Zarządzanie stresem
z elementami zapobiegania wypaleniu zawodowemu
Cele szkolenia
„Najwspanialszą bronią jaką mamy przeciw stresowi jest zdolność do wybrania jednej myśli zamiast innej.” William James
Życie w ciągłym stresie, męczy i wypala, a my czujemy się bezsilni. W pracy spędzamy coraz więcej godzin. Dochodzą nowe obowiązki, a sytuacja gospodarcza zmienia się na naszą niekorzyść, do tego dochodzi niepewność. Pamiętajmy o tym, że długotrwały stres ma wpływ na nasze samopoczucie, ogranicza sprawność umysłową, efektywność i przede wszystkim zagraża naszemu zdrowiu. Dlatego warto uświadomić sobie jakie czynniki stresujące, tzw. stresory oddziałują na nas w miejscu pracy, na które mamy wpływ, a czego nie jesteśmy wstanie zmienić, oraz w jaki sposób sobie z nimi radzić.
Korzyści dla uczestnika
- Poznanie mechanizmów odpowiedzialnych za powstawanie stresu
- Analiza indywidualnych czynników wpływających na stres w trudnych sytuacjach w pracy
- Poznanie i przećwiczenie praktycznych technik pozwalających na szybkie obniżenie poziomu stresu w rozmowach i po trudnych rozmowach
- analiza własnych przekonań podnoszących napięcie, weryfikacja ich zasadności oraz wypracowanie przekonań ułatwiających radzenie sobie w trudnych sytuacjach
- uświadomienie przyczyn i efektów długotrwałego stresu oraz sposobów jego zapobieganiu (zapobieganie wypaleniu zawodowemu)
- zwiększenie komfortu pracy, obniżenie napięcia oraz podniesienie efektywności dzięki wprowadzeniu w życie nowych praktyk
Korzyści dla organizacji
- Zapoznanie uczestników z pojęciem stresu i stojących za nim mechanizmów – zwiększenie wiedzy
- Przećwiczenie przez uczestników różnych podejść, metod i technik – zwiększenie kompetencji/umiejętności pracowników
- Poprawa atmosfery
- Zapobieganie wypaleniu zawodowemu
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Istota trudnej sytuacji – czym jest dla mnie stres?
- Psychologiczne koncepcje stresu i wypalenia zawodowego.
- Podobieństwa i różnice obu zjawisk.
- Katalog sytuacji uczestników.
- Trudna sytuacja (stres) jako czynnik zaburzający równowagę psychofizyczną.
- Sprawczość i kręgi wpływu
- Cztery strefy świadomości .
- Model: „kajzerka” behawioralno – poznawcza, czyli rozkładamy stres zawodowy na czynniki.
- Myśli jako podstawa wsparcia i pracy nad zmianą swojego podejścia.
- Myśli jako stymulator zachowania,
- Jak zacząć pracę nad zmianą?
- zdania wzmacniające (budowanie postawy, szukanie dostosowanych do osoby rozwiązań, praca z nawykowymi myślami),
- prawa osobiste – rozluźnienie schematów myślowych (jak sobie odpuścić?),
- wartości jako element wzmocnienia i kierunek efektywnego działania,
- szukanie mocnych stron każdej/go uczestniczki/ka i wzmocnienia indywidualnego.
- Praca z emocjami – od czego zacząć?
- Co i jak mnie nakręca (elementy kajzerki behawioralno – poznawczej)
- Zachowania konstruktywne i niekonstruktywne
- Przerywamy spirale emocji
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Metody szkolenia: gry indywidualne i zespołowe, analiza studiów przypadku, scenki przygotowane wcześniej i improwizowane, dyskusje moderowane, autorefleksja, sesje warsztatowe w parach/grupach, brainstormy grupowe z prezentacją wyników i ich omówieniem. Szkolenia są interaktywne i wymagają dużego zaangażowania uczestników (do 80% czasu), co pozwala zastosować im poznaną wiedzę i narzędzia, już na zajęciach. W trakcie warsztatów trenerzy stosują zasadę PBL (Problem Based Learning) pozwalającą na twórczą pracę zespołową i poszukiwanie rozwiązań zdefiniowanych problemów. Praca oparta jest na podejściu Kolba do zdobywania wiedzy przez dorosłych a większość programu warsztatów przebiega według następującej dynamiki: ćwiczenia otwierające na nowe nawyki (budujące świadomość), mini wykłady o zasadach, technikach, taktykach i narzędziach (wiedza), ćwiczenie nowych technik odnalezienia się w zmianie (umiejętność).
Wspieramy naszych Klientów w procesie rozwojowym, korzystając z takich narzędzi jak zadania wdrożeniowe, pigułki wiedzy, konsultacje trenerskie, IPD, narzędziownik, dostęp do platformy e-learning Certes, czy one pager.
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |