CERTES jest wyłącznym Autoryzowanym globalnym partnerem w Polsce the Center for Leadership Studies (CLS). Dzięki temu oferujemy naszym klientom oryginalne szkolenie Przywództwo sytuacyjne™ pozwalające poznać i stosować skuteczny i najszerzej stosowany na świecie model przywództwa. Umożliwia on liderom adaptowanie swojego stylu przywództwa do kompetencji i chęci pracownika, od którego oczekują wykonania konkretnego zadania.
Szkolenie Przywództwo sytuacyjne™ jest także o tym, jak budować zaufanie w relacji lider - pracownik, wpływać na wzrost efektywności pracowników oraz inicjować zmianę zachowań, gdy tego wymaga cel lub zadanie.
CLS jest miejscem narodzin oryginalnego modelu Przywództwa sytuacyjnego™ [link to model in Polish] — najszerzej stosowanego z sukcesem modelu przywództwa na świecie. Poparte badaniami i praktyką rozwiązania pozwalają liderom efektywnie zarządzać, budować zaufanie i wywierać wpływ.
35
krajów
75%
firm Fortune 500
15 milionów przeszkolonych
menedżerów
50 lat badań
psychologii
behawioralnej
Dlaczego Przywództwo Sytuacyjne jest ponadczasowe?
Chcesz wiedzieć więcej o tym, jak
wdrażamy model Przywództwa
sytuacyjnego? Skontaktuj się z nami!
PRZYWÓDZTWO SYTUACYJNE™
„Przywództwo mobilizuje organizacje do odpowiadania na zmiany. Pomaga liderom adaptować się do nowych warunków, będących esencją współczesnego dynamicznego świata”. Sam Shriver (Wiceprezes Center for Leadership Studies)
Przywództwo sytuacyjne™ i jego metodologia odnosi się do relacji między liderami a ich pracownikami. Daje ramę do analizy sytuacji pracownika wyznaczanej poziomem jego Gotowości do działania™ przy realizacji konkretnego celu, zadania lub pełnienia funkcji w organizacji. Następnie, bazując na diagnozie lidera, zakłada zastosowanie przez niego zachowań relacyjnych i zadaniowych tak by wesprzeć pracownika i wzmocnić jego rozwój.
CZYM JEST MODEL PRZYWÓDZTWA SYTUACYJNEGO™?
Ramy Przywództwa sytuacyjnego™
Model Przywództwa Sytuacyjnego™ jest elastyczną ramą umożliwiającą liderom dopasowanie ich podejścia do potrzeb zespołu i pojedynczych
pracowników. Umożliwia - w powtarzalny sposób - dopasowywanie zachowa przywódczych do potrzeb tych, na których lider chce wywrzeć
wpływ. W przeciwieństwie do innych modeli przywództwa, Przywództwo sytuacyjne™ zakłada, że nie ma jednego zawsze pasującego podejścia i
umożliwia liderom adaptowanie zachowania tak, by dopasować się do unikalnych potrzeb pracownika zależnie od sytuacji.
Cztery style przywództwa modelu Przywództwa sytuacyjnego™
Wskazywanie, prowadzenie, kierowanie: lider podejmuje decyzje i monitoruje wykonanie.
Ten krótkoterminowy styl z założenia ma uruchomić działanie.
Sprzedawanie, wyjaśnianie lub
perswazja: lider podejmuje decyzje, ale pokazuje tło, kontekst i angażuje
pracownika tak, by zwiększyć jego zaangażowanie i umożliwić postęp.
Uczestniczenie, zachęcanie lub rozwiązywanie problemów: pracownik podejmuje decyzje ze wsparciem lidera z intencją wzmocnienia biegłości w wykonaniu zadania czy realizacji celu
Delegowanie, obserwowanie, monitorowanie: pracownik poza samodzielnym podejmowaniem decyzji odnośnie zadania lub celu sugeruje usprawnienia i identyfikuje praktyki godne naśladowania.
Korzyści stosowania modelu Przywództwa sytuacyjnego™ :
- Tworzy wspólny język odnoszący się do efektywności
- Ułatwia wywieranie wpływu w wielu kierunkach – nie jest
zarezerwowane wyłącznie dla menedżerów w klasycznych
strukturach zarządzania - Wykorzystuje specyfikę celu lub zadania jako miarę
efektywności w miejsce etykietowania pracowników - Pozwala liderom efektywnie wpływać na zmianę zachowań,
gdy tego wymaga cel lub zadanie - Przyspiesza tempo rozwoju pracownika i skraca czas
osiągnięcia autonomii w realizacji celów i zadań - Uczy liderów, jak adekwatnie interpretować otoczenie i
skutecznie odpowiadać na jego wymogi
Cztery kluczowe kompetencje modelu Przywództwa sytuacyjnego™
1. Diagnozowania poziomu Gotowości do działania by wykonać dane zadanie
2. Adaptowania zachowania lidera wykorzystując diagnozę
3. Komunikowania się i wywierania wpływu w sposób, który pracownik rozumie i akceptuje
4. Zarządzania orientacją na wyniki - wspierając rozwój lub zapobiegając regresji
ZESPÓŁ CERTYFIKOWANYCH PRZEZ CSL TRENERÓW I TRENEREK
Małgorzata Borowska
Od 10 lat pracuje w wiodących firmach szkoleniowo doradczych - dla klientów z kilkunastu branż, między innymi: finansowej, IT, gamingowej, farmaceutycznej, reklamowej, medialnej, doradczej i centrów usług wspólnych.
Wcześniej przez 12 lat była związana z Fundacją Szkoła Liderstwa - jedną z najstarszych polskich organizacji rozwijających programy przywódcze dla liderów sektora publicznego i biznesu. Koordynowała flagowy program szkoły, była też szefową zespołu trenerskiego.
Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego i London School of Economics and Political Science, Stypendystka Hansard Society i British Council. Studentka 4-letniej Szkoły psychoterapii Integri w nurcie SFBT (Solution Focused Brief Therapy).
Łukasz Dąbrowski
Szkoli liderów w obszarach innowacji, komunikacji i zarządzania. Pracował dla klientów w bankowości, dla międzynarodowych kancelarii prawnych, centrów usług wspólnych, firm z FMCG i branży farmaceutycznej.
Absolwent Szkoły Głównej Handlowej (zarządzanie i marketing) i Uniwersytetu SWPS (psychologia), student 4-letniej Szkoły psychoterapii Integri w nurcie SFBT (Solution Focused Brief Therapy).
Michał Wroński
Pracował z firmami z różnych branż, takich jak budowlana, chemiczna, energetyczna, farmaceutyczna, finansowa, FMCG, informatyczna, medyczna, motoryzacyjna, nieruchomości, paliwowa, przemysłowa, reklama i media, szkoleniowa, telekomunikacja, transport i logistyka.
Ukończył studia z zakresu psychologii na SWPS. Jest absolwentem Szkoły Trenerów Grupy TROP oraz uczestnikiem International Visitor Leadership Program organizowanego przez US Department of State. Zdobytą wiedzę pogłębiał w Instytucie Treningu i Edukacji Psychologicznej Gestalt oraz w Szkole Treningu Grupowego Grupy TC. Ukończył również Szkołę Coachingu w Pracowni NdO.
Ewa Kastory
Współtworzyła roczną Szkołę Przywództwa opartą na budowaniu kapitału społecznego i odpowiadała za jej program merytoryczny.
Od ponad 20 lat zarządza zespołami i pełni funkcje zarządcze. W Certes odpowiada za rozwój strategiczny i operacyjny obszaru klientów komercyjnych, za inicjowanie i realizację innowacyjnych projektów oraz programów rozwojowych i za zarządzanie najlepszym na świecie zespołem trenerów i konsultantów.
Realizowała projekty doradcze i szkoleniowe dla różnych branż, od produkcji po IT, od zdrowia po finanse. Jest psycholożką i trenerką rekomendowaną przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne. Jest certyfikowaną coachką ICC, ukończyła Szkołę Trenerów Biznesu TROP oraz Szkołę Treningu Grupowego.
Elżbieta Malkiewicz
Pracowała dla firm z różnych branż: branży IT i szeroko pojętych nowych technologii, branży FCMG, budowlanej, farmaceutycznej, mediowej, logistycznej czy finansowej w Polsce, Niemczech i Szwajcarii. Wspierała coachingowo, szkoleniowo i warsztatowo zarządy, menedżerów wysokiego i średniego szczebla, a także kierowników liniowych. Szkoli z przywództwa, komunikacji i sprawczości menedżerskiej, zarządzania zespołami, coachingu i negocjacji.
Pracowała ze studentami Uniwersytetu Jagiellońskiego Wydziału Komunikacji i Zarządzania oraz na Wydziale Zarządzania Akademii Górniczo – Hutniczej w Krakowie.
Studiowała na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz na Wydziale Socjologii UJ. Ukończyła kursy trenerskie na Wydziale Psychologii UJ oraz Szkołę Coachingu Ewy Mukoid w Krakowie.
Filip Rostecki
Wspierał rozwój liderów wszystkich szczebli w firmach z branż m.in. IT, budowlanej, farmaceutycznej, telekomunikacyjnej, motoryzacyjnej, produkcyjnej, FMCG, kreatywnej oraz administracji publicznej. Jako trener, aktor spektaklu i sparingpartner pracował z ponad 800 menedżerami. Wykorzystuje interaktywne metody, takie jak drama czy symulacje biznesowe, które pozwalają uczestnikom testować nowe zachowania liderskie.
Pierwsze doświadczenia w zarządzaniu zdobywał w organizacji pozarządowej, gdzie był członkiem zarządu i kierował zespołem. Absolwent Zarządzania na Akademii Finansów i Biznesu Vistula oraz Szkoły Trenerów SWPS, certyfikowany w narzędziu Extended DISC® i symulacji Smile Urbo™.