Customer Experience
– profesjonalna obsługa Klienta
Cele szkolenia
Szkolenie otwarte „Customer Experience – Profesjonalna obsługa Klienta” kierujemy do osób, które w codziennej pracy dbają o zaspakajanie potrzeb Klientów i kontaktują się z nimi bezpośrednio, e-mailowo, telefonicznie, za pośrednictwem czatów lub mediów społecznościowych. Podczas szkolenia Uczestnicy poznają metody i narzędzia, dzięki którym będą w stanie budować prokliencką postawę oraz udoskonalą jakość obsługi klienta w kontekście customer experience. Dowiedzą się ponadto, jak kreować pozytywne doświadczenia klienta dzięki stosowaniu technik dotyczących asertywności oraz zarządzania emocjami. Uświadomią sobie także własną rolę w budowaniu satysfakcji oraz lojalności kontrahentów. Szkolenie pozwoli również uporządkować posiadaną już wiedzę, by wzmocnić atuty w obsłudze oraz zmienić złe nawyki, które utrudniają codzienną pracę.
Uczestnicy będą mieć też okazje dowiedzieć się jak na przestrzeni minionych lat zmieniało się podejście do klienta, w jaki sposób ewoluowały standardy obsługowe, a także profil samego klienta. Coraz częściej mamy do czynienia z świadomymi klientami, którzy korzystają z social mediów, gdzie wystawiają świadectwo markom. Oferowane przez nas szkolenie pomoże w zadbaniu o to, by w większości przypadków było ono pozytywne.
Najbliższe terminy
szkoleń:
02-03.10.2025 - Warszawa
22-23.10.2025 - Warszawa
13-14.11.2025 - online
Cena: 1 690 zł netto
Uzyskaj rabat dla swojej Organizacji:
5%
2 os.
10%
3 os.
15%
4 os.
Program szkolenia
- Kim jest współczesny Klient?
 
- W jaki sposób, na przestrzeni minionych dekad, ewoluowało podejście do Klienta?
 - Oczekiwania dzisiejszych Klientów
 - Jak nie należy obsługiwać Klienta? – przegląd najczęściej popełnianych błędów
 - „Czas to pieniądz” i inne motta współczesnych Klientów
 - Automatyzacja procesów obsługowych – czemu cyfryzacja jest korzystna zarówno dla Klienta i osób, które go obsługują?
 - Generacje Klientów: BB, X, Y, Z – multigeneracyjność w kontekście obsługi Klienta
 
- Zdobywanie i kształtowanie ambasadorów marki
 
- Klient „zadowolony” czy „niezadowolony”? Który częściej i chętniej udostępnia opinie?
 - Jak profil obsługi klienta wpływa na kreowanie ambasadorów marki?
 - Customer Experience – sztuka wytwarzania pozytywnych doświadczeń i lojalności Klientów
 - NPS (Net Promoter Score) – narzędzie oceny lojalności i satysfakcji Klienta
 
- Czym jest CX?
 
- Customer Experience – idea uwzględniania potrzeb Klienta oraz jego percepcji na wszystkich punktach styku z marką
 - Jak standardy CX pomagają dokonać transformacji organizacji w prokliencką?
 - Z jakich powodów dbanie o Klienta wg standardów CX nie powinno być wyłącznie domeną działów obsługowych?
 - Przykłady działań marek, które osiągnęły spektakularne sukcesy w obszarze CX
 
- Proklienckie techniki komunikacyjne
 
- Jak zadawać dobre pytania w procesie obsługowym: pytania otwarte, pytania zamknięte, pytania sondujące, pytania finalizujące rozmowę obsługową
 - Parafraza i klaryfikacja jako sztuka dostrojenia się do Klienta
 - Zbiór zwrotów zakazanych w obsłudze Klienta
 - Zbiór zwrotów, które pozwolą tworzyć partnerskie relacje z Klientem
 - Eliminowanie błędów komunikacyjnych
 - Przejmowanie kontroli w trakcie rozmowy z Klientem
 
- Asertywna obsługa Klienta
 
- Rola asertywności w kontakcie z Klientem
 - Jak warto budować komunikaty kierowane do Klienta?
 - Techniki asertywności w obsłudze Klienta:
		
- Asertywne prośby
 - Asertywne odmowy
 - Asertywna reakcja na krytykę
 - Asertywna reakcja na pochwały
 
 
- Zarządzanie obiekcjami Klientów
 
- Typy obiekcji: niejawne i jawne
 - Zarzuty wobec osób obsługujących, wobec produktów/usług, wobec marki
 - Dobre praktyki w zarządzaniu obiekcjami – poziom marko (techniki, które pozwalają przejść z problemu sygnalizowanego przez Klienta do poziomu rozwiązań proponowanych przez osobę obsługującą)
 - Dobre praktyki w zarządzaniu obiekcjami – poziom mikro (techniki reagowania na obiekcje, metody odpierania zarzutów, sposoby reagowania w przypadku zarzutów słusznych oraz bezpodstawnych)
 
- Metody zarządzania trudnymi sytuacjami
 
- Pięciostopniowy model deeskalowania sporów
 - Reagowanie na agresję – postawa i model prowadzenia rozmowy z agresywnym Klientem
 - Zarządzanie konfliktami – techniki łagodzenia sporów
 - Zarządzanie emocjami własnymi oraz emocjami Klientów
 - Redukowanie poziomu stresu podczas trudnych sytuacji obsługowych
 
- Netykieta – dobre zasady pisemnej komunikacji z Klientem (e-mail, chat, media społecznościowe)
 
- Netykieta w e-mailach
 - Netykieta na czatach – dobre praktyki korespondowania z Klientem poprzez szybkie narzędzie reagowania
 - Jak zacząć maila i jak go nie zaczynać?
 - „Wejdź w buty klienta” – oczekiwania Klienctów w stosunku do osób odpowiedzialnych za zewnętrzną korespondencję mailową
 - Efektywne zarządzanie informacją – sprawdzę/przekażę/wyjaśnię
 - Savoir-vivre argumentowania i kontrargumentowania w on-line'owej obsłudze Klienta
 
Praktyczne informacje
o szkoleniu
- 2 dni szkoleniowe (2 x 7 h)
 - Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet)
 - Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
 - Instrukcja logowania i pomoc naszego helpdesku
 - W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
 - Pigułki wiedzy i inne materiały dodatkowe
 - Zadania poszkoleniowe
 - E-mentoring z trenerem do 60 dni
po zakończeniu szkolenia - Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf oraz certyfikat online
 
