Rozwijanie
pracowników
Cele szkolenia
Celem głównym szkolenia jest nabycie przez Uczestników wiedzy ułatwiającej doskonalenia własnych kompetencji w procesie planowania, organizowania oraz realizacji planu rozwoju, co umożliwi wzmocnienie efektywności obecnych i przyszłych zadań rozwojowych.
Korzyści dla uczestnika
- Zdobycie wiedzy o nowoczesnych koncepcjach rozwoju osobistego i zawodowego
- Skuteczna identyfikacja mocnych stron i ich wykorzystanie dla dobra osobistnego i firmy
- Rozwinięcie umiejętności komunikacji i stosowanie nowoczesnych technik w trudnych sytuacjach
- Podniesienie efektywności pracy i zwiększenie satysfakcji zawodowej
- Nabycie narzędzi do efektywnej współpracy z przełożonymi
- Przyspieszenie własnego procesu rozwoju kompetencji
- Otwarte przyjmowanie informacji zwrotnych i rozwijanie asertywności w relacjach
- Poszerzenie wiedzy i umiejętności dla wszechstronnego rozwoju osobistego
Korzyści dla organizacji
- Zwiększenie wydajności pracowników poprzez udoskonalenie umiejętności osobistych
- Zapewnienie spójności wiedzy w organizacji, umożliwiając lepsze zrozumienie i współpracę między pracownikami
- Kreowanie skutecznych planów rozwojowych, wspierających rozwój kluczowych kompetencji dla organizacji
- Skuteczne zarządzanie zmianą dzięki poznaniu technik oddziaływania na postawy i zachowania
- Zwiększenie satysfakcji pracowników poprzez skuteczne wspieranie ich rozwoju, co może przyczynić się do zatrzymywania utalentowanych kadry
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Wizja rozwoju - czy każdy spostrzega go tak samo?
- Rozwój jako cel i sens funkcjonowania człowieka dorosłego.
- Co wpływa na rozwój zawodowy?
- Najważniejsze czynniki wpływające na rozwój w organizacji.
- Jak wzmacniać własną motywację do rozwoju?
- Docieranie do potrzeb rozwojowych, odkrywanie własnych motywów rozwojowych.
- Rozmowy o rozwoju, czyli jak rozmawiać z przełożonym o własnych rozwoju oraz jak określać działania rozwojowe, realizować je i monitorować.
- Automotywacja do rozwoju
- Kompetencja jako ważny element wpływający na naszą efektywność.
- Co to jest kompetencja?
- Jak samemu diagnozować kompetencje?
- Sposób rozwoju kompetencji.
- Katalog narzędzi rozwojowych.
- Czym jest Action Plan Rozwojowy - praca nad ACTION PLAN rozwoju (z określeniem celów rozwojowych w ramach kompetencji, mierzalnych działań rozwojowych, terminu realizacji, formy monitoringu itp.
- Co dalej z rozwojem w organizacji: jak wspierać wdrażanie działań rozwojowych w oparciu o metodykę 70/20/10?
- Odkrywanie własnego potencjału i mocnych stron
- Czym jest potencjał osobowy?
- Badanie potencjału.
- Model SIGN i FREE - katalog osobistych zasobów (potencjału i mocnych stron)
- Ustalanie planu rozwoju
- Etap I – Sytuacja obecna oceniania zgodnie z modelem STAR:
- sytuacja (Situation)
- zadanie (Task)
- działanie/zachowanie (Action)
- rezultat/wynik (Result)
- Etap II – Przyszłość
- Co i kiedy mam osiągnąć?
- Analiza celów
- Etap III – Plany działania:
- Formułowanie celów i zadań
- W jaki sposób mogę dojść do celu?
- Jakie mam potrzeby?
- Jakie plany działania będą najskuteczniejsze?
- Jaka strategia będzie najlepsza? Jakie decyzje muszę podjąć teraz?
- Realizacja
- Kiedy zaczynę realizację planu?
- Co, kiedy i w jaki sposób ma zostać zrealizowane?
- Jaki kontrolować plan, aby określić osiągnięty postęp?
- Gdzie szukać wsparcia podczas pokonywania przeszkód
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Zajęcia prowadzone są przy pomocy aktywizujących metod partycypacyjnych. Są one oparte na ćwiczeniach praktycznych, prezentacjach i dyskusjach. Udział w zadaniach zespołowych daje słuchaczom możliwość obserwacji zjawisk i czynników decydujących o efektywności metod stosowanych przy planowaniu rozwoju pracowników i prowadzeniu rozmów rozwojowych. Realizowane podczas szkoleń zadania pozwalają precyzyjnie określić cechy predysponujące do wchodzenia w preferowany styl komunikacji.
Wśród metod warsztatowych wykorzystywanych podczas zajęć znajdują się m.in.:
- symulacje - ćwiczenie umiejętności i własnego stylu komunikacji poprzez pracę w parach lub trójkach z obserwatorem;
- ćwiczenia interaktywne - pozwalające na aktywne nabywanie prezentowanych umiejętności;
- dyskusje grupowe - pozwalające lepiej zrozumieć prezentowaną tematykę, wprowadzają element poznawczy i integrują wiedzę z rzeczywistymi doświadczeniami;
- mini-wykłady połączone z prezentacjami - wprowadzają nowe zagadnienia, podsumowują kluczowe pojęcia, dostarczają wiedzę jak skutecznie działać w danej sytuacji.
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |
Powiązane produkty: