Techniki skutecznej sprzedaży – sprzedaż prowokatywna
Cele szkolenia
Formy efektywnej sprzedaży zmieniają się nieustannie, bo zmienia się rynek i zmieniają się Klienci. By zaadoptować się do błyskawicznie postępujących zmian często intuicyjnie sięga się po podejście, które potocznie określa się jako metodę „prób i błędów”. Wyzwanie zasadza się jednak na tym, że obecnych Klientów wcale nie tak łatwo pozyskać i że trudno utrzymać ich na dłużej. Klienci przeważnie nie mają dziś czasu na budowanie i pielęgnowanie relacji. Potrzebują i oczekują szybkich oraz precyzyjnych rozwiązań, dzięki którym zaoszczędzą czas. Analiza aktualnych trendów pozwala wysnuć wniosek, że przewagę zdobędą ci, którzy najskuteczniej zaadoptują się do obecnych realiów i którzy – zamiast z uporem stosować utarte rozwiązania sprzedażowe – zrozumieją bieżące wyzwania Klientów.
Głównym tematem proponowanego szkolenia otwartego jest model sprzedaży prowokatywnej „challenger sales”, który zrewolucjonizował sprzedaż w globalnym ujęciu. Model „challenger sales” opiera się przede wszystkim na:
- Wyróżnieniu się na rynku (często sprzedawca, który np. dzwoni do Klienta z propozycją spotkania, robi to sztampowo, niewiedząc, że Klient mógł mieć wiele podobnych rozmów w bieżącym dniu i że pod koniec dnia nie pamięta z kim i o czym rozmawiał)
 - Zrezygnowaniu z idei budowania relacji – Klient z uwagi na przyjazną relację ze sprzedawcą nie wyda pieniędzy, potrzeba mu argumentów na prognozowany zwrot z inwestycji, które przedstawić mu może handlowiec będący zarazem doradcą
 - Szanowaniu czasu Klienta – challenger osiąga maksimum efektu przy minimalnym nakładzie czasu, bo czas jest najważniejszą walutą XXI wieku
 - Sprzedawca pełni rolę eksperta, który jest jednocześnie doradcą i partnerem biznesowym
 
Najbliższe terminy
szkoleń:
02-03.10.2025 - Warszawa
22-23.10.2025 - Warszawa
13-14.11.2025 - online
Cena: 1 590 zł netto
Uzyskaj rabat dla swojej Organizacji:
5%
2 os.
10%
3 os.
15%
4 os.
Program szkolenia
- Sprzedaż w drugiej dekadzie XXI wieku
 
- 4 rewolucje w sprzedaży – historia handlu w pigułce
 - Co na przestrzeni ostatniej dekady zrewolucjonizowało podejście do sprzedaży?
 - Profile współczesnego sprzedawcy – przyczyny i skutki zmian na przestrzeni ostatnich 10 lat
 - Relacyjny czy doradczy model sprzedaży? Fakty i mity
 - Profile współczesnego Klienta – preferencje oraz oczekiwania różnych typów Klientów
 
- Sprzedaż prowokatywna – nowoczesny model sprzedaży
 
- Wyróżniki modelu „challenger” na tle pozostałych strategii sprzedażowych
 - Idea sprzedaży prowokatywnej
 - Sprzedaż prowokatywna a sprzedaż relacyjna
 - Efektywne prowadzenie procesu sprzedaży prowokatywnej – na co zwrócić uwagę w poszczególnych etapach sprzedaży
 
- Etapy rozmów sprzedażowych wg podejścia „challenger”
 
- Model 4T (teach, tailor, tension, take control)
 - Jak zbudować autorytet eksperta w sprzedaży doradczej?
 - Nowa logika perswazyjna – dlaczego język korzyści zostaje wypierany przez narrację eksperta?
 - Techniki „wybicia” Klienta z myślowych schematów – jak sprawić, by Klient opuścił strefę komfortu?
 - Sposoby argumentowania Klientom prognozowanego zwrotu z poczynionej inwestycji
 
- Warsztat 4T w duchu metody „challenger”
 
- TEACH – otwieranie rozmowy handlowej, budowanie autorytetu eksperta, techniki doradzania Klientowi i budowanie przewagi konkurencyjnej swoich usług/produktów
 - TAILOR – jak mówić językiem Klienta i dostroić się do jego rytmu?
 - TENSION – budowanie twórczego napięcia, które prowokuje uruchomienie procesu decyzyjnego przez Klienta
 - TAKE CONTROL – jak przejąć kontrolę i „dopiąć” sprzedaż?
 
- Prowokatywna metodologia transformacyjna – spraw by spotkanie z Tobą było wartością dla Klienta
 
- Odkryj przed Klientem problem, którego nie zauważył
 - Przedstaw rozwiązanie, którego Klient nie przewidział
 - Wskaż szansę lub możliwość, której Klient nie był świadomy
 - Udowodnij, że spotkanie z Tobą to inwestycja
 
- Jak prowadzić rozmowę sprzedażową? – Spotkania z Klientem wg metodologii prowokatywnej sprzedaży
 
- Nowe otwarcie sprzedaży za pomocą strategii „teach”
 - Nowoczesna diagnoza potrzeb psychologicznych Klienta
 - Prezentowanie oferty zgodnie z założeniami „tailor”
 - Reagowanie na jawne i ukryte obiekcje Klienta
 - Przejmowanie kontroli i przechodzenie do finalizacji sprzedaży
 
- Storytellingowe narzędzia prowokatywnego handlowca
 
- Storytelling – czym jest i jak działa na Klientów?
 - W jaki sposób przekonywać bez przekonywania (wykorzystując storytelling)?
 - „Sprzedawanie” pomysłów, idei i rozwiązań, które zadziałają na emocje
 - Figury retoryczne w sprzedażowym storytellingu – łańcuch, metafora, narracja
 - Tworzenie historii – dozowanie napięcia i konkretna puenta dla Klienta
 
- Perswazja i storytelling – kluczowe komponenty nowoczesnej sprzedaży
 
- Wyróżnianie się na tle konkurencji
 - Wspomaganie zapamiętywania przez Klienta rozmów, spotkań i prezentacji oferty
 - Model PPS - historie, które sprzedają
 - Dlaczego kupujemy opowieści, a nie brandy?
 - Argumentacja sprzedażowa – cross-selling, up-selling i USP w storytellingu
 - W jaki sposób mówić prostym językiem o skomplikowanych rzeczach?
 
Praktyczne informacje
o szkoleniu
- 2 dni szkoleniowe (2 x 7 h)
 - Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet)
 - Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
 - Instrukcja logowania i pomoc naszego helpdesku
 - W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
 - Pigułki wiedzy i inne materiały dodatkowe
 - Zadania poszkoleniowe
 - E-mentoring z trenerem do 60 dni
po zakończeniu szkolenia - Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf oraz certyfikat online
 
