Delegowanie i empowerment 
w zarządzaniu zespołem
Cele szkolenia
Przygotuj się na szkolenie, które odmieni Twoje podejście do zarządzania i delegowania! Odkryj sekrety skutecznego menedżera, który nie tylko rozumie swoją rolę, ale także umiejętnie zarządza priorytetami i czasem. Nasze intensywne warsztaty wprowadzą Cię w świat precyzyjnego definiowania celów, efektywnego zarządzania zadaniami i sprawnego delegowania, pozwalając uniknąć chaosu i stagnacji. Nauczysz się, jak motywować zespół poprzez nowoczesne techniki empowermentu oraz jak przekształcić delegowanie w kluczowy element strategii rozwoju i sukcesu. Zyskaj teoretyczną wiedzę i praktyczne umiejętności, które natychmiast wprowadzą zmiany w Twoim stylu zarządzania i podniosą efektywność całego zespołu!
Najbliższe terminy
szkoleń:
22-23.10.2025 - Warszawa
20-21.11.2025 - Warszawa
17-18.12.2025 - online
Cena: 1 790 zł netto
Uzyskaj rabat dla swojej Organizacji:
5%
2 os.
10%
3 os.
15%
4 os.
Program szkolenia
- Kto deleguje, czyli rola i pozycja menadżera
 
- Rola i odpowiedzialność menedżera
 - Jak widzę swoją rolę jako menadżer?
 - Za co jestem rozliczany – czego oczekuje ode mnie pracodawca
 - Za co odpowiadam – czego oczekują ode mnie podwładni
 - Rozpoznawanie potrzeb biznesu i generowania rozwiązań.
 - Impact Map – analiza stref wpływu na działania menadżera
 - Identyfikacja „wąskich gardeł” oraz wzajemnych oczekiwań
 
- Definiowanie celów i ustalanie priorytetów, czyli jak unikać gaszenia pożarów
 
- Największe bolączki managerów w organizacji pracy
 - Przegląd technik związanych z definiowaniem celów
 - Technika ALPEN – o krok bliżej na rzecz doskonałości biznesowej
 - GTD jest pięcioetapowy proces zarządzania zadaniami
 - Techniki radzenia sobie ze zmianą priorytetów zadań - jak zarządzać wielozadaniowością i odpowiedzialnością
 - Horyzonty planowania – klucz do określania priorytetów
 - Ustalanie priorytetów pod kątem ważności i pilności
 
- Efektywność osobista w zarządzaniu czasem
 
- Cztery generacje zarządzania czasem - o co właściwie chodziło Eisenhauerowi?
 - 5 kroków do sukcesu i wzrostu własnej motywacji– co zrobić, aby nam się chciało bardziej
 - Prawo Parkinsona a zarządzanie czasem – magia terminów zwiększających efektywność osobistą
 - Pozory bycia zajętym - różnice między wydajnością a produktywnością
 - Identyfikacja i eliminacja „pożeraczy czasu”.
 
- Kluczowe zasady delegowania i egzekwowania zadań
 
- Zasady rządzące sprawnym delegowaniem i egzekwowaniem zadań
 - Komunikacja nastawiona na cel i budowanie relacji jako kluczowa sprawność menedżerska wykorzystywana w procesie delegowania i egzekwowania
 - Korzyści płynące z delegowania? Delegowanie jako inwestycja w czas
 - Zasady przywództwa sytuacyjnego Blancharda – komu i jak delegować? Delegowanie zadań zgodnie kompetencjami pracowników, ich wiedzą i potencjałem zawodowym
 - Opory przed delegowaniem
 
- Empower Teams
 
- Na czym polega idea empowerment?
 - Filary podejścia empowerment (zaangażowanie, samodzielność w zakresie podejmowania decyzji, branie odpowiedzialności za działania i decyzje).
 - Najlepsze praktyki przekazywania zadań wraz z odpowiedzialnością i sprawczością
 - Odejście od trybu instruktażu na rzecz podejścia partycypacyjnego. Zbiór technik i narzędzi
 - Zwiększenie skuteczności i efektywności osobistej pracowników
 - Wzrost produktywności i umiejętności związanych z organizacją czasu swojej pracy
 - Umiejętność planowania w perspektywie krótko i długoterminowej
 - Umiejętność zarządzania sobą i zadaniami
 
- Kompetencje w procedurze delegowania
 
- Planowanie
- Określenie priorytetów
 - Wybór osoby do zadania
 - Zasoby konieczne do realizacji celu
 - Określenie ram czasowych
 
 - Monitorowanie
- Tworzenie kamieni milowych
 - Rozmowy podsumowujące
 - Scenariusze na sytuacje problemowe
 - Kontrola rozumienia instrukcji, zadania
 
 - Egzekwowanie
- Kreowanie samodzielności pracowniczej
 - Dopasowanie dojrzałości do technik egzekwowania
 - Techniki wsparcia w trakcie realizowania polecenia
 - Tworzenie planu naprawczego – w sytuacji braku realizacji zadania przez pracownika.
 - Linia sankcji
 - Informacja zwrotna pozytywna i negatywna
 - Asertywność w egzekwowaniu
 - Asertywność w egzekwowaniu
 
 
- Delegowanie jako narzędzie rozwojowe
 
- Co motywuje ludzi? – źródła motywacji
 - Lider motywujący vs lider demotywujący
 - Poziom motywacji a efektywność działania – jak motywacja wpływa na zaangażowanie w wykonywane zadania?
 - „Mapowanie motywatorów” - analiza czynników podnoszących poziom motywacji do wykonania zadania
 
Praktyczne informacje
o szkoleniu
- 2 dni szkoleniowe (2 x 7 h)
 - Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet)
 - Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
 - Instrukcja logowania i pomoc naszego helpdesku
 - W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
 - Pigułki wiedzy i inne materiały dodatkowe
 - Zadania poszkoleniowe
 - E-mentoring z trenerem do 60 dni
po zakończeniu szkolenia - Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf oraz certyfikat online
 
