Trudne sytuacje 
menedżerskie
Cele szkolenia
Trudne sytuacje w zespole wymagają reakcji menedżera. Zaniedbane i odłożone w czasie potrafią eskalować i ze zdwojoną siłą uderzyć w lidera i cały zespół. Konflikty, błędy komunikacyjne, niedomówienia, niechęć do przyjęcia odpowiedzialności rzutują na efektywność i zaangażowanie całego zespołu.
Najbliższy termin
szkolenia:
16-17.10.2025 - Warszawa
20-21.11.2025 - Warszawa
02-03.12.2025 - online
Cena: 1 690 zł netto
Uzyskaj rabat dla swojej Organizacji:
5%
2 os.
10%
3 os.
15%
4 os.
Program szkolenia
- Diagnostyka trudnych sytuacji menedżerskich
 
- Subiektywne i obiektywne oblicza sporów i konfliktów
 - Zarządzanie emocjami własnymi i zespołu w trudnych sytuacjach menedżerskich
 - 7 kroków zarządzania emocjami. Jak nie pozwolić, aby emocje wzięły górę?
 
- Asertywność menedżerska
 
- Założenia i filozofia asertywnej komunikacji
 - Asertywność a agresja i uległość
 - Techniki asertywności: prośba, odmowa, komunikat Ja, asertywne wyrażanie sprzeciwu
 - NVC, czyli założenia komunikacji bez przemocy
 
- Radzenie sobie z trudnymi sytuacjami podczas egzekwowania zadań oraz udzielania informacji zwrotnych
 
- Zaprzeczanie faktom
 - Usprawiedliwianie się
• Zewnętrzne przyczyny
• Wewnętrzne przyczyny - Agresywne reakcje
 - Lekceważenie przełożonego
 - Bierne reakcje
 - Radzenie sobie z oporem na informację zwrotną, tj. niezgadzaniem się z treścią informacji zwrotnej
 
- Konflikt w zespole i sposoby radzenia sobie z konfliktem
 
- Rodzaje konfliktów
 - Etapy powstawania sytuacji konfliktowej
 - Skrypty działania w sytuacji konfliktowe (rywalizacja, unikanie, uleganie, kompromis i współpraca)
 - Eskalacja i deeskalzacja sporów
 - Konflikty na różnych płaszczyznach: menedżer – zespół, pracownik – pracownik, menedżer – pracownik
 
- Poligon radzenia sobie z sytuacją konfliktową
 
- Niezgoda z oceną
 - Manipulacja
 - Agresja
 - Sytuacja biernego sprzeciwu ocenie
 - Rozmowa z pracownikiem demotywującym zespół
 - Rozmowa odmowy awansu pracownikowi posiadającemu wysoką motywację i niskie kwalifikacje
 - Rozmowa pracownikiem nie potrafiącym słuchać
 - Rozmowa z pracownikiem rywalizującym z menedżerem
 - Rozmowa z pracownikiem, który ma złe relacje z zespołem
 - Rozmowa tzw. ostatniej szansy z pracownikiem
 
- Symulacje trudnych rozmów z pracownikami w formule Quick Wins
 
- Podsumowanie szkolenia
 
- Wnioski i pytania Uczestników
 - Przygotowanie action planu
 
Praktyczne informacje
o szkoleniu
- 2 dni szkoleniowe (2 x 7 h)
 - Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet)
 - Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
 - Instrukcja logowania i pomoc naszego helpdesku
 - W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
 - Pigułki wiedzy i inne materiały dodatkowe
 - Zadania poszkoleniowe
 - E-mentoring z trenerem do 60 dni
po zakończeniu szkolenia - Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf oraz certyfikat online
 

