Profesjonalna obsługa Klienta wewnętrznego
Cele szkolenia
Celem szkolenia otwartego „Profesjonalna obsługa Klienta wewnętrznego” jest pozyskanie/ujednolicenie wiedzy w zakresie współpracy z Klientem wewnętrznym. Uczestnicy szkolenia będą mieli szansę odkryć, jak współcześnie wygląda podejście do obsługi Klienta wewnętrznego. Uczestnicy uświadomią sobie własną rolę w procesie budowania lojalności i satysfakcji Klientów.
Podczas szkolenia, Uczestnicy pozyskają wiedzę i praktykę m.in. w zakresie komunikacji z Klientem wewnętrznym, technik szybkiego rozwiązywania problemów, a także przydatnych technik, które pozwolą zarządzić trudnymi sytuacjami i budować partnerskie relacje.
Najbliższe terminy
szkoleń:
13-14.10.2025 - online
03-04.11.2025 - Warszawa
01-02.12.2025 - online
Cena: 1 590 zł netto
Uzyskaj rabat dla swojej Organizacji:
5%
2 os.
10%
3 os.
15%
4 os.
Program szkolenia
- Kim jest Klient wewnętrzny?
 
- Definicja Klienta wewnętrznego
 - Rola, jaką Klient wewnętrzny pełni w Organizacji
 - Zasada P.F. Druckera „największym kapitałem każdego przedsiębiorstwa są ludzie”
 - Zależność pomiędzy zadowoleniem a satysfakcją Klientów wewnętrznych
 - 5 dysfunkcji pracy zespołowej P. Lencioniego – co nam grozi, jeśli „każdy pracownik gra do swojej bramki”?
 - Co zyskuje Organizacja i jej pracownicy dzięki synergicznemu działaniu?
 - Kultura współpracy – jak ją osiągnąć?
 
- Komunikacja z klientem wewnętrznym
 
- Savoir-vivre w procesie komunikacji interpersonalnej
 - Poziomy komunikacji z Klientem wewnętrznym
 - Formułowanie przekazu: precyzja komunikatu
 - Komunikowanie rozwiązań dostanych dla Klienta
 - Praktyczne sposoby upraszczania komunikacji – czyli prosto o trudnych rzeczach
 - Baza zwrotów zakazanych w komunikacji z Klientem wewnętrznym
 - Baza zwrotów, które ułatwiają komunikację z Klientem wewnętrznym
 - Budowanie relacji z Klientami wewnętrznymi
 
- Zarządzanie stresem i własnymi emocjami na gruncie współpracy z klientem wewnętrznym
 
- Na jakich poziomach odczuwamy stres? Poziom fizjologii, emocjonalny oraz psychiczny
 - Idea zarządzania stresem: krąg wpływu i osobistych przekonań
 - Wyzwalacze emocji na gruncie zarządzania stresem
 - Sposoby deeskalowania emocji. Jak sprawić, aby emocje nie rządziły?
 
- NVC – filary komunikacji bez przemocy
 
- Idea NVC
 - Modele komunikacji bez przemocy dla nadawców komunikatów
 - Modele komunikacji bez przemocy dla odbiorców komunikatów
 - Jakie korzyści osiągamy dzięki NVC?
 
- Budowanie relacji z klientami wewnętrznymi na bazie asertywności
 
- Asertywność – jakie warunki należy spełnić, aby można było mówić o asertywnej komunikacji?
 - Asertywność vs agresja vs uległość. Asertywność a pozostałe postawy
 - Diagnostyka – kwestionariusz asertywności
 - Techniki asertywności: asertywna prośba, odmowa, komunikat ja
 - Techniki asertywności w sytuacjach, które mogą zagrozić budowaniu partnerskich relacji: asertywna informacja zwrotna, sposoby reagowanie na agresję i manipulację ze strony rozmówcy
 - Jak „stawiać” granice w duchu asertywności?
 
- Psychologiczne aspekty w zakresie budowania partnerskich relacji z klientami wewnętrznymi
 
- Filary partnerskich relacji
 - Współpraca a inne modele kooperacji
 - Jak osiągać win-win?
 - Skrypty działania w tzw. trudnych sytuacjach
 
- Proaktywność we współpracy z Klientem wewnętrznym
 
- Kto ma problem? – model T. Gordona
 - Współpraca i pomoc bez obciążenia emocjonalnego
 - Rezyliencja – odporność psychiczna w pracy z klientem wewnętrznym
 
Praktyczne informacje
o szkoleniu
- 2 dni szkoleniowe (2 x 6 h)
 - Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet)
 - Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
 - Instrukcja logowania i pomoc naszego helpdesku
 - W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
 - Pigułki wiedzy i inne materiały dodatkowe
 - Zadania poszkoleniowe
 - E-mentoring z trenerem do 60 dni
po zakończeniu szkolenia - Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf oraz certyfikat online
 
