Zarządzanie przez
wizję
Cele szkolenia
„Wizja przyszłości to coś innego niż wytyczenie sobie mierzalnych, ilościowych celów. To zobaczenie świata w przyszłości i swojego w nim miejsca".
Kreowanie jutra, to widzenie przyszłego wymiaru działań, tworzenie „big picture”, poszukiwanie sensu działania, integrowanie innych wokół tego sensu.
Widzenie przyszłości firmy dobrze, by cechowało: menedżerskie wyczucie perspektywy – możliwy do zaakceptowania okres "tworzenia przyszłości", realne i prawdopodobne widzenie przyszłości – możliwe scenariusze przyszłych wydarzeń i trzeźwa ocena szans oraz możliwości działania zgodnie z przyjętą koncepcją, ocena możliwości osiągnięcia sukcesu - posiadanie atutów dostatecznie silnych w postaci zasobów i technologii oraz doświadczeń wynikających z ważniejszych sukcesów, oryginalność (innowacyjność) stworzonej koncepcji (przemiany, jej potencjał, struktura, kultura, elastyczność, zdolność do podejmowania nowych wyzwań itd.), zaangażowanie w tworzenie przyszłości wszystkich członków zespołu, a nie tylko kierownictwa.
Korzyści dla uczestnika
- Zdobycie umiejętności big picture management
- Doskonalenie umiejętności kreowania wizji
- Rozwinięcie myślenia lateralnego
- Zdobycie umiejętności skutecznego storytellingu
Korzyści dla organizacji
- Wzrost efektywności przywództwa
- Motywowanie zespołu poprzez wizję
- Rozwijanie kreatywności i innowacyjności
- Skuteczna komunikacja wizji
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Koncepcja sense-making leadership
- Sense-making leadership - istota i geneza
- Jakie korzyści przynosi liderowi, członkowi zespołu i organizacji sense-making leadership?
- Charakterystyczne cechy przywództwa, którego celem jest nadawanie sensu i znaczenia
- Big Picture Management
- Jakie są założenia idei patrzenia z lotu ptaka w roli lidera?
- Przeciwnicy podejścia 'big picture' – nawyki, które nie sprzyjają szerokiemu spojrzeniu
- W jaki sposób rozwijać podejście BPM?
- Techniki i strategie rezygnacji z mikromenedżmentu na rzecz BPM
- Zarządzanie poprzez cele a zarządzanie poprzez wizję
- Dlaczego w zmiennym środowisku umiejętność tworzenia wizji jest skuteczniejsza niż umiejętność formułowania celów?
- Jak kształtować wizję i skutecznie ją przekazywać pracownikom?
- Czy wizja stanowi motywację dla pracowników?
- Kreowanie wizji – podstawy przywództwa
- "Co gdyby...", czyli zasady tzw. zarządzania przez wizję
- Jak umożliwić pracownikowi samodzielność i rozwijanie kreatywności?
- Metody przekazywania wizji
- Rozpoczynanie od "dlaczego" – ewolucja metodyki S. Sineka w kształtowaniu i przekazywaniu wizji
- Koncept "Golden Circle"
- Trzy pytania: dlaczego, jak, co (why, how, what)
- Jak kształtować wizję, bazując na modelu S. Sineka?
- Out-of-the-box – wspólne cechy wybitnych umysłów
- E. Musk, S. Jobs, J. Bezos - co ich łączy?
- Założenia podejścia OOTB
- Myślenie lateralne - czym jest i jak je rozwijać?
- Storytelling danych - sztuka przekazywania wizji
- Jak wzbudzić trwałe wrażenie wizji w umysłach odbiorców?
- Co sprawia, że chętnie sięgamy po historie, opowieści?
- USP, czyli co wyróżnia wizję
- Jak poruszać trudne tematy w prosty sposób – wykorzystanie metafor i specyficznych środków retorycznych w prezentacjach handlowych
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Szkolenie ma na celu nauczenie praktycznych umiejętności, dlatego główny nacisk położony jest na wykonywanie ćwiczeń. Wśród nich można wymienić takie, które realizowane są indywidualnie, w parach i w kilkuosobowym zespole – do każdej umiejętności dopasowywany jest odpowiedni tryb prowadzenia ćwiczenia, aby świeżo nabytą wiedzę stosować w najlepszych do danej sytuacji warunkach. Na potrzeby treningu przygotowany są gry, a także analiza case studies.
Samodzielne szukanie rozwiązań, bezpośrednie wykorzystanie informacji szkoleniowych i otwarta dyskusja dają pewność, że każdy Uczestnik zakończy trening nie tylko z teoretyczną wiedzą, ale i swobodą w jej praktycznym stosowaniu.
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |