Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową
Cele szkolenia
Celem szkolenia jest umożliwienie uczestnikom zdobycia wiedzy na temat charakterystyki, różnic i potencjału pomiędzy pokoleniami Y, Z oraz starszymi generacjami. Uczestnicy rozwiną umiejętności identyfikowania różnych typów milenialsów oraz zrozumienia ich potrzeb i motywatorów. Nauczą się skutecznych metod komunikacji i rozwiązywania problemów specyficznych dla tego pokolenia, w tym unikania typowych błędów w komunikacji. Szkolenie pomoże również rozwijać umiejętności aktywnego słuchania oraz stosowania różnych technik komunikacyjnych, które wspierają budowanie zaufania i zrozumienia w zespole. Uczestnicy będą rozwijać umiejętności wykorzystania różnorodności jako atutu w procesie integracji oraz zarządzania potencjałem wielopokoleniowym. Na koniec, szkolenie nauczy technik rozwiązywania konfliktów i budowania kultury pracy opartej na wzajemnym szacunku.
Aktualnie nie prowadzimy zapisów na szkolenia otwarte, ale chętnie przygotujemy dla Ciebie spersonalizowane szkolenie zamknięte - dopasowane do potrzeb Twojego zespołu.
Wypełnij krótki formularz, a odezwiemy się z propozycją terminu i programu.
Pokolenia Y i Z a starsze generacje – czym się różnią i dlaczego?
Wpływ nowoczesnych technologii na różnice międzypokoleniowe
Kolejne generacje – badania i prognozy
Potencjał przedstawicieli pokolenia Y i Z
Millenialsi – jak z nimi rozmawiać?
Typy milenialsów - charakterystyka
Potrzeby i motywatory milenialsów
Rozwiązywanie problemów i sposób komunikacji
Najczęściej popełniane błędy i jak ich unikać
Porównanie pokoleń Y oraz Z
Podobieństwa i różnice między pokoleniami
Motywowanie i budowanie lojalności
Podejście do biznesu a przekonania
Komunikacja szyta na miarę, czyli jak dany komunikat dostosować do generacji odbiorców?
Budowanie i zarządzanie zespołem wielopokoleniowym
Przepaść międzypokoleniowa a relacja szef – pracownik
Zarządzanie pracownikami z poprzednich pokoleń
Zarządzanie przez Internet – przyszłość czy fanaberia?
Zarządzanie turkusowe – czy może istnieć firma bez szefa?
Komunikacja budująca zaufanie i zrozumienie w zespole
Techniki aktywnego słuchania (parafraza, klaryfikacja, podsumowania)
Rodzaje pytań (otwarte vs. zamknięte/ sugerujące vs. alternatywne; pytania wg modelu lejka)
Podstawowe kategorie wypowiedzi (ocena, interpretacja, badanie, rozumienie) – zwracanie uwagi na różne rodzaje komunikatów także w różnorodnych zespołach
Asertywny styl komunikacji – otwarcie, z szacunkiem i z empatią
Jak współpracować, by lepiej rozumieć i wykorzystywać różnorodność w organizacji
Od różnorodności do integracji – jak słuchać, pytać i zauważać własne założenia
Bezpieczne wyrażanie siebie – z czego składa się konstruktywna informacja zwrotna
Zachowania włączające i integrujące w zespołach i organizacji
Rozwiązywanie i wyjaśnianie konfliktów i nieporozumień
Budowanie kultury pracy opartej o wzajemny szacunek, potencjał pracowników reprezentujących rożne pokolenia
Budowanie wzajemnego zaufanie w zespole
Czynniki budujące zaufanie – zachowania, postawy, podobieństwa jako rezultaty relacji między stronami w sytuacji zależności i wzajemności
Zachowania zagrażające zaufaniu
Jakość i częstość komunikacji jako formy tworzenia relacji, które są niezbędne do rozwoju zaufania
Wzbudzanie reguły wzajemności i zaangażowania. Dwie reguły Cialdiniego wykorzystywane w szczery sposób tworzą ład w stosunkach społecznych
Komunikacja oparta na faktach, docenieniu i pozytywnym języku jako podstawowy element słyszenia siebie nawzajem i wspierania
Budowanie zrozumienia i zmiana przekonań i stereotypów względem pokoleń
Diagnoza przekonań ograniczających. Zmiana przekonań sposobem na zmianę swoich zachowań
Feedback jako narzędzie budujące współpracę. Informacja zwrotna kształtuje obraz osoby, wymaga odwagi i szacunku
Diagnoza mocnych stron i talentów w budowaniu przekonania o własnych możliwościach i szukanie obszarów w organizacji do ich pełniejszego wykorzystania
Praktyczne informacje o szkoleniu
2 dni szkoleniowe (2 x 7 h)
Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet)
Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
Instrukcja logowania i pomoc naszego helpdesku
W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
Pigułki wiedzy i inne materiały dodatkowe
Zadania poszkoleniowe
E-mentoring z trenerem do 60 dni po zakończeniu szkolenia
Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf oraz certyfikat online