Wywieranie wpływu
Cele szkolenia
Głównym celem szkolenia otwartego „Wywieranie wpływu podczas biznesowych negocjacji” jest nauczenie Uczestników technik perswazyjnych, w szczególności poprzez trening skutecznej argumentacji. Warsztat pozwoli nabyć biegłość w obszarze efektywnego przekonywania do swoich racji oraz zdobywania poparcia dla własnych celów i pomysłów.
Oprócz ćwiczeń z posługiwania się poszczególnymi technikami, istotna jest także znajomość psychologicznych mechanizmów w kontakcie z Klientem. Wiedza o istocie schematów myślowych i emocji, które mają wpływ na podejmowanie decyzji, ułatwia przekonywanie do swoich racji. Uczestnicy dowiedzą się również jak „obronić” się przed próbą manipulacji oraz jak rozpoznać sytuację, w której rozmówca zamierza użyć mechanizmów perswazyjnych.
Najbliższe terminy
szkoleń:
22-23.10.2025 - Warszawa
29-30.10.2025 - online
27-28.11.2025 - Warszawa
Cena: 1 690 zł netto
Uzyskaj rabat dla swojej Organizacji:
5%
2 os.
10%
3 os.
15%
4 os.
Program szkolenia
- Wywieranie wpływu – wprowadzenie
 
- Definicja wywierania wpływu
 - Przekonywanie ≠ narzucanie
 - Emocje w procesie wywierania wpływu
 - Czy procesy perswazyjne odbywają się bardziej w płaszczyźnie racjonalnej, czy emocjonalnej?
 
- Perswazyjna argumentacja
 
- Psycholingwistyka oparta na perswazji
 - Lingwistyczne programatory – zbiór słów i zwrotów, które wywołują porządane reakcje
 - Metody kontrolowania przebiegu rozmowy
 - Techniki tzw. "pozornej zgody"
 - Język korzyści (model C-Z-K)
 - Język emocji (praca z metaforą)
 
- Portfolio reguł wywierania wpływu społecznego – 8. Praw perswazji
 
- Reguła sympatii
 - Reguła wzajemności
 - Reguła zaangażowania
 - Reguła kontrastu
 - Społeczny dowód słuszności
 - Reguła niedostępności
 - Reguła precyzji w danych
 - Reguła autorytetu
 
- Mechanizmy wpływania na ludzi
 
- Zasady funkcjonowania umysłu i sposoby trwałego oddziaływania na umysł Odbiorcy
 - Filtry percepcyjne i metaprogramy w obszarze neurolingwistycznego programowania
 
- Potrzeby psychologiczne – jak wykorzystujemy je w przekonywaniu i zdobywaniu zaangażowania
 
- Wywieranie wpływu w procesie negocjacyjnym: przekonywanie do swojego stanowiska, używanie odpowiednich komunikatów (sugestywnych dla odbiorców o konkretnych potrzebach psychologicznych) w celu osiągnięcia własnych celów perswazyjnych
 
- Potrzeby psychologiczne a potrzeby merytoryczne
 - Potrzeby psychologiczne 
		
- Potrzeba zysku
 - Potrzeba prestiżu
 - Potrzeba wygody
 - Potrzeba bezpieczeństwa
 
 
- Kontrolowanie własnych emocji w procesie perswazyjnym
 
- Zjawisko tzw. samospełniającej się przepowiedni
 - Rola emocji oraz zarządzanie emocjami w procesie wywierania wpływu
 - Rozpoznawanie intencji drugiej strony / partnera np. negocjacyjnego
 - Umiejętność przyjmowania zdystansowanej pozycji negocjacyjnej
 
- Narzędzia storytellingowe w procesie wywierania wpływu
 
- Czym jest storytelling i jak działa na Odbiorców?
 - Jak przekonywać bez przekonywania zgodnie z ideą storytellingu?
 - Jak „sprzedawać” pomysły, idee i rozwiązania, które zadziałają na emocje Odbiorcy?
 - Figury retoryczne w storytellingu – metafora, narracja, łańcuch
 - Model P-P-S, czyli budowanie historii wraz z dozowaniem napięcia i konkretną puentą dla Odbiorcy
 
- Obrona przed manipulacją i socjotechnikami
 
- Jak wykrywać manipulację i jak jej zapobiegać?
 - Jak rozpoznawać próby nacisku nie wprost?
 - Jak stawiać granice i asertywnie bronić się przez próbami nacisku i wywierania wpływu?
 
Praktyczne informacje
o szkoleniu
- 2 dni szkoleniowe (2 x 7 h)
 - Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet)
 - Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
 - Instrukcja logowania i pomoc naszego helpdesku
 - W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
 - Pigułki wiedzy i inne materiały dodatkowe
 - Zadania poszkoleniowe
 - E-mentoring z trenerem do 60 dni
po zakończeniu szkolenia - Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf oraz certyfikat online
 
