SEM dla działu marketingu
Cele szkolenia
Szkolenie "SEM dla Działu Marketingu" obejmuje obszerny zakres zagadnień związanych z reklamą w wyszukiwarce Google. Szkolenie daje uczestnikom możliwość poszerzenia wiedzy na temat reklamy w Google, a dla organizacji stanowi szansę na zwiększenie efektywności działań marketingowych online.
Korzyści dla uczestnika
- Uczestnicy zdobędą wiedzę na temat zasad działania reklam w wyszukiwarce, różnic pomiędzy SEO i SEA, oraz wpływu mechaniki działania na efektywność kampanii.
- Skuteczne Zarządzanie Kontem Reklamowym w Google Ads - nabycie umiejętności konfiguracji konta, ustawiania płatności, oraz tworzenia i definiowania celów kampanii.
- Zdobycie wiedzy na temat precyzyjnego targetowania reklam, wykorzystania remarketingu, oraz budżetowania kampanii.
Korzyści dla organizacji
- Szkolenie umożliwia pracownikom wykorzystanie pełnego potencjału narzędzi reklamowych, co przekłada się na bardziej efektywne wykorzystanie budżetu reklamowego.
- Zdobycie umiejętności analizy i mierzenia efektów reklamy pozwoli firmie na lepsze zrozumienie wskaźników skuteczności kampanii i odpowiednie ich dostosowanie.
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Założenie konta w Google Ads
- Czym jest reklama w wyszukiwarce Google?
- Reklama w wyszukiwarce na tle rynku reklamy digitalowej
- Mechanika działania wyszukiwarki
- SERP – strona z wynikami wyszukiwania
- Co ważniejsze: SEA czy SEO?
- Jak wyszukują internauci?
- Rola wyszukiwania głosowego
- Jak klikają internauci? Efekt „Zero Click”
- Struktura konta reklamowego w Google Ads
- Tryb podstawowy vs profesjonalny
- Dostęp i uprawnienia w Google Ads
- Ustawianie płatności za reklamę w Google Ads
- Wybór celu kampanii
- Reklama w wyszukiwarce w lejku zakupowym, na ścieżce zakupowej Klienta
- Mikromomenty, punkty styku, ZMOT
- Definiowanie celów kampanii
- Cele biznesowe, marketingowe, komunikacyjne
- Cele zasięgowe, wizerunkowe, sprzedażowe
- Konwersje jako cel kampanii
- Cele kampanii w Google Ads
- Definiowanie kampanii bez celu
- Wybór typu kampanii
- Typy kampanii w Google Ads
- Jak dopasować typ kampanii do celu kampanii?
- Dobór grupy docelowej
- Targetowanie (kierowanie) reklamy w Google Ads
- Targetowanie podstawowe
- Niestandardowi odbiorcy o podobnych zamiarach
- Niestandardowi odbiorcy o podobnych zainteresowaniach
- Odbiorcy na rynku
- Zdarzenia z życia
- Remarketing
- Budżetowanie kampanii w Google Ads
- Bidding w reklamie PPC
- Strategie ustalania stawek
- docelowy CPA (koszt pozyskania)
- docelowy ROAS (zwrot z nakładów na reklamę)
- maksymalizacja liczby konwersji
- maksymalizacja wartości konwersji
- ulepszony CPC (eCPC)
- Modele rozliczeń: CPM, CPC, CPV, vCPM
- Automatyzacja, optymalizacja. Reklamy inteligentne
- Tworzenie reklamy tekstowej w Google Ads
- Definiowanie słów kluczowych. Dlaczego są kluczem do sukcesu?
- Długi ogon
- Narzędzia do identyfikacji słów kluczowych
- Narzędzie Planer słów kluczowych Google
- Narzędzie Google Trends
- Wykluczające słowa kluczowe
- Wynik jakości reklamy
- Efektywne reklamy tekstowe (linki sponsorowane) – dobre praktyki
- Tworzenie reklamy graficznej w Google Ads
- Czym jest Google Display Network?
- Czym jest Viewability?
- Perswazyjne reklamy graficzne (display) – dobre praktyki
- Reklamy elastyczne. Mechanika tworzenia
- Reklamy dynamiczne. Remarketing dynamiczny
- Reklamy Performance Max
- Reklamy Discover
- Tworzenie reklamy wideo w Google Ads
- Oglądane reklamy wideo (YouTube) – dobre praktyki
- Zasada ABCD
- Narzędzie YouTube Video Builder
- Kierowanie reklamy w YouTube
- Narzędzie YouTube Studio
- Tworzenie reklamy lokalnej w Google Ads
- Google Moja Firma
- Mapy Google
-
- Geotargeting
- Bezpłatne lokalne informacje o produkcie
- Wizyty w sklepie stacjonarnym a Google Ads
- Tworzenie reklamy produktowej w Google Ads
- Przestrzeń Google Zakupy
- Do czego służy Google Merchant Center?
- Konkurencyjność cenowa w GMC
- Reklamy produktowe PLA
- Analiza i mierzenie efektów reklamy w Google Ads
- Podstawowe wskaźniki skuteczności kampanii (KPI)
- Dlaczego UTM-y są ważne? Narzędzie Campaign URL Builder
- Raportowanie
- Współpraca z agencją
- Wprowadzenie do Google Analytics
- Modele atrybucji
- Ścieżki konwersji
- Porównywanie efektywności reklamy w Google Ads z innymi kanałami
- Optymalizacja kampanii. Testy A/B
- Zarządzanie efektywnością kampanii
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Program szkolenia oparty jest na wykładach teorii z kilkunastu najważniejszych obszarów e-commerce. Uczestnicy szkolenia interaktywnie biorą udział w dyskusji. Warsztat rozpoczyna się tzw. testem poziomującym, dzięki któremu ustalany jest poziom wiedzy Uczestników, z jaką przystępują do szkolenia. Trener ma w ten sposób możliwość dopasowania narracji i intensywności wykładów stosownie do poziomu wiedzy. Dodatkowo, każdy blok szkoleniowy jest zakończony krótkim testem podsumowującym wiedzę w danym obszarze. Szkolenie jest nasycone kilkunastoma interaktywnymi ćwiczeniami, wykonywanymi indywidualnie przez Uczestników. Wyniki ćwiczeń są następnie wspólnie dyskutowane przy moderacji przez Trenera.
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |