CERTES jest wyłącznym Autoryzowanym globalnym partnerem w Polsce the Center for Leadership Studies (CLS). Dzięki temu oferujemy naszym klientom oryginalne szkolenie Przywództwo sytuacyjne™ pozwalające poznać i stosować skuteczny i najszerzej stosowany na świecie model przywództwa. Umożliwia on liderom adaptowanie swojego stylu przywództwa do kompetencji i chęci pracownika, od którego oczekują wykonania konkretnego zadania.

Szkolenie Przywództwo sytuacyjne™ jest także o tym, jak budować zaufanie w relacji lider - pracownik, wpływać na wzrost efektywności pracowników oraz inicjować zmianę zachowań, gdy tego wymaga cel lub zadanie.

CLS jest miejscem narodzin oryginalnego modelu Przywództwa sytuacyjnego™ [link to model in Polish] — najszerzej stosowanego z sukcesem modelu przywództwa na świecie. Poparte badaniami i praktyką rozwiązania pozwalają liderom efektywnie zarządzać, budować zaufanie i wywierać wpływ.

Więcej o modelu Przywództwa sytuacyjnego™ znajdziesz tutaj Przywództwo sytuacyjne™ oraz tutaj.

35
krajów

75%
firm Fortune 500

15 milionów przeszkolonych
menedżerów

50 lat badań
psychologii
behawioralnej

Dlaczego Przywództwo Sytuacyjne jest ponadczasowe?

Chcesz wiedzieć więcej o tym, jak
wdrażamy model Przywództwa
sytuacyjnego? Skontaktuj się z nami!

    Pole oznaczone symbolem * jest polem obowiązkowym

    Zgody i informacje

    PRZYWÓDZTWO SYTUACYJNE™

    „Przywództwo mobilizuje organizacje do odpowiadania na zmiany. Pomaga liderom adaptować się do nowych warunków, będących esencją współczesnego dynamicznego świata”. Sam Shriver (Wiceprezes Center for Leadership Studies)

    Przywództwo sytuacyjne™ i jego metodologia odnosi się do relacji między liderami a ich pracownikami. Daje ramę do analizy sytuacji pracownika wyznaczanej poziomem jego Gotowości do działania™ przy realizacji konkretnego celu, zadania lub pełnienia funkcji w organizacji. Następnie, bazując na diagnozie lidera, zakłada zastosowanie przez niego zachowań relacyjnych i zadaniowych tak by wesprzeć pracownika i wzmocnić jego rozwój.

    CZYM JEST MODEL PRZYWÓDZTWA SYTUACYJNEGO™?

    Ramy Przywództwa sytuacyjnego™

    Model Przywództwa Sytuacyjnego™ jest elastyczną ramą umożliwiającą liderom dopasowanie ich podejścia do potrzeb zespołu i pojedynczych
    pracowników. Umożliwia - w powtarzalny sposób - dopasowywanie zachowa przywódczych do potrzeb tych, na których lider chce wywrzeć
    wpływ. W przeciwieństwie do innych modeli przywództwa, Przywództwo sytuacyjne™ zakłada, że nie ma jednego zawsze pasującego podejścia i
    umożliwia liderom adaptowanie zachowania tak, by dopasować się do unikalnych potrzeb pracownika zależnie od sytuacji.

    Cztery style przywództwa modelu Przywództwa sytuacyjnego™

    Wskazywanie, prowadzenie, kierowanie: lider podejmuje decyzje i monitoruje wykonanie.
    Ten krótkoterminowy styl z założenia ma uruchomić działanie.

    Sprzedawanie, wyjaśnianie lub
    perswazja: lider podejmuje decyzje, ale pokazuje tło, kontekst i angażuje
    pracownika tak, by zwiększyć jego zaangażowanie i umożliwić postęp.

    Uczestniczenie, zachęcanie lub rozwiązywanie problemów: pracownik podejmuje decyzje ze wsparciem lidera z intencją wzmocnienia biegłości w wykonaniu zadania czy realizacji celu

    Delegowanie, obserwowanie, monitorowanie: pracownik poza samodzielnym podejmowaniem decyzji odnośnie zadania lub celu sugeruje usprawnienia i identyfikuje praktyki godne naśladowania.

    Korzyści stosowania modelu Przywództwa sytuacyjnego™ :

    • Tworzy wspólny język odnoszący się do efektywności
    • Ułatwia wywieranie wpływu w wielu kierunkach – nie jest
      zarezerwowane wyłącznie dla menedżerów w klasycznych
      strukturach zarządzania
    • Wykorzystuje specyfikę celu lub zadania jako miarę
      efektywności w miejsce etykietowania pracowników
    • Pozwala liderom efektywnie wpływać na zmianę zachowań,
      gdy tego wymaga cel lub zadanie
    • Przyspiesza tempo rozwoju pracownika i skraca czas
      osiągnięcia autonomii w realizacji celów i zadań
    • Uczy liderów, jak adekwatnie interpretować otoczenie i
      skutecznie odpowiadać na jego wymogi

    Cztery kluczowe kompetencje modelu Przywództwa sytuacyjnego™

    1. Diagnozowania poziomu Gotowości do działania by wykonać dane zadanie

    2. Adaptowania zachowania lidera wykorzystując diagnozę

    3. Komunikowania się i wywierania wpływu w sposób, który pracownik rozumie i akceptuje

    4. Zarządzania orientacją na wyniki - wspierając rozwój lub zapobiegając regresji

    ZESPÓŁ CERTYFIKOWANYCH PRZEZ CSL TRENERÓW I TRENEREK