu ESG?
- Praktyczne ćwiczenia.
- Komunikowanie strategii ESG w organizacji
- Efektywna komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna w zakresie ESG.
- Narzędzia i kanały do komunikacji strategii ESG.
- Warsztaty oraz studia przypadków.
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw kontakt, a odezwiemy sie do Ciebie!
Metodyka szkolenia
Uczestnicy pracują warsztatowo – poprzez gry, ćwiczenia, studia przypadków – uczą się i wyciągają wnioski, samodzielnie poszukują rozwiązań i budują własny zbiór najważniejszych narzędzi, które będą przydatne w ich pracy zawodowej. Wszystkie studia przypadków i ćwiczenia dobrane są do specyfiki danej Organizacji i do tego typu sytuacji, z jakim Uczestnicy mogą spotykać się w swojej codziennej pracy.
Metody: ćwiczenia oparte na przygotowanych przed szkoleniem materiałach; fabularne gry szkoleniowe; filmy; facylitacja i dyskusja moderowana jako narzędzia omawiania jednostek tematycznych i ćwiczeń; feedback trenerski i feedback partnerski jako techniki organizacji wniosków; narzędzia pozwalające na dokonanie autodiagnozy Uczestników w zakresie posiadanego poziomu kompetencji/predyspozycji.
Wspieramy naszych Klientów w procesie rozwojowym, korzystając z takich narzędzi jak zadania wdrożeniowe, pigułki wiedzy, konsultacje trenerskie, IPD, narzędziownik, dostęp do platformy e-learning Certes, czy one pager.
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |