Mix metodyk w zarządzaniu projektami
Cele szkolenia
Celem szkolenia „Mix metody w zarządzaniu projektami” jest przedstawienie i nauczenie uczestników korzystania z głównych zwinnych metodyk i ich praktyk. W szczególności uczestnicy nauczą się wykorzystać potencjał framework’u SCRUM, metodyki AgilePM do zarządzania zakresem projektu w przyrostowy sposób dbając o optymalny poziom jakości dostarczanego rozwiązania.
Korzyści dla uczestnika
- Zwiększenie świadomości istnienia różnych metodyk, standardów i systemów certyfikacji i umiejętność ich odróżnienia w środowisku biznesowym
- Zrozumienie języka, jakim posługują się zawodowi kierownicy projektów
- Praktyczne wykorzystanie poznanych narzędzi
- Umiejętność współpracy w zespole projektowym
Korzyści dla organizacji
- Wzbudzenie myślenia projektowego i procesowego
- Zwiększenie efektywności zarządzania projektami
- Większa satysfakcja klientów
- Wzrost efektywności i zadowolenia pracowników
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Wprowadzenie do zwinnego zarządzania projektami
- Rodzaje działań w organizacji – definicje
- Przyczyny powstania metodyk Agile
- Cynefin framework
- Sposoby zarządzania projektami
- Różnice między Agile a Waterfall
- Wybór metodyki – radar PMBOK X3
- Charakterystyka metodyk hybrydowych
- 4 wartości Agile
- 12 Pryncypiów Agile
- Krótka historia i przegląd wiodących metodyk Agile
- Wczesne prace i metody
- SCRUM
- Lean Startup
- Kanban
- Extreme Programming (XP)
- Continuous Integration (CI)
- Feature-Driven Development (FDD)
- Crystal Clear
- Dynamic Systems Development Method (DSDM)
- Agile Project Management (AgilePM)
- Scaled Agile Framework (SAFe)
- Agile Unified Process (AUP)
- Open Unified Process (OpenUP)
- PMI-ACP
- Agile – zespół
- Agile Mindset
- Ludzie w środowisku zwinnym
- Samostanowiące zespoły
- Teoria Spiral Dynamics
- Frederic Laloux – turkusowe organizacje
- Cechy dobrego zespołu
- Model funkcjonowania 20-60-20
- Budowanie zespołu
- Typy osobowości
- Role zespołowe
- Etapy rozwoju zespołu – Truckman
- „Małpy Onkena”
- 5 dysfunkcji pracy zespołowej
- Komunikacja interpersonalna i konflikty
- Planowanie komunikacji
- Bariery komunikacyjne
- Rozwiązywanie konfliktów
- Klient
- Zasady współpracy z klientem
- Persony – metoda identyfikacji klientów
- Zasady tworzenia wartości dla Klienta – ewolucja koncepcji 4P
- Scenariusze zarządzania wartością poprzez zarządzanie wartościami dla klientów
- Instrumenty tworzenia wartości dla Klienta oraz sposoby ich pomiaru
- Model procesu innowacji wartości oparty na rozwiązywaniu problemu Klienta.
- Proces oceny rentowności naszych obecnych i przyszłych Klientów
- Produkt
- Kanwa wartości – analiza idei pod kątem: propozycji wartości, segmentów klientów, relacje z klientem, kanałów (komunikacji, dostaw), kluczowych działań, kluczowych zasobów, kluczowych partnerów, strumieni kosztów, strumienie przychodów
- 6 myślowych kapeluszy – narzędzie do analizy, separujące logikę, informację, kreatywność, przeczucie
- Analiza SWOT
- Historyjki użytkownika - User Story, epiki
- Product backlog
- Definicja ukończenia produktu – wydanie
- Procesy
- Modele adaptacyjnego zarządzania projektami
- Ramy strukturalne procesu adaptacyjnego
- Faza 1: Tworzenie wizji
- Faza 2: Planowanie adaptacyjne
- Faza 3: Eksploracja
- Faza 4: Adaptacja
- Faza 5: Zamknięcie projektu
- Podejście zgodne z AgilePM
- Servant Leadership – wsparcie dla zespołu
- Odpowiedzialność lidera służebnego
- Rola kierownika projektu w środowisku zwinnym
- Wykorzystanie technik Servant Leadership przez kierownika projektu
- Tworzenie zespołu
- Role w zespole zwinnym
- Specjalizacja i struktura zespołu
- Dedykowani członkowie zespołu
- Miejsce pracy zespołu
- Zespół zwinny w organizacji o strukturze silosowej
- Karty zespołu i projektu
- Praktyki zwinne
- Retrospektywa
- Przygotowanie i udoskonalenie backlogu
- Daily Standups
- Demonstracje i przeglądy
- Planowanie iteracji
- Praktyki wykonawcze pozwalające zespołowi dostarczyć wartość (value)
- Jak iteracje i inkrementacje pomagają dostarczyć dobry produkt
- Rozwiązywanie problemów
- Pomiary w projektach zwinnych – pomiar rezultatów pracy zespołu
- Organizacja zarządzania zmianą
- Źródła zmian w projektach
- Gotowość do zmian
- Kultura organizacyjna
- Tworzenie bezpiecznego otoczenia dla projektów zwinnych
- Ocena środowiska
- Zamówienia i kontrakty
- Praktyki biznesowe
- Praca w dużych zespołach – skalowanie
- Biuro Zarządzania Projektami a metody zwinne
- SCRUM
- Definicja i teoria Scruma
- Zastosowanie Scruma
- Wartości Scruma
- Zespół Scrumowy
- Właściciel Produktu
- Zespół Deweloperski
- Scrum Master
- Wydarzenia w Scrumie
- Sprint
- Planowanie Sprintu
- Codzienny Scrum
- Przegląd Sprintu
- Retrospektywa Sprintu
- Artefakty Scruma
- Backlog Produktu
- Backlog Sprintu
- Przejrzystość Artefaktów
- Definicja „Ukończenia”
- Praktyki
- Planning poker
- Wykres wypalania
- Tablica Kanban
- Mind mapping
- Rysowanie w biznesie
- Burza mózgów
- 5Why
- Diagram „rybie ości”
- Dekompozycja funkcjonalna
- Technika MoSCoW
- Analiza pola sił
- Analiza MOST
- Analiza PESTLE
- Prototypowanie
- Warsztaty wymagań
- Analiza ryzyka
- Scenariusze i przypadki użycia
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Podstawą pracy, utrwalającą wiedzę teoretyczną zdobytą podczas wykładu, będą prace warsztatowe mające charakter prac projektowych, podczas których osobę szkoloną przydziela się do zespołu z określonym zadaniem. W ten sposób uczestnicy zdobywają szeroką wiedzę z zakresu zwinnych metodyk projektowych i nabywają większą pewność siebie oraz potencjalną umiejętność stosowania poznanych metod w praktyce.
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |