Komunikacja inkluzywna – jak kształtować włączające środowisko pracy
Cele szkolenia
Celem szkolenia jest wyposażenie uczestników w umiejętności tworzenia i utrzymywania środowiska pracy opartego na różnorodności i inkluzyjności. Uczestnicy nauczą się definiować kluczowe pojęcia, takie jak różnorodność, równość i włączenie oraz analizować różne wymiary różnorodności. Program szkolenia pokaże, jak inkluzyjność przejawia się w praktyce biznesowej i jakie korzyści przynosi tworzenie zróżnicowanego środowiska pracy. Uczestnicy poznają zasady języka inkluzywnego, dowiedzą się, jak unikać dyskryminujących zwrotów oraz jak efektywnie komunikować się z osobami z niepełnosprawnościami. Dodatkowo, szkolenie pomoże w identyfikowaniu osobistych barier i przekonań, które mogą wpływać na komunikację oraz w rozwijaniu umiejętności tworzenia komunikatów wspierających akceptację i równość w miejscu pracy.
Najbliższy termin
szkolenia:
27-28.10.2025 - online
03-04.11.2025 - Warszawa
08-09.12.2025 - online
Cena: 1 690 zł netto
Uzyskaj rabat dla swojej Organizacji:
5%
2 os.
10%
3 os.
>15%
4 os.
Program szkolenia
- Kultura różnorodności i inkluzyjności w firmie: jak ją tworzyć?
 
- Różnorodność, równość i włączenie - definicje
 - Wymiary różnorodności: analiza różnych aspektów różnorodności, takich jak osobowość oraz tożsamość: pierwotna, wtórna, organizacyjna i kulturowa
 - Praktyczna inkluzyjność: jak inkluzyjność manifestuje się w środowisku biznesowym?
 - Korzyści z różnorodności - jak różne wymiary różnorodności wpływają na budowanie relacji w zróżnicowanej organizacji?
 - Zalety inkluzyjnego środowiska: co zyskuje firma, tworząc otwarte i różnorodne miejsce pracy?
 
- Wprowadzenie do języka inkluzywnego
 
- Definicja języka inkluzywnego: czym jest i jak wpływa na komunikację w biznesie?
 - Korzyści z używania języka inkluzywnego - pozytywne efekty dla organizacji
 - Kontekst kulturowy – wpływ kultury inkluzywnej na sposób komunikacji w organizacji
 
- Jak się komunikować, by wspierać inkluzyjność?
 
- Decyzje a język: czy "męskie" decyzje są opłacalne w kontekście inkluzyjności?
 - Seksizm w komunikacji: jak unikać seksistowskich zwrotów?
 - Zagadnienia związane z płcią - co oznacza niebinarność, jak używać feminatywów i jak wybór języka kształtuje nasze postrzeganie?
 - Język i mobilność - jak odpowiednio zwracać się do osób z niepełnosprawnościami?
 - Komunikacja z osobami LGBTQ+ - jak unikać wykluczających stwierdzeń?
 - Wrażliwość w opisywaniu - jak mówić o kolorze skóry z szacunkiem?
 - Jak przepraszać w sposób, który naprawdę naprawia sytuację?
 - Tworzenie inkluzyjnych komunikatów: jak redagować komunikaty, by były otwarte na różnorodność?
 
- Rozpoznawanie osobistych barier i przekonań: wzmacnianie równości i inkluzyjności
 
- Identyfikowanie dyskryminacyjnych komunikatów
 - Jak stereotypy i uprzedzenia wpływają na naszą komunikację?
 - Wpływ osobistych przekonań: jak nasze własne przekonania mogą oddziaływać na innych?
 - Znaczenie dyskryminujących komunikatów
 - Promowanie otwartości - jak kształtować komunikację sprzyjającą akceptacji i różnorodności?
 
Praktyczne informacje
o szkoleniu
- 2 dni szkoleniowe (2 x 7 h)
 - Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet)
 - Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
 - Instrukcja logowania i pomoc naszego helpdesku
 - W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
 - Pigułki wiedzy i inne materiały dodatkowe
 - Zadania poszkoleniowe
 - E-mentoring z trenerem do 60 dni
po zakończeniu szkolenia - Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf oraz certyfikat online
 
