Budowanie i utrzymywanie relacji z Klientami
Cele szkolenia
Celem szkolenie jest ulepszeniem jakości obsługi klienta wśród pracowników branży TSL. Uczestnik dowie się jak budować i utrzymywać długofalowe relacje z klientami biznesowymi, które w ujęciu długoterminowym będą korzystne dla przedsiębiorstwa. Podczas szkolenia zostanie ukazane, jak budować wspierające relację z klientem wewnętrznym w kontekście budowanie relacji z klientem zewnętrznym. Uczestnik pozna sposoby komunikowania się z klientem biznesowym w sytuacjach trudnych i stresujących.
W trakcie szkolenia uczestnicy zdobędą umiejętności identyfikowania i zaspokajania potrzeb klientów w branży TSL, co przyczyni się do zwiększenia satysfakcji klientów oraz budowania ich lojalności. Ponadto, omówione zostaną strategie efektywnego rozwiązywania konfliktów i trudnych sytuacji, które mogą wystąpić podczas interakcji z klientami. Uczestnicy będą również uczyć się skutecznych technik negocjacyjnych, które pozwolą na osiągnięcie wzajemnie korzystnych porozumień z klientami biznesowymi.
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Klient zewnętrzny kontra klient wewnętrzny organizacji, a komunikacja.
- Dlaczego w skutecznej komunikacji istotne jest poznanie charakteru klienta? Analiza typów osobowości klienta.
- Jaki styl komunikacji przyjąć w odniesieniu do typu osobowości klienta.
- Uświadomienie roli, jaką odgrywa skuteczna komunikacja dla budowania relacji z klientem wewnętrznym i zewnętrznym organizacji w kontekście niepowodzeń w komunikacji.
- Rodzaje relacji z klientem
- Dlaczego istotne jest określenie na początku współpracy jaki typ relacji będziemy budować?
- Typy relacji w biznesie i korzyści z nich płynące.
- Dynamika relacji z klientem branży TSL.
- Budowanie długofalowych relacji z klientem wewnętrznym i zewnętrznym, jako korzyść dla organizacji
- Wpływ pozytywnych relacji z klientem, a wizerunek organizacji na zewnątrz.
- Cel organizacji – budowanie długofalowych relacji z klientami w odniesieniu do korzyści z nich wynikających.
- Myślenie perspektywiczne w budowaniu relacji, a kontekst rozwoju organizacji.
- Koszty utraty klienta i czynniki redukujące chęć przejścia klienta do konkurencji.
- Zasady profesjonalnej obsługi klienta
- 10 dobrych praktyk w budowaniu relacji z klientem.
- Jak wyjść poza standard w budowaniu relacji z klientem?
- Sytuacje trudne i stresowe w branży TSL, a budowanie relacji z klientem wewnętrznym i zewnętrznym.
- Analiza sytuacji trudnych w branży TSL.
- Jak rozmawiać z klientem w sytuacjach potencjalnie zagrażających relacjom?
- Odróżnienie asertywności od zachowań agresywnych.
- Asertywność, a relacje z klientami, przewoźnikami,
podwykonawcami (tymi miłymi i trudnymi). - W transporcie wszystko jest na „już” – czyli, jak asertywnie komunikować swoje działania i doprowadzić do rozwiązania sytuacji na zasadzie win-win.
- Kształtowanie lojalności klienta – jakość obsługi, a satysfakcja klienta
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Metody dopasowujemy do potrzeb zebranych od Uczestników, Przełożonych
i HR. Bardzo często są dokonujemy odsłuchy rozmów prowadzone w ramach analizy potrzeb szkoleniowych. Najczęstsze metody szkoleniowe to: scenki diagnostyczne, scenki treningowe, symulowanie trudnych rozmów, ćwiczenia w podgrupach, prezentacje różnych modeli, testy. Program przeznaczony jest dla praktyków biznesu, koncentruje się na efektywnych modelach, technikach i dobrych wzorcach sprawdzonych w różnych organizacjach i popartych przykładami. Szkolenie pomyślane jest jako interaktywny warsztat, gdzie udział uczestników szkolenia sięga 80% czasu. Program przebiega według następującej dynamiki: mini wykłady o zasadach, modelach, technikach
i narzędziach (wiedza), oraz ćwiczenie nowych technik radzenia sobie
z obiekcjami oraz zapobiegania takim sytuacjom (umiejętność).
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |