SZKOLENIA OTWARTE
Delegowanie i empowerment
w zarządzaniu zespołem
Cele szkolenia
Przygotuj się na szkolenie, które odmieni Twoje podejście do zarządzania i delegowania! Odkryj sekrety skutecznego menedżera, który nie tylko rozumie swoją rolę, ale także umiejętnie zarządza priorytetami i czasem. Nasze intensywne warsztaty wprowadzą Cię w świat precyzyjnego definiowania celów, efektywnego zarządzania zadaniami i sprawnego delegowania, pozwalając uniknąć chaosu i stagnacji. Nauczysz się, jak motywować zespół poprzez nowoczesne techniki empowermentu oraz jak przekształcić delegowanie w kluczowy element strategii rozwoju i sukcesu. Zyskaj teoretyczną wiedzę i praktyczne umiejętności, które natychmiast wprowadzą zmiany w Twoim stylu zarządzania i podniosą efektywność całego zespołu!
Najbliższe terminy
szkoleń:
03-04.03.2025 - Warszawa
Cena: 1 790 zł netto
Uzyskaj rabat dla swojej Organizacji:
5%
2 os.
10%
3 os.
15%
4 os.
Program szkolenia
- Kto deleguje, czyli rola i pozycja menadżera
- Rola i odpowiedzialność menedżera
- Jak widzę swoją rolę jako menadżer?
- Za co jestem rozliczany – czego oczekuje ode mnie pracodawca
- Za co odpowiadam – czego oczekują ode mnie podwładni
- Rozpoznawanie potrzeb biznesu i generowania rozwiązań.
- Impact Map – analiza stref wpływu na działania menadżera
- Identyfikacja „wąskich gardeł” oraz wzajemnych oczekiwań
- Definiowanie celów i ustalanie priorytetów, czyli jak unikać gaszenia pożarów
- Największe bolączki managerów w organizacji pracy
- Przegląd technik związanych z definiowaniem celów
- Technika ALPEN – o krok bliżej na rzecz doskonałości biznesowej
- GTD jest pięcioetapowy proces zarządzania zadaniami
- Techniki radzenia sobie ze zmianą priorytetów zadań - jak zarządzać wielozadaniowością i odpowiedzialnością
- Horyzonty planowania – klucz do określania priorytetów
- Ustalanie priorytetów pod kątem ważności i pilności
- Efektywność osobista w zarządzaniu czasem
- Cztery generacje zarządzania czasem - o co właściwie chodziło Eisenhauerowi?
- 5 kroków do sukcesu i wzrostu własnej motywacji– co zrobić, aby nam się chciało bardziej
- Prawo Parkinsona a zarządzanie czasem – magia terminów zwiększających efektywność osobistą
- Pozory bycia zajętym - różnice między wydajnością a produktywnością
- Identyfikacja i eliminacja „pożeraczy czasu”.
- Kluczowe zasady delegowania i egzekwowania zadań
- Zasady rządzące sprawnym delegowaniem i egzekwowaniem zadań
- Komunikacja nastawiona na cel i budowanie relacji jako kluczowa sprawność menedżerska wykorzystywana w procesie delegowania i egzekwowania
- Korzyści płynące z delegowania? Delegowanie jako inwestycja w czas
- Zasady przywództwa sytuacyjnego Blancharda – komu i jak delegować? Delegowanie zadań zgodnie kompetencjami pracowników, ich wiedzą i potencjałem zawodowym
- Opory przed delegowaniem
- Empower Teams
- Na czym polega idea empowerment?
- Filary podejścia empowerment (zaangażowanie, samodzielność w zakresie podejmowania decyzji, branie odpowiedzialności za działania i decyzje).
- Najlepsze praktyki przekazywania zadań wraz z odpowiedzialnością i sprawczością
- Odejście od trybu instruktażu na rzecz podejścia partycypacyjnego. Zbiór technik i narzędzi
- Zwiększenie skuteczności i efektywności osobistej pracowników
- Wzrost produktywności i umiejętności związanych z organizacją czasu swojej pracy
- Umiejętność planowania w perspektywie krótko i długoterminowej
- Umiejętność zarządzania sobą i zadaniami
- Kompetencje w procedurze delegowania
- Planowanie
- Określenie priorytetów
- Wybór osoby do zadania
- Zasoby konieczne do realizacji celu
- Określenie ram czasowych
- Monitorowanie
- Tworzenie kamieni milowych
- Rozmowy podsumowujące
- Scenariusze na sytuacje problemowe
- Kontrola rozumienia instrukcji, zadania
- Egzekwowanie
- Kreowanie samodzielności pracowniczej
- Dopasowanie dojrzałości do technik egzekwowania
- Techniki wsparcia w trakcie realizowania polecenia
- Tworzenie planu naprawczego – w sytuacji braku realizacji zadania przez pracownika.
- Linia sankcji
- Informacja zwrotna pozytywna i negatywna
- Asertywność w egzekwowaniu
- Asertywność w egzekwowaniu
- Delegowanie jako narzędzie rozwojowe
- Co motywuje ludzi? – źródła motywacji
- Lider motywujący vs lider demotywujący
- Poziom motywacji a efektywność działania – jak motywacja wpływa na zaangażowanie w wykonywane zadania?
- „Mapowanie motywatorów” - analiza czynników podnoszących poziom motywacji do wykonania zadania
Praktyczne informacje
o szkoleniu
- 2 dni szkoleniowe (2 x 7 h)
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet)
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Instrukcja logowania i pomoc naszego helpdesku
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Pigułki wiedzy i inne materiały dodatkowe
- Zadania poszkoleniowe
- E-mentoring z trenerem do 60 dni
po zakończeniu szkolenia - Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf oraz certyfikat online