Zarządzanie zmianą
w zakładzie
Cele szkolenia
„Jedno co pewne – to zmiana” (przysłowie chińskie)
Zmiana jest zjawiskiem koniecznym w procesie rozwoju ludzi, zespołów, społeczeństw, organizacji. Organizacje wprowadzają zmiany na poziomie strategicznym i operacyjnym, reagując na wydarzenia zewnętrzne i wewnętrzne, jak również na ich prognozy. Na poziomie strategicznym zmiany mają zapewnić firmie przewagę konkurencyjną. Na poziomie operacyjnym, działania, mające na celu poprawę skuteczności i wydajności, dostosowanie do sytuacji zewnętrznej lub wewnętrznej mogą znaleźć swoje odzwierciedlenie w zmianach wprowadzanych w procedurach, praktyce pracy, systemach i strukturach.
Zmiana nie jest procesem bezbolesnym i często spotyka się z oporem, czyli odmową współpracy, bardziej lub mniej jawną, ze strony pracowników.
Dzieje się tak wtedy, kiedy pracownicy nie rozumieją potrzeby zmiany, spodziewają się trudności, nie mają zaufania do kierownictwa, lub nie rozumieją jego intencji, mają złe doświadczenia ze zmianami lub kiedy zmiana jest wprowadzana bez przygotowania i angażowania pracowników. Nasze szkolenie pomoże
w podniesieniu świadomości, że wspólna praca w zakładzie tworzy jego sukces.
Korzyści dla zakładu i pracowników
- Zwiększą zaangażowanie pracowników we wprowadzanie zmian
- Będą lepiej przygotowani do wprowadzania zmian
- Zmniejszą opór pracowników przed zmianą
- Szybciej przeprowadzą zmiany
- Efektywniej będą komunikować się w zmianach
- Zrozumieją mechanizm wdrażania zmian
- Zwiększą osobistą elastyczność i skuteczność we wdrażaniu zmian
- Poznają metody pracy z różnymi postawami wobec zmian
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Wprowadzenie – zmiana – szansa czy kryzys – praca na kompasie zmiany
- Pierwsza część kompasu sens zmiany
- Przyjmowanie zmiany vs. zarządzanie zmianą
- Definicja zmiany
- Pozytywne konsekwencje zmiany
- Stanie w miejscu to cofanie się
- Zmiana jako element rozwoju organizacji
- 3 perspektywy zmiany
- Kierownicza
- Organizacyjna
- Osobista
- Druga część kompasu – wizja zmiany
- Przezwyciężanie oporu wobec zmian – angażowanie pracowników w zmianę
- Czynniki wspierające
- Zwiększona konkurencja
- Konieczność zwiększenia zakresu działalności
- Zmiana wizerunku organizacji
- Uspokojenie zamieszania
- Ukierunkowanie działań na jakość
- Przyzwyczajenia do starego sposobu działania
- Poprawa efektywności pracowników
- Trzecia część komapsu – działania
- Siły hamujące
- Niewystarczająca wiedza i brak wykwalifikowanych pracowników
- Tradycja organizacji stabilnej
- Utrata pozycji przez niektórych pracowników
- Brak wiedzy, zasad, umiejętności pracy
- Zmiana na poziomie zespołu
- Czwarta częśc kompasu – zaangazowanie
- Rozmrożenie – techniki inicjacji zmiany
- Zmiana – narzędzia monitorowania i kierowania procesem
- Zamrożenie – wprowadzenie mechanizmów scalających efekty zmiany
- Zarządzanie krzywą wydajności zespołu podczas zmiany
- Dokonanie ustaleń podnoszących efektywność zespołu
- Analiza krytyczna wprowadzenia zmiany
- Zmiana na poziomie pracownika
- Zaprzeczenie – techniki urealnienia zmiany
- Opór – techniki przełamywania oporu
- Eksperymentowanie – wspieranie procesu uczenia u pracownika
- Zaangażowanie - narzędzia wspierania działań pracownika
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Metody dopasowujemy do potrzeb zebranych od Uczestników, Przełożonych
i HR. Bardzo często są dokonujemy odsłuchy rozmów prowadzone w ramach analizy potrzeb szkoleniowych. Najczęstsze metody szkoleniowe to: scenki diagnostyczne, scenki treningowe, symulowanie trudnych rozmów, ćwiczenia w podgrupach, prezentacje różnych modeli, testy. Program przeznaczony jest dla praktyków biznesu, koncentruje się na efektywnych modelach, technikach i dobrych wzorcach sprawdzonych w różnych organizacjach i popartych przykładami. Szkolenie pomyślane jest jako interaktywny warsztat, gdzie udział uczestników szkolenia sięga 80% czasu. Program przebiega według następującej dynamiki: mini wykłady o zasadach, modelach, technikach
i narzędziach (wiedza), oraz ćwiczenie nowych technik radzenia sobie
z obiekcjami oraz zapobiegania takim sytuacjom (umiejętność).
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |